26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

GP:n simulaattorikisa talveksi?

Etusivu Foorumit Yleistä GP:n simulaattorikisa talveksi?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 305)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #497032 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kun asustelen lähellä Malmia, siellä Pöllöheinän kulmilla, voisin ilmoittautua myös alustavasti.

    Olisiko ideaa jakaa porukka 4 hengen lohkoihin, joista 1-2 parasta jatkoon?

    #497033 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    En mä kehtaa mun pelitaidoilla tulla noin kovaan sakkiin simulaattorin pelaamaan. Varsinkin kun en ole koskaan simulaattorissa pelannut, mutta voin kyllä lähteä treenaamaan joku kertaa ja ehkä tulla seuraamaan kisoja.

    #497034 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Komen hengen ryhmät on yleensä parhaimmat simulaattorissa. Silloin ei tule turhaa odottelu muttei myöskään kiire omaan lyöntiin. Kolmen hengen ryhmä, joka pelaa nopeasti, selviää kahdessa tunnissa 18 reiästä. Nyt kuitenkin kun halukkaita on paljon, niin neljän hengen ryhmät on varmaan paras koko. Sitä isommissa menee jo odotteluksi ja peli sekoaa. Tällä hetkellä kiinnostuneita on 15 + golflady, mikäli olen laskenut oikein.

    Pelataanko vain malmilla vai myös puistolassa tai/ja muualla? Jos mukaan tulee muutama isomman händärin omaava, niin pitäisikö heillä olla oma sarja?

    #497035 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Onko 20:n huonommalla puolella oleva händäri iso?

    Itse olen kertaalleen pelannut simussa Vierumäellä.

    Lyöntipelistähän on kysymys vai reikäpelistä?

    #497036 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Mielestäni kannattaa määrittää oma sarja isommalla händärillä pelaaville. Tällöin peli on mielekkäämpää itse kullekin.

    #497037 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Golf Centerissä espoon niittykummussa on myös nykyään simulaattori, en kyllä ole varma onko siellä oikea/oikeat kentät.

    #497038 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Puistolassa on kaksi simuhuonetta vierekkäin. Siellä saa pelata rauhassa ja tarjoilu pelaa. Mielestäni se on mielekkäämpi paikka kuin Malmi.

    Vielä parempi paikka on Hesperian alakerta niille, jotka asuvat H:gin keskustassa. Siellä on tosin vain yksi simulaattori.

    #497039 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos tästä halutaan suuri tapahtuma niin kootaan porukat yhteen paikkaa ja pelataan siellä tai jos halutaan säilyttää tämä virtuaalifiilis niin kolmen, neljän hengen ryhmät voi pelata missä simussa vain, kunhan pelataan samaa kenttää, samalta tiiltä ja samoilla säännöillä, joilla tarkoitan sitä, miten tulkitaan esimerkiksi huonot tai hyvät lyönnit, joita simu ei jostain syystä rekisteröi ja putit jotka osuvat seiniin. Olen ymmärtänyt myös, että samasta kentästä on olemassa useampi versio, mutta en tiedä onko niillä niin suurta eroa että se vaikuttaisi meidän kilpailun tuloksiin.

    Voidaanhan pelata myös sekoitus edellisistä, eli jotkut pelaavat viikolla ja pääporukka kokoontuu malmille ja/tai puistolaan viikonlopulla?

    #497040 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nyt, kun näyttää siltä, että simulaattorikisa saataisiin aikaiseksi, pitäisi ennen seuraavaa vaihetta sopia pelimuoto. Pelataanko se reikäpelinä vai lyöntipelinä?

    Ehdottaisin seuraavanlaista; pelataan 1. kierros normaalina lyöntipelinä, jonka jälkeen muodostetaan reikäpelikaavio niin, että paras ja huonoin kohtaavat seuraavalla kierroksella, joka voitaisiin pelata reikäpelinä puolikkailla tasoituksilla.

    Tämän jälkeen pelataan kaavio loppuun samallalailla.

    Mitä mielipiteitä tämä herättää?

    #497041 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Toi on ihan hyvältä kuulostava paketti.

    #497042 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Seuraavaksi sitten ryhmät vai mäiskitäänkö kaikki samassa sarjassa. Muistakaa ettei asia ole kuolemanvakava, itse kannattaisin yhtä sarjaa. Tai kahta. Golfladylle ja muille naisille omansa.

    #497043 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joo.
    Henkka jatketaan jutun kehittelyä Golfladyn kaa.
    Mun ainoa Nevaksen mestaruus tuli 1991 Pebble Beachin simulaattorikisassa Lauttasaaressa . tasoitukseni oli 7 ja tulos tasoituksella 72.

    En ole moneen vuoteen lyönyt simulaattorilla. Se viimein par 5 ärjyvän Pebble Beachillä Valtameren rannalla on vaikuttavaa.

    Samoin se par 3 , jolla Jack Nickalus löi 130 m matkaa vastatuleen

    Driverilla

    ja osui lippuun, pallo putosi lipun juurelle – birdie – ’ Golden Bear ’ johti majoria ja voittikin.

    Turzi

    Möin omat mäkisukseni Splitkenit viime kevättalvella Jalasmonoineen
    joilla olin hypännyt 2 talvena 1980 -1 – 200 hyppyä 38 vuotiaana 18v. tauon jälkeen – tosin melkein 100 kiloisena ja poikani huviksi – hän oli silloin 9 v ja aloitteli omaa mäkiuraansa.

    Voin toki olla kiinnostunut katsomaan suksia – tunnen ne vaikken itse niillä hypännyt – mulla oli ulkomaisia muovisuksia karhuhickorien jälkeen. Onk´sull monot ja muuta- ? Kenen vanhat ne on – sun omat vai? Kuin pitkät . Nehän ovat sinivalkoiset !

    Aarne Kuismahan hyppii edelleen Siilitiellä, 67 v reumapotilas . Aarnea ihailin tänä vuonna viimeksi kun ’ ei v-tyylillä ’ liiteli kisan komeimmman hypyn 42 m ja napit . Aarnella on veteraanien M-mitaleita enemmäm kuin kellään muulla mäkimiehillä
    maailmassa Nykasen Matti mukaan lukien!!!!

    50 -70 vuotiaat veteranithyppääjät hyppäävät vielä yli 100 m mäistä !!!

    Siinä hyvä urheilukysmys vastauksineen varastoon. !!!

    Aarne Kuisma HelsinginMäkipojat Siilitienmäessä – napit 42 m !!!

    #497044 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tommy Armourin ehdotus kuullostaa ihan hyvältä. Kaksi sarjaa olisi ihan hyvä, jos kumpaakin sarjaan saadaan sopiva määrä pelaajia ja reikäpelikaaviosta ei tule liian syvää tai ohutta. Naisten määrä vaikuttaa vielä aika pieneltä ainakin reikäpelejä ajatellen.

    Samaa mieltä ritarin kanssa, ettei asia ole kuoleman vakava, vaan mukava lisä mauste simulaattori peleille.

    Mäkisukselle: Sukset on mun omat vanhat, monoja ei mulla muistaakseni ole jäljellä, koska ne jäivat pieniksi, numero n. 41. Sukset on ne sini-valkoiset ja noin 230 pitkät, koska mahtuu pystyyn autotalliin. Omat Karhun hickori sukseni menivät vaihdossa näihin.

    #497045 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Sinähän voit ilmeisesti toimia simulaattorikisan pääpromoottorina, kun laitoit ensimmäisen viestin?

    Tiedätkin varmaan, että reikäpelikaavioon tarvitaan 8, 16 tai 32 pelaajaa, että kaavio toimii?

    Se vaikeuttaa hieman kisan järjestämistä, että saadaan oikea määrä pelaajia.

    Jos voisit tehdä listaa halukkaista ja kertoa täällä paljonko pelaajia tarvitaan, että kaavio tulee täyteen?

    Sitten vaan kisaamaan, kun joulut ja uudet vuodet on vietetty.

    #497046 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    King Kong ilmoittautuu myös mukaan kisaan.

    Tommy Armourin ehdotus kuullostaa hyvältä, kannatetaan.

    #497047 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Eksyin viestiketjuun eka kertaa. Joko missasin mahdollisuuteni ?

    Mukana kuin peräpukama jos vielä mahtuu!

    #497048 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kisassa mukana.

    #497049 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tällä hetkellä mukana seuraavat:

    Antti Barck, Ditto, Henkka, Kettu_, King Kong, Kobo, mäkisuksi, paksupekka, Parti, PJA, Poodri Hoo, ritari, Rod, Spin, Tetsa, Tommy Armour, Tuoppi, Turzi, wäinö? + golflady = 19 +1

    wäinö, otit osaa keskusteluun, mutta oletko mukana kisassa?

    Tommy Armour, tarkoititko että lyöntipeli pelataan tasoituksellisena vai tasoituksettomana?

    Itse olen tasoituksettomien pelien kannalla = Siperia opettaa.

    Ne, jotka haluavat osallistua mielummin tasoitukselliseen kisaan, voisivat heittää tänne kommenttia niin porukat saadaan jaettua kahtia. Mikäli tasoituksellinen sarja saadaan kasaan niin golflady pärjää siellä varmaan hyvin ellei naisille saada omaa ryhmää. Samalla voisi ottaa kantaa pelataanko tasoituksellinen lyöntipeli täydellä tasoituksella, vai pitäisikö tasoitusta vääntää alaspäin, koska simulaattori peli on huomattavasti helpompaa kuin luomu golf.

    Kommentit helpottavat tätä diktatuurista päätöksentekoa pelimuodosta ja sarjoista.

    #497050 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    No, mullahan on sitten varma voitto, jos olen ainoa sarjassani ;-).

    Ei vaan, olisko isommalla tasoituksella pelaavilla oma sarja, johon voisin liittyä jatkoksi? Se voisi tasoituksellinen pistebogey. Vai mitä olette mieltä? Mä en kyllä luvannut lähteä kilpailuun, mutta miten siinä nyt näin kävi :-o? Eli mun tasuri on 30,5, löytyykö edes lähelle saman sarjan pelaajia?

    #497051 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Omat ehdotukseni:

    Kannatan tasoituksetonta kilpailua, koska golfsimut tosiaan eivät osaa mallintaa kaikkia kentällä eteen tulevia ongelmia. Pelaaminen on suoraviivaisempaa eli helpompaa.

    Minusta tuo lyöntipelialkusarja + reikäpeliturnaus on hyvä idea. Lisäksi osallistujamäärän siinä ei tarvitse olla 2:n potenssi. Jos on esim 25 kisaajaa, pelataan 5 kierroksen reikäpelikaavio (default 32 pelaajaa) niin että 7 parasta LP-kierrokselta pääsevät suoraan 2. kierrokselle.

    #497052 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Samaa mieltä kanssasi kaikesta paitsi, että jos vaikka neljäkin pelaajaa saadaan tasoitukselliseen sarjaan niin he voisivat pelata oman kisan mikäli niin haluavat.

    #497053 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Rod

    Ehdota lyöntipeliä 2-4 kierrosta niin kaikki pääsevät mukaa jokaiselle kierrokselle 1/2 tasoituksin. Viimeinen kierros käännetyssä järjestyksessä. Muuten aina eri pelaajat niin tutustutaan toisimme.

    #497054 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Heps. Minä voin olla mukana tasoituksellisessa pelissä.

    #497055 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    JKO

    Mukaan tulen. Aikataulusta olen kiinnostunut. Aikaa kotoa Malmille kuudennestunti.

    #497056 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mielestäni ensimmäinen kierros voitaisiin pelata tasoituksettomana lyöntipelinä. Siitä saadaan ranking-järjestys, joka tarvitaan reikäpelikaaviossa. Tämän tarkoitus on, että rankingin kärki ei kohtaa toisiaan heti ensimmäisellä kierroksella.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 305)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #497040 kohteessaGP:n simulaattorikisa talveksi?

Etusivu Foorumit Yleistä GP:n simulaattorikisa talveksi?