26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Hallittua slaissia

Etusivu Foorumit Yleistä Hallittua slaissia

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Harrastatteko lyöntien työstämistä draiverilla ihan tarkoituksella? Siis drawta, fadea jne. väylän mukaisesti? Millä metodeilla; stanssaamalla avoimesti tai suljettuna vai käsillä vai jollain muulla keinolla? Mikä on varmin tapa? Kannattaako panostaa harjoitteluun, onko niin paljon hyötyä? Ja kannattaako ostaa draiveri, jolla saa helpommin sivukierteitä (työstettyä lyöntiä)? Se ei tunnu oikein uppoavan meikäläiseen myyntiargumenttina. Itse pyrin lyömään suoraan, vaikka sivustakatsojan saattaa olla vaikea uskoa sitä. Aika usein, kun yrittää feidata avoimella stanssilla, pallo lähtee suoraan vasemmalle stanssilinjassa tai aivan villinä slaissina. Tarkoitan tällä kertaa siis nimenomaan draivia, koska ongelmatilanteessahan on usein pakko yrittää kierteitä ja luottaa onneen.

    Eipä sitä tartte kuin miettiä mielessään, fadea vai enemmän fadea, sieltä se tulee joka tapauksessa 🙂

    Itse olen opetellut käyttämään draiveria lyöntien työstämiseen. Alkuperäinen draiverilyöntini oli fade, jonka halusin muuttaa draw:ksi. Työstäminen kesti minulla jopa 2 kautta, mutta nyt voin sanoa pystyväni lyömään tarkoitukseen sopivaa draivia kohtalaisesti.

    Omalla kentälläni on mm. 1 väylä, jossa on etua lyödä fade, koska väylä on pitkä, mutta kapea ja vasemmalla on iso oja. Fade tai draw on mielestäni helpompi tai varmempi lyönti kuin tikkusuora, jos väylä on ahdas tai siellä on esteitä. Fade vie lyönnistä pituutta, mutta on melko tarkka. Draw antaan lyöntiin lisää metrejä, mutta on epävarmempi. (vain oma mielipide) Itse säädän draiviani sekä stanssilla, että hartijalinjalla.

    Peuramaan 5 väylä avataan draiverilla ja aivan hervottomalla slaisilla. Pallon ei tarvitse mennä kuin 120 metriä suoraan ja sitten jyrkästi oikealle keskelle väylää ja jäljelle jää sata metriä lipulle.

    Vastaavia sika-hukki lyöntejä ei pysty lyömään draiverilla, kun lofti alkaa mennä negatiiviselle.

    Että silleen.

    joku tässä ilmoitteli ettei draiverilä voi lyödä sikahukkeja. kyllä muuten pystyy.. vaatii vaan vähän taitoa.. ben hoganin mielestä kukaan ei lyö suoraan se vain tulee vahingossa jos on piikki suora lyönti.. feidi on naisia varten! jos olet mies ja mielesi tekee lyödä fadea opettele lyömään power fade.

    Hallittua slaissia

    Olinpahan parivuotta sitten yhdessä kisassa naisena Ryhmäni loput miehiä. Unelma salissi sattui kerran kohdalle josta kannaattaa kertoa. Silloin olin saanut slaissin peliini joitakin viikkoja aikaisemmin. Oli kinkkinen tilanne suoraa ei voinut lyödä. Ajattelin nyt jos se slaissi ei tule niinn sitten olen syvällä metsikössä, mutta jos se toimii tällä kertaa niin… No se toimi sillä kertaa, miehet vain seurasivat, kun pallo lähti metsikköä kohti ja palasi keskelle väylää. Maila oli Taylor made puu 3 kisa kinkku kisa kaksi mailaa ja putteri. Voitto tuli 🙂

    Niin kaikista;-)

    Eroon pääsin slaisista käyttämällä koko runkoa, aina täytyy sanoa toivottavasti 😉

    Lue lisää: droopy

    Määrittelepä minulle mitä Power fade tarkoittaa. Millainen on aito power fade lyönti?

