26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfpiste.com

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpiste.com

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 59)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tällaisen luin:

    https://www.gogolf.fi/yllätyspäätös-pitkälle-työsuhteelle-–%C2%A0mr-golfpiste-paketoitiin-etuovesta-ulos-yt-neuvotteluissa

    Ei näitä kotimaisia golfsivustoja nyt liikaa ole, mitä seuraavaksi?

    Tuleehan näitä uutisia Golfpisteeseenkin tai ainakin sen keskustelupalstalle. Eikä montaa päivää/viikkoa myöhässä. Tämä on jo niin vanha uutinen, että kohta varmaan tämä ketju suljetaan…

    Katsoin GoGolfin sivuja. Löysin sieltä muiden puuhien lisäksi: ”Kurk Golf on ensimmäinen GoGolf-kenttä, joka toimii koelaboratorionamme”.
    Onkohan Kurkissa oltu koelaboratorioon tyytyväisiä?

    Tänään on uutinen tuonne tehty, kaikilla ei ole sitä kuuluisaa korvanappia. Gogolfissa on kyllä minun makuun liikaa mainoksia ja matkojen tyrkytystä, harvemmin tulee selattua.

    Nyt toivotaan, että GoGolf ja GoGolf.fi kehittyy entisestään ja Golfpiste häviää kokonaan golf.fi-sivustolle.
    Teemua olen monta kertaa arvostellut, mutta sitäkin enemmän arvostanut. Toivottavasti jonkun ajan kuluttua Teemu huomaa, että tämä oli parasta mitä hänelle on työmaailmassa tapahtunut. Ilmapiiri, joka rajoittaa ei lopulta ole muuta kuin rasite.
    Golfpiste on nykyään täysin Golfliiton äänenkannattaja. Me golfarit, jotka viulut kustannamme, tarvitsemme ja ansaitsemme paljon enemmän.
    Golfliiton hehkutus Golflehden lukijamäärästä olisi huvittavaa, ellei se nousisi liiton ulkopuolelle uutisen arvoiseksi ja siten muka uskottavaksi.
    Haluan, aivan oikeasti, perua jäsenmaksuissa maksamani 3 lehden tilauksen, koska en halua millään tavalla tukea Otavamedian toimittamaa turhaa aikakauslehteä. Vielä turhemmaksi sen tekee Teemun irtisanominen.

    Golfliiton pakkojäsenyys on tosiaan ainoa mikä tässä lajissa häiritsee. Golfliitosta ei käsittääkseni ole keskivertoharrastajalle mitään käytännön hyötyä. Miksi pienen eliittiporukan kustannuksia pitää olla maksamassa jos haluaa pelata muutaman kierroksen kaudessa?

    Se pakollinen vakuutuskaan tuskin korvaa mitään, jostain syystä sekin on pakollinen. Kukaan tuskin ostaisi kyseistä tuotetta, jos ei olisi pakollinen.

    Pelkkä vihreä kortti pitäisi riittää lajin harrastamiseen.

    KL1

    Ottamatta kantaa SGLn vakuutuksen hintaan, miten Svingikeisari hoitaisit tämän vakuutuspuolen kuntoon, jos liiton vakuutusta ei olisi?

    Aika monella on jo vapaaehtoinen vapaa-ajanvakuutus tai sairaskuluvakuutus. Jokaisella Suomen kansalaisella on myös sairauskuluvakuutus, valtion toimesta. Ihan vaikka ei olisi ikinä pelannutkaan golfia.

    Kenttäyhtiö on taas vakuuttanut rakennukset ja laitteet. Parkkipaikalla olevat autot on vakuutettu erikseen.

    Ihan kuriositeettina että ihan hyvin tuolla ulkomailla pelataan ilman erillisiä pakkojäsenyyksiä ja vakuutuksia. Tämä erillisten vakuutuksien pakkomyynti on golfliiton pakkojäsenyyden ohella tällainen kotimainen erikoisuus, ”only in Finland”. Syynä on ainoastaan ahneus, jokainen haluaa omat euronsa golfia harrastavan taskusta.

