26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Etusivu Foorumit Yleistä Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 412)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • *seagle* kirjoitti: (26.6.2014 7:52:35)
    Lajin vaikeudesta.

    Muutama kaveri tullut kentälle takki auki että ’jaahans, pelataan paariin…’ Sitten on huiskittu 150+ lyöntiä ja ihmetelty että mistäs niitä kertyy.

    Sitten parin viikon tauko ilman treeniä ja uusi yritys. On se perskele kun pallo ei edes ilmaan nouse?

    Kaikkia vaan nyt ei golf kiinnosta, Green Cardia suorittaessa on ehkä tuntunut että tämä on aika tylsää ja siksi lajia ei ole jatkettu. Lajin vaikeus ei ole useinkaan syynä, koska ei golf ole sen vaativampaa kuin muutkaan lajit. Töitä se toki vaatii, mutta yhtä paljon vaativat esim. tennis, juoksu, hiihto, laskettelu, koripallo ja oikeastaan kaikki muutkin lajit.

    MarX kirjoitti: (16.6.2014 10:22:33)
    Kysymys kai kuuluukin.

    Onko ne klubit perustettu businestä ajatellen (vieraspelaajat) vai osakkaiden omaan käyttöön. Jos businessmallin mukaan niin silloin kai tyhmää pitää kenttää tyhjänä, mutta jos osakkaiden käyttöön, niin EVVVVK mitä maksaa. Senkun laittaa vastikkeet tammikuussa maailmalle ja ne pelaa kun pelaa, silloin kun haluaa ja maksaa mukisematta, tai mukisemalla.

    Valintakysymys osakkaiden osalta. Minusta mielummin väljää ja hiukka kalliimpaa kun ruuhkaista ja hiukka halvempaa. Ei se kuitenkaan nosta vastiketta montaa satasta vuodesa.

    Nostan hattua tälle asenteelle. Todella nostan. Tappiota tulee, kenttä on tyhjänä ja vastikkeet nousevat mutta ei se haittaa kunhan yksikään köyhä green fee-pelaaja ei tule meidän kentälle. Eikö ihan oikeasti kannata siltikään laskea hintoja gf-pelaajille.

    Jos yritys myy tuotetta joka ei mene kaupaksi, joutuu yritys miettimään mitä tehdään. Tilanne on hankala, mutta pakkohan hintaa on lähteä laskemaan. Jos ei sitten halua myydä tosiaan niitä 15 euron kahvikuppeja jolloin omistajilla on aina varaa valita mihin pöytään istuvat.

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 10:23:19)

    ts kirjoitti: (26.6.2014 10:01:06)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 9:49:25)
    Ei kai tämä ole mikään golfin erikoisuus, ihan sama juttu monissa muissakin urheilulajeissa.
    .

    Eikö?

    Eli uskot että jos joku alkais hiihtämään tai sauvakävelemään ja menis nurin 5m välein mutaman viikon yrittämisellä, silti jatkais harrastustaan?

    Mä joudun tällä kokemuksella olemaan hieman toista mieltä asiasta

    Eikös me olla ihan samaa mieltä asiasta, siis:

    monessa lajissa suuri osa aloittajista huomaa, että tämä ei sovi minulle. Kuten että jos menee hiihtämässä nurin 5 m välein. Tai ei saa golfpalloa ilmaan. Tämä EI SIIS OLE MIKÄÄN GOLFIN ERIKOISUUS.

    On siis täysin epärealistista olettaa, että suuri(n) osa golfin alkeiskurssin (ja green cardin) käyneistä jatkaisi harrastusta aktiivisesti, kun ei niin välttämättä käy missään muussakaan lajissa.

    Menikö nyt perille paremmin?

    niin katsos kun se nimenomaan on. mä en ole koskaan nähnyt 5m välein kaatuvaa sauvakävelijää.

    Menikö nyt perille paremmin?

    ts kirjoitti: (26.6.2014 15:00:52)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 10:23:19)

    ts kirjoitti: (26.6.2014 10:01:06)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 9:49:25)
    Ei kai tämä ole mikään golfin erikoisuus, ihan sama juttu monissa muissakin urheilulajeissa.
    .

    Eikö?

    Eli uskot että jos joku alkais hiihtämään tai sauvakävelemään ja menis nurin 5m välein mutaman viikon yrittämisellä, silti jatkais harrastustaan?

    Mä joudun tällä kokemuksella olemaan hieman toista mieltä asiasta

    Eikös me olla ihan samaa mieltä asiasta, siis:

    monessa lajissa suuri osa aloittajista huomaa, että tämä ei sovi minulle. Kuten että jos menee hiihtämässä nurin 5 m välein. Tai ei saa golfpalloa ilmaan. Tämä EI SIIS OLE MIKÄÄN GOLFIN ERIKOISUUS.

    On siis täysin epärealistista olettaa, että suuri(n) osa golfin alkeiskurssin (ja green cardin) käyneistä jatkaisi harrastusta aktiivisesti, kun ei niin välttämättä käy missään muussakaan lajissa.

    Menikö nyt perille paremmin?

    niin katsos kun se nimenomaan on. mä en ole koskaan nähnyt 5m välein kaatuvaa sauvakävelijää.

    Menikö nyt perille paremmin?

    No ehkä se kävely on huono esimerkki kun se on terveellä ihmisellä perustaito. Oma reilu yksivuotias poikanikin kävelee hemmetin sujuvasti. Mutta jos nyt puhutaan peleistä ja urheilulajeista yleensä niin ei golf pomppaa esiin erityisen hankalana. Tennis, pesäpallo, lentopallo, sulkapallo jne. eivät ole varmasti golfia helpompia.

    Joskus golfareiden on vain jotenkin hankala uskoa että kaikki eivät yksinkertaisesti pidä pelistä kovin paljon, syystä tai toisesta.

    Kun keskustellaan Greenfee hinnoista, olisi kaiketi paikallaan tehda ero kenttien taloudellisen tilanteen mukaan. Jos kentta tulee toimeen osakkaiden hoitomaksuilla, eli se ei tarvitse green fee pelaajia sita ei voi loogisesti verrata kenttiin joiden talons perustuu suuressa Marin vieraspelaajien maksamiin pelimaksuihin. Edelliset voisivat sulkea ovensa vieraspelaajilta, kun taas jalkimmaiset joutuvat toimimaan markkinoiden ehdoilla. Ja loppujen lopuksi molempia tarvitaan.

    VanZant kirjoitti: (26.6.2014 15:36:57)Mutta jos nyt puhutaan peleistä ja urheilulajeista yleensä niin ei golf pomppaa esiin erityisen hankalana. Tennis, pesäpallo, lentopallo, sulkapallo jne. eivät ole varmasti golfia helpompia.

    Minulle nuo muut ovat olleet helpompia lajeja. Osasyynä saattaa olla että lapsena pelasin muita lajeja enemmän kuin golfia eli opin niitä oppivaisemmassa iässä. Tästä päästäänkin siihen että golf ilmeisesti kannattaisi kokeiluttaa ’kaikilla’ lapsilla, jotta he vanhempina olisivat ainakin fyysisten edellytysten puolesta helpommin koukutettavissa. Nykyisin kun nuoret tapaavat istua tietokonepelien ja somen äärellä (+ autoilu sekä vähäinen arki- ja koululiikunta), edellytykset mm. golfin oppimiseen voivat heikentyä maailman näin muututtua.

    ts kirjoitti: (26.6.2014 15:00:52)
    niin katsos kun se nimenomaan on. mä en ole koskaan nähnyt 5m välein kaatuvaa sauvakävelijää.

    Menikö nyt perille paremmin?

    No entäs viiden metrin välein kaatuvaa hiihtäjää, laskettelurinteessä?
    Minä olen nähnyt.

    Lumilautailijaa, joka kaatuu 5 m välein?
    Olen itsekin ollut tällainen, ja ’lopetin’ lajin alkeiskurssin jälkeen, polvetkin rasittui liikaa.

    Entäs tenniskurssilla sellaista, joka lyö useimmiten pallosta kokonaan ohi?
    Minä olen. Ei varmasti jatkanut lajia, vaikka osallistui oikein kurssille.

    Jne…

    Sauvakävely sopii melkein kaikille – monet vähän monimutkaisemmat lajit eivät sovi. Golf EI ole ainoa vaikea ja monimutkainen laji.

    Lisäkommentti:

    Tiedän muutaman oikein urheilullisen ihmisen, jotka luultavasti oppisivat golfia kohtuullisesti, mutta eivät pidä lajista, syinä mm. että haluaa urheiluharrastukseltaan

    – Tykkää että koko ajan tapahtuu; golfissa vain yksi lyönti kolmen minuutin välein, lopun aikaa kävellään, seisoskellaan ja mietitään. Monen mielestä tylsää.

    – Haluaa sen nautinnon jonka saa onnistuneesta, nopeasta reaktiosta äkilliseen tilanteeseen, jonka vastustaja (tai oma joukkuekaveri) on saanut aikaan. Golfissa on (lähes aina) oma pallo, vastustaja eikä joukkuekaveri ei vaikuta minun pallooni, henkisesti aivan eri asia.

    – Golfissa ei tule hiki, kunto ei kasva (paitsi jos on alun perin rapakunnossa)

    – Golfissa kaikki mokat vaikuttavat lopputulokseen, siis täytyy pelata paljon huolellisemmin ja riskejä välttäen kuin useimmissa muissa urheilulajeissa.
    Tässä asiassa ainakin itselläni on ongelmia, kun on tottunut muihin lajeihin joissa yksittäinen virhe ei välttämättä näy lopputuloksessa mitenkään, vaan voi yrittää uudestaan – kuten tenniksen ykkössyöttö, tai mikä tahansa yksittäinen virhe jos on reilusti voitolla.

    – ’tahtojen taistelu’, vastustajan analysoiminen, heikkojen kohtien löytäminen, niihin iskeminen sopivalla pelitavalla… on hyvin erilaista golfissa, koska toisen palloon ei voi vaikuttaa.

    KL

    VanZant kirjoitti: (26.6.2014 15:36:57)
    No ehkä se kävely on huono esimerkki kun se on terveellä ihmisellä perustaito. Oma reilu yksivuotias poikanikin kävelee hemmetin sujuvasti. Mutta jos nyt puhutaan peleistä ja urheilulajeista yleensä niin ei golf pomppaa esiin erityisen hankalana. Tennis, pesäpallo, lentopallo, sulkapallo jne. eivät ole varmasti golfia helpompia.

    Likimain kaikkia Suomessa pelattavia pallopelejä jossakin vaiheessa elämääni pelanneena olen hieman eri mieltä.

    Golfin aloittaminen on merkittävästi vaikeampaa kuin sulkapallon, pöytätenniksen, jalkapallon, koripallon, salibandyn, jääpallon, jääkiekon, squashin, tenniksen tai vaikkapa petanquen. Noihin kaikkiin luettelemiini lajeihin riittää normaali koordinaatiokyky ja liikkuvuus ja homma lähtee käyntiin aivan välittömästi. Sen sijaan golfsvingi on motorisesti pirun paljon vaativampi liikesarja kuin jalkapallon potkaiseminen, siis nimenomaan alussa. Saadakseen onnistumisia golfin aloittavan henkilön täytyy saada julmetusti opastusta ja harjoitella verrattain paljon ennen kuin edes tyydyttäviä suoritteita saadaan aikaiseksi. Jopa pesäpallon lyöminen on aloittelevalle helpompaa kuin golfpallon, vaikka pesäpallo liikkuu sitä lyötäessä. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta.

    Teknisesti puhtaiden suoritusten tavoitteleminen onkin sitten toinen juttu ja huipulla kaikki lajit ovat erittäin vaativia.

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 18:32:04)
    No entäs viiden metrin välein kaatuvaa hiihtäjää, laskettelurinteessä?
    Minä olen nähnyt.

    Lumilautailijaa, joka kaatuu 5 m välein?
    Olen itsekin ollut tällainen, ja ’lopetin’ lajin alkeiskurssin jälkeen, polvetkin rasittui liikaa.

    Entäs tenniskurssilla sellaista, joka lyö useimmiten pallosta kokonaan ohi?
    Minä olen. Ei varmasti jatkanut lajia, vaikka osallistui oikein kurssille.

    Jne…

    Sauvakävely sopii melkein kaikille – monet vähän monimutkaisemmat lajit eivät sovi. Golf EI ole ainoa vaikea ja monimutkainen laji.

    Hyviä vertauksia. Juuri kuvaamastasi syystä moni ei harrasta noita vaikeaksi koettuja lajeja. Golfin kanssa on aivan samoin.

    KL

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 18:32:04)

    Lumilautailijaa, joka kaatuu 5 m välein?
    Olen itsekin ollut tällainen, ja ’lopetin’ lajin alkeiskurssin jälkeen, polvetkin rasittui liikaa.

    Minulle lyötiin lauta jalkoihin ja työnnettiin mäkeen. Kaatuilin kolme tuntia, mutta sen jälkeen pystyin laskemaan helpon rinteen toistuvasti kaatumatta alas, mutkitellen ja jarruttamatta. Siitä se lähti ja oli pirun paljon helpompaa oppia alkeet kuin golfissa.

    KL kirjoitti: (26.6.2014 21:09:02)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 18:32:04)

    Lumilautailijaa, joka kaatuu 5 m välein?
    Olen itsekin ollut tällainen, ja ’lopetin’ lajin alkeiskurssin jälkeen, polvetkin rasittui liikaa.

    Minulle lyötiin lauta jalkoihin ja työnnettiin mäkeen. Kaatuilin kolme tuntia, mutta sen jälkeen pystyin laskemaan helpon rinteen toistuvasti kaatumatta alas, mutkitellen ja jarruttamatta. Siitä se lähti ja oli pirun paljon helpompaa oppia alkeet kuin golfissa.

    Niin no, mulla kun ei ole enää eturistisiteitä polvissa, ei ole oikein varaa kaatuilla … eli lopetettava oli siihen, kun ekan kerran tuntui vääntyvän.

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 22:21:44)

    KL kirjoitti: (26.6.2014 21:09:02)

    Kuuma putteri kirjoitti: (26.6.2014 18:32:04)

    Lumilautailijaa, joka kaatuu 5 m välein?
    Olen itsekin ollut tällainen, ja ’lopetin’ lajin alkeiskurssin jälkeen, polvetkin rasittui liikaa.

    Minulle lyötiin lauta jalkoihin ja työnnettiin mäkeen. Kaatuilin kolme tuntia, mutta sen jälkeen pystyin laskemaan helpon rinteen toistuvasti kaatumatta alas, mutkitellen ja jarruttamatta. Siitä se lähti ja oli pirun paljon helpompaa oppia alkeet kuin golfissa.

    Niin no, mulla kun ei ole enää eturistisiteitä polvissa, ei ole oikein varaa kaatuilla … eli lopetettava oli siihen, kun ekan kerran tuntui vääntyvän.

    Niin.. ja pelaat golfiakin tasolla jota voi verrata kaatumiseen vain 100m välein 🙂

    ts kirjoitti: (26.6.2014 23:02:03)
    Niin.. ja pelaat golfiakin tasolla jota voi verrata kaatumiseen vain 100m välein 🙂

    No, onneksi golfyhteisöissä on niin kannustava ilmapiiri.

    Joissakin muissa lajeissa aloittelijat saattavat törmätä aivan järkyttävään änkyröintiin ja vähättelyyn… ja siksi monet sitten lopettavatkin alkuunsa.

    ;-D

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (27.6.2014 9:16:51)

    ts kirjoitti: (26.6.2014 23:02:03)
    Niin.. ja pelaat golfiakin tasolla jota voi verrata kaatumiseen vain 100m välein 🙂

    No, onneksi golfyhteisöissä on niin kannustava ilmapiiri.

    Joissakin muissa lajeissa aloittelijat saattavat törmätä aivan järkyttävään änkyröintiin ja vähättelyyn… ja siksi monet sitten lopettavatkin alkuunsa.

    ;-D

    Toki on kannustava ja sillä saanut vuosien varrella monta toivottomalta vaikuttavaa tapausta juuri tasollesi pelaamaan, että kaatuminen tapahtuu vain 100m välein alun 5m sijaan.

    Sen verran fiksuja ovat, että eivät tuosta tasostaan johtuen hirveesti vahvoja mielipiteistä lajin asisoita heitä…

    En kyllä saa mitenkään gf maksua halvemmaksi kuin mitä osakkeenomistajan kierros maksaa. Toki alkuinvestointi voi olla ’isohko’, mutta kaiken ostaminenhan maksaa. Itse vuokraan pelioikeuden joka vuosi, ja sen vuokrahinta on suurempi kuin mitä omistaja maksaa vastiketta. Minulle kertyy pelikierroksen hinnaksi kesän aikana noin 10 euroa tai alle. Meidän kerholla gf maksaa puolestaan 55 euroa.

    ts kirjoitti: (27.6.2014 9:22:09)
    Toki on kannustava ja sillä saanut vuosien varrella monta toivottomalta vaikuttavaa tapausta juuri tasollesi pelaamaan, että kaatuminen tapahtuu vain 100m välein alun 5m sijaan.
    Sen verran fiksuja ovat, että eivät tuosta tasostaan johtuen hirveesti vahvoja mielipiteistä lajin asisoita heitä…

    Joo, pääsette jo kohta minusta eroon, rupeaa nimittäin olemaan taas akillesjänteet kunnossa! olen jo muutaman kerran käynyt lyömässä liikkuvaa palloa, mukavaa oli se!

    Golfprojektini nimittäin aloitin 2013 keväällä siksi että muu palloilu (ja myös lenkkeily jne) oli käytännössä mahdotonta. Tarkoitus oli jatkaa 2014 syksyyn saakka, siis kaksi kesää.
    Tulokset tähän mennessä eivät ole mairittelevat:

    – paino on noussut > 5 kg vuodessa
    – kunto on romahtanut
    – aikaa on mennyt liikaa (muidenkin kuin omasta mielestä)
    – en ole oppinut golfia (no en kyllä sitä olettanutkaan…) hcp nyt 17.x

    Jos nyt vielä sattuisi yksi säkähyvä kierros, siihen olisikin hyvä lopettaa. Sitten tulevat vuodet kommentoida että ’viimeksi kun pelasin, tulos oli… ’ ;-D

    KL kirjoitti: (26.6.2014 21:06:32)

    VanZant kirjoitti: (26.6.2014 15:36:57)
    No ehkä se kävely on huono esimerkki kun se on terveellä ihmisellä perustaito. Oma reilu yksivuotias poikanikin kävelee hemmetin sujuvasti. Mutta jos nyt puhutaan peleistä ja urheilulajeista yleensä niin ei golf pomppaa esiin erityisen hankalana. Tennis, pesäpallo, lentopallo, sulkapallo jne. eivät ole varmasti golfia helpompia.

    Likimain kaikkia Suomessa pelattavia pallopelejä jossakin vaiheessa elämääni pelanneena olen hieman eri mieltä.

    Golfin aloittaminen on merkittävästi vaikeampaa kuin sulkapallon, pöytätenniksen, jalkapallon, koripallon, salibandyn, jääpallon, jääkiekon, squashin, tenniksen tai vaikkapa petanquen. Noihin kaikkiin luettelemiini lajeihin riittää normaali koordinaatiokyky ja liikkuvuus ja homma lähtee käyntiin aivan välittömästi. Sen sijaan golfsvingi on motorisesti pirun paljon vaativampi liikesarja kuin jalkapallon potkaiseminen, siis nimenomaan alussa. Saadakseen onnistumisia golfin aloittavan henkilön täytyy saada julmetusti opastusta ja harjoitella verrattain paljon ennen kuin edes tyydyttäviä suoritteita saadaan aikaiseksi. Jopa pesäpallon lyöminen on aloittelevalle helpompaa kuin golfpallon, vaikka pesäpallo liikkuu sitä lyötäessä. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta.

    Teknisesti puhtaiden suoritusten tavoitteleminen onkin sitten toinen juttu ja huipulla kaikki lajit ovat erittäin vaativia.

    Ei golfin aloittamiseenkaan vaadita yhtään sen enempää kuin normaali koordinaatiokyky ja liikkuvuus. Kyllä aloitteleva golfari saa pallon eteenpäin muutaman tunnin treenaamisella. Rumahan se swingi siinä vaiheessa on, kaaret lyhyitä ja hutejakin tulee. Mutta ei se taso ole vastaavalla treenimäärällä yhtään sen korkeampi missään muussakaan lajissa. Ei oikeaa, puhdasta tekniikka opita missään lajissa ilman pitkää ja ahkeraa harjoittelua. Golfissa vain asenne tuntuu olevan se että vasta kun osaat pitkän, varman ja tyylikkään lyönnin, sinut voidaan laskea harrastajaksi. Monissa mujissa lajeissa hyväksytään itsestäänselvyytenä se että jokainen harrastaa omalla tasollaan ja sillä selvä, eikä aloittelijoiden tarvitse hävetä omaa tasoaan. Täytyy muistaa, että ne mainitsemasi ’tyydyttävät suoritteet’ ovat (tai niiden pitäisi olla) hyvin yksilöllisiä. Kaikille se ei tarkoita satojen treenituntien jälkeen löytyvää 200 metrin draivia.

    Itselläni on lähes 25 vuoden kokemus tenniksestä, ja uskallan väittää että tennissyöttö ei ole motorisesti yhtään golfswingiä helpompi suoritus. Enkä nyt siis puhu mistään sisäänheittosyötöstä, vaan teknisesti oikeaoppisesta syötöstä.

    B

    Fast-Eddie kirjoitti: (27.6.2014 11:56:11)
    Ei golfin aloittamiseenkaan vaadita yhtään sen enempää kuin normaali koordinaatiokyky ja liikkuvuus. Kyllä aloitteleva golfari saa pallon eteenpäin muutaman tunnin treenaamisella. Rumahan se swingi siinä vaiheessa on, kaaret lyhyitä ja hutejakin tulee. Mutta ei se taso ole vastaavalla treenimäärällä yhtään sen korkeampi missään muussakaan lajissa.

    Puhut asiaa. Aloituskynnyksen korkeus golfissa on täysin muissa kuin urheilullisissa esteissä.

    Onhan lajeissa tietysti eroja siinä mielessä, kuinka nopeasti esim pääsee sille tasolle että voi ruveta pelaamaan tuloksesta (golfissa voi mennä kentälle, sulkapallo/tennis/squash saa syötön kenttään, jne)

    Seuraava on oma mielikuvani, teillä muilla voi olla muita:

    Heti, tai melkein heti voi ruveta pelaamaan tuloksesta (vaikka tekniikka olisi aivan persiillään):
    – sulkapallo
    – pingis
    – keilailu
    – minigolf
    – biljardi
    – jalkapallo
    – sähly / salibandy

    Menee jonkun verran aikaa ennen kuin kannattaa ruveta pelaamaan tuloksesta:
    – squash
    – pesäpallo

    Vaatii hiukan pitemmän harjoittelun, ja joitakin osa-alueita harjoiteltava erikseen, ennen kuin pystyy pelaamaan tuloksesta:
    – tennis (saa syötön kenttään)
    – golf (saa pelattua useimmat väylät loppuun saakka järjellisessä ajassa)

    Ei ehkä kannata aloittaa aikuisena:
    – seiväshyppy
    – mäkihyppy

    Uskokaa jo, tämä on valinta kysymys mitä haluaa harrastaa! Tekis mieli kirota tässä samalla tavalla kuin kentälläkin, mutta antaa olla!
    Ei kannata tehdä tästä vaikeempaa mitä tää onkaan. Minäkään en pelaa-harrasta-kokeile-kilpaile pesäpallossa, koska ei juurikaan kiinnosta. Ei se sen kummempaa ole. Uinti harrastaisin, jos selkä olis edes hiuka taipuvaisempi.
    Oliks jotain muuta vielä…ei ole.

    ts

    B kirjoitti: (27.6.2014 12:39:01)

    Fast-Eddie kirjoitti: (27.6.2014 11:56:11)
    Ei golfin aloittamiseenkaan vaadita yhtään sen enempää kuin normaali koordinaatiokyky ja liikkuvuus. Kyllä aloitteleva golfari saa pallon eteenpäin muutaman tunnin treenaamisella. Rumahan se swingi siinä vaiheessa on, kaaret lyhyitä ja hutejakin tulee. Mutta ei se taso ole vastaavalla treenimäärällä yhtään sen korkeampi missään muussakaan lajissa.

    Puhut asiaa. Aloituskynnyksen korkeus golfissa on täysin muissa kuin urheilullisissa esteissä.

    Ja sitten herrat laittavat toki kokemushistoriansa näiden näkemysten tueksi. Mun luku on noin 1500 aloittajaa, mites teidän?

    ts kirjoitti: (27.6.2014 13:40:05)
    Ja sitten herrat laittavat toki kokemushistoriansa näiden näkemysten tueksi. Mun luku on noin 1500 aloittajaa, mites teidän?

    Mutta eikös ne oppineet kaiken heti, kun kerroit niille sen Siikretin?

    ts

    Kuuma putteri kirjoitti: (27.6.2014 13:53:57)

    ts kirjoitti: (27.6.2014 13:40:05)
    Ja sitten herrat laittavat toki kokemushistoriansa näiden näkemysten tueksi. Mun luku on noin 1500 aloittajaa, mites teidän?

    Mutta eikös ne oppineet kaiken heti, kun kerroit niille sen Siikretin?

    Olipa taas typerä heitto… voi voi

    Kuuma putteri kirjoitti: (27.6.2014 13:25:48)
    Onhan lajeissa tietysti eroja siinä mielessä, kuinka nopeasti esim pääsee sille tasolle että voi ruveta pelaamaan tuloksesta (golfissa voi mennä kentälle, sulkapallo/tennis/squash saa syötön kenttään, jne)

    Seuraava on oma mielikuvani, teillä muilla voi olla muita:

    Heti, tai melkein heti voi ruveta pelaamaan tuloksesta (vaikka tekniikka olisi aivan persiillään):
    – sulkapallo
    – pingis
    – keilailu
    – minigolf
    – biljardi
    – jalkapallo
    – sähly / salibandy

    Menee jonkun verran aikaa ennen kuin kannattaa ruveta pelaamaan tuloksesta:
    – squash
    – pesäpallo

    Vaatii hiukan pitemmän harjoittelun, ja joitakin osa-alueita harjoiteltava erikseen, ennen kuin pystyy pelaamaan tuloksesta:
    – tennis (saa syötön kenttään)
    – golf (saa pelattua useimmat väylät loppuun saakka järjellisessä ajassa)

    Ei ehkä kannata aloittaa aikuisena:
    – seiväshyppy
    – mäkihyppy

    Nollaketjut jylläävät.
    Harrastus ja tosissaan pelaaminen. Jos pelaa suurinpiirtein samantasoisen pelikaverin kanssa, niin kaksin pelattavat mailapelit ovat helppoja, kun edes yhdestä on jotain pohjia. Eikä edes tenniksessä ole pakko syöttää ylhäältä, jos pelataan höntsää.

    Joukkuepelitkin ovat kiinni joukkueen tasosta ja tavoitteista. Ei ole sattumaa, että 2 divarin ja 6 divarin joukkueiden pelaajilla on tasoeroja ja pelaavat eri sarjaa. Mutta kummassakin tapauksessa pelataan samaa lajia tarkoituksena voittaa tai ainakin välttää häviäminen. Korkeammalla tasolla pitää sen lisäksi muistaa olla purematta vastustajia.

    Voin olla samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa, että jos on urheilullinen ja koordinatiikka kunnossa, niin golfin peluukin alemmalla kilpatasolla on vain motivaatiokysymys.

    Aoituskynnys on korkea tai sitten ei. Esim. kössin peluun voi aloittaa helposti ostamalla mailan ja uusimalla sisätossut ja varaamalla pelivuoron hallista. Säännötkin voi nopeasti lukaista. Jos on se sopiva pelikaveri.

    Golfissa pitää käydä kurssi, ostaa osake, ottaa golftunteja, olla ravintolan asiakkaana, osallistua talkoisiin, osallistua eri illanistujaisiin ja kokouksiin, harjoitella uutterasti kesällä ja talvella ja jos aikaa jää, niin käydä pelaamassa täysiä kierroksia.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 412)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #531449 kohteessaGreenfee-hinnat ja taloustaantuma.

Etusivu Foorumit Yleistä Greenfee-hinnat ja taloustaantuma.