    Nim: ’Tietämätön ja utelias’

    Olen samaa mieltä kuin Fordi, että päässä draw ja fade tehdään, muutokset ranteiden kiertämistavassa riittävät tekemään paljon/vähän kierrettä. Tämä on oma kokemukseni, mutta muuta en uskalla käyttää (hcp 14).

    Asiaa on tietenkin pitänyt työstää paljon rangella, mutta mikäs on parempi tapa opetella suora lyönti kuin opetella hallittu draw ja feidi ja lyödä suorat sitten siihen väliin. Samalla saa tylsään rangeharjoitteluun mielenkiitoisen uuden ulottuvuuden. Olen itse opetellut kierteellisiä lyönteja R7-R4 alueella ensin.

    Driverilla on pakko miettiä lyöntiin hiukan kierrettä (vahvaa ranteen kääntöä) muuten tupsahtaa perusslaissi.

    Niin ja pitää tietysti osata draiveritekniikka ennen kuin voi edes ajatella kierteitä. Siis lyönti pallon takaa ja rytmi ja muut hankaluudet.

    Drawta ja feidiä, väylän ja tuulen mukaan.

    Palloja on hukkunut ainakin vähemmän, kun tähtää esteistä poispäin, ja kierteitä lyötäessä kierre on yleensä halutun suuntainen. Kierteen voimakkuus ei vaan ole aina halutunlainen.

    Powerfeidi lähtee yleensä niin, ainakin minun tapauksessa, että : stanssi & hartialinja keskelle väylää, pallo aika etujalalla, swingataan ulkoa sisään, ja kädet pallon ohi ennen mailaa lähes niinkuin kainalohukki, mutta lapa auki palloon.

    Saatolla pystyy ohjailemaan feidin voimakkuutta kohtalaisesta megaan.

    vastaavanlainen lyönti drawna on hankalampi, ainakin pienikulmaisilla draivereilla, koska nostokulma lähenee nollaa, ja menee jopa sen alle.

    n. 10asteisella mailalla pystyy silti mielestäni työstämään lyöntiä myös korkealle hukille.

    Tavallisesti fadessa on enemmän alakierrettä kuin drawssa koska ulkoa tullessa maila tulee yleensä myös jyrkempään.

    Hyvät pelaajat osaavat kuitenkin lyödä myös vähän alakierrettä sisältävän faden eli power sellaisen. Eli maila tulee alakuolokohdan jälkeen palloon vaikka tuleekin kohdelinjan ulkopuolelta.

    en tajuu miks pitää lyödä slaissei ja huukkeja mä lyön aina suoraan niin saa parhaan tuloksen joskus mutta havoin menee metsään suosittelen

    Mikään ei korjaa slaissia paremmin kuin dog-leg oikealle ;-). Peuramaan 5:lla joko ojassa suoraan edessä tai outissa. Eli nykyään rauta 4:lla mutakuopan yli väylälle.

    Täällä on paljon haukuttu Peuramaata rakennustyömaaksi jne, mutta ei kai ne maansiirtokoneet jää kuitenkaan lopullisesti sinne kentälle. Negatiivinen seikka Peuramaassa on mielestäni se, ettei sieltä löydy yhtään dog-legiä vasemmalle metsäväylänä, johon olisi osattava lyödä kevyt draw par:in tai birkun varmistamiseksi. Peltoväylä dog-leginä on huono ellei sitä ole bunkeroitu kunnolla. Parannusta tähän saadan kuitenkin kun uusi 18 reikää avautuu, sillä sieltä löytyy kaksi dog-legiä vasemmalle metsäväylinä, väylät 15 ja 18. Sitten kai oppii lyömään ’hallittua hukkia’.

    Nimetön

    Ihan pakko tähän heittää Jack Nicklauksen taannoinen kommentti: ’Kukaan ei pysty lyömään piikkisuoraa draivia. Niissä on aina pieni kierre johonkin suuntaan’

    joo.. ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: Lyön yleensä drawta, mutta tarpeen vaatiessa myös feidi onnistuu.. se suora on ehkä vaikein minulle..

    😛

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #517640 kohteessaHallittua slaissia

Etusivu Foorumit Yleistä Hallittua slaissia