    Voisiko joku kertoa, mitä tämä golfliiton vakuutus kattaa. Sehän tosin on halpa, 2 euroa jäsenmaksusta. Mietitäämpä vaikka Keimolan parkkipaikkaa. Pallo kolhii autoa, kuka maksaa. Eihän sitä tartte lyöjän edes kellekään ilmoittaa, sen kun jatkaa peliään. Vahingon korvauslakihan ei koske muuta vahinkoa, kuin sen, että teko on tahallinen tai tuottamuksellinen.

    Auton omistajan vakuutus maksaa, jos maksaa. Todennäköisesti ei. Nämä urheiluvakuutukset on yhtä tyhjän kanssa, jääkiekosta löytyy lukuisia julkisia esimerkkejä. Ammatikseen Suomessa pelanneita jotka sitten vuosia taistelleet korvauksista eri oikeusasteissa. Internetistä löytyy tietoa, jos kiinnostaa. Itse tiedän henkilökohtaisesti erään henkilön joka harrasti kilpapuolella motocrossia, kaatui kisassa, kantajänne jalasta poikki ja vakuutusyhtiö kieltäytyi kaikesta. Oli kuulemma ”iän mukana tullutta” kulumaa jne.

    Golfpuolella ei ole edes enää HIO-vakuutusta kuin erillisenä tuotteena. Taisi tulla liian kalliiksi yhtiöille, kun yksikin tuuppari on saanut tuurilla pallon kerralla kuppiin.

    Vahingon korvauslakihan ei koske muuta vahinkoa, kuin sen, että teko on tahallinen ta tuottamuksellinen.

    Voi se autoon osuminen olla huolimattomuudestakin johtuvaa. Eli tuottamuksellista. Ei taidottomuus ole vapautus.

    KL1

    Tuottamuksellisuus vakuutusasioissa ei suinkaan tarkoita sitä, että vahingon aikeuttaja olisi ollut huolimaton, tai että teko olisi tahallinen. (EDIT: Tästä on omamohtaista kokemusta lähimenneisyydestä vakuutusyhtiön kanssa käymäni pitkän ja vaivalloisen prosessin ansiosta)

    KL1

    Mietitäämpä vaikka Keimolan parkkipaikkaa. Pallo kolhii autoa, kuka maksaa.

    Tästä on ollut pitkä keskustelu tällä forumilla. Löytynee hakutoiminnolla.

    KL1

    Aika monella on jo vapaaehtoinen vapaa-ajanvakuutus tai sairaskuluvakuutus. Jokaisella Suomen kansalaisella on myös sairauskuluvakuutus, valtion toimesta.

    Svingikeisari, tämä ei ihan riitä. Nykyisellään KAIKILLA golfin pelaajilla (paitsi eräällä kotikentälläni pelaavalla…) on jäsenyys ja siten vakuutus. Yksilöllisten vapaa-ajan vakuutusten kattavuuden kirjo on perin laaja eikä useinkaan ylety omaisuusvahinkoihin. Kotivakuutusten kattavuus on myöskin hyvin vaihteleva eikä itse asiassa kaikilla edes ole sellaista, mitä suuresti olen vuosien varrella kummastellut.

    Mikä muuten on tuo kansalaisten sairauskuluvakuutus? Itse olen ollut siinä uskossa, että kansalaiselle kuuluvat määrätyt terveydenhuollon palvelut määrättyyn hintaan, mutta ettäkö meillä olisi oikein sairausKULUvakuutus? Se on minulle uutta. Kenties selvennät asiaa minulle?

    Omakohtainen kokemus kentältä, jossa tie kiertää mutkan liki väylän laitaa. Lähdin oikaisemaan tuulikelillä, joka otti palloon, pallo ilmeisesti hipaisi puun oksaa ja putosi saman aikaisesti mutkaan tulevan auto vasemman puolen tuulilasin pylvääseen. Upposi siihen reilut puoli palloa. Auto oli käytännössä uusi. Sanoin kaverille nimeni ja mene klubille, täytä vahinkolomake, niin allekirjoitan sen ennen poislähtöä. Jollei vakuutus korvaa, annoin numeroni, niin soita. Viikon päästä tuli kotiin ilmoitus vakuutusyhtiöltä: ”Olemme päättäneet korvata aiheutuneen vahingon…”. Asia hoitui ilman omavastuuta. Kiitos vakuutukselle, sillä korjaus oli lopulta oletettua kalliimpi. Näin se menee. Vapaa-ajanvakuutukseni ei olisi korvannut vahinkoa. Sama yhtiö, siksi kysyin siitä tutultani. Myös omia olkapää yms. vammoja, operointi, on korvattu. Ko. vakuutus on ehdotttoman hyvä asia.

    Minä taas tiedän tapauksen jossa golfparkkipaikalla ollutta tuulilasia ei korvattu. Vahingon aiheuttajaa ei tavoitettu. Tuossa esimerkkitapauksessasi vahingon aiheuttajan olisi pitänyt maksaa ehtojen mukaan 100 euroa, eli nimimerkki Monikon tarina ei ole kovin uskottava.

    Niin siis sairausvakuutus. On muuten tosi kattava. Turha saivarrella.

    Kyllä ne vaan ulkomailla pelaa golfia ympäri vuoden ilman pakkovakuutuksia. Mitenköhän ne siellä pärjää?

    KL1

    Svingikeisari, ota asioista selvää ennen kuin otat kantaa. Aluksi voit vaikka kaivaa esille jo aiemmin mainitsemani ketjun tästä samasta asiasta. Voit oppia sieltä jotakin.

    Kyllä ne vaan ulkomailla pelaa golfia ympäri vuoden ilman pakkovakuutuksia. Mitenköhän ne siellä pärjää?

    Taas otat kantaa asioihin, joista et oikeasti tiedä yhtään mitään.

    Jos golfpallo tekee tuhojaan parkkipaikalla, vaikka sitten Keimolassa, tavataan lyöjää tai ei, niin vakuutus korvaa. Ilmeisesti kyseessä on kentän vastuuvakuutus. Jos kentällä sattuu jotain, niin liiton hankkima vakuutus korvaa hoitokulut, joskus jopa sairaspäivärahan. Molemmista tapauksista on omakohtainen kokemus. Keimolassa oli tullu pallo tuulilasiin ja se korjattiin seuraavalla viikolla.

    Pelaan golfia mielummin vakuutettuna kuin ilman!

    Mutta, että joutuu kuulumaan ja maksamaan jollekkin instanssille, että saa pelata golfia, on jo ihan toinen juttu ja sitä en purematta niele, mutta ainakin Suomessa sen on pakollista!

    Golfliiton rooli Pertti Perusgolffarin elämässä on ihan suuri ja tuntematon, jos ei koskaan heidän palvelujaan tarvitse. Mutta heti kun tarvetta tulee… sama kuin sairasvakuutuksen kanssa, sitten se nousee suureen arvoon!

    Nämä on näitä komsii, komsaa asioita…

    Svingikeisarille: Tarvitsisitko oikein todistuksen asiasta. Meitä oli neljän ryhmä ja minulla taitaa paperitkin löytyä auto asiasta sekä ainakin yhdestä olkapään leikkauksesta jollei muistakin korvauksista. Kaivamaan en niitä nyt rupea koska olen muuttanut ja paperia on parikymmentä laatikkoa varastossa.
    Tapani ei ole kirjoittaa tänne puuta heinää. Joillain tuntuu olevan usko vain itseensä. Valitan!

    Mitenkäs sitten nuo par3-kentät, joissa pelaavat eivät välttämättä ole jäsenenä missään, eikä heillä ole ”golf”vakuutusta erikseen?

    Itsekin olin välillä monta vuotta käytännössä pelaamatta, en jäsenenä missään.
    Joskus pelailin par3-kenttää. Pari kertaa vuosien varrella taisi tulla pelattua ihan normaaliakin kenttää, kommentilla ”joo en ole nyt jäsenenä vielä missään mutta tarkoitus on hetikohta liittyä” ;-D

    Silloin soitin vakuutusyhtiöön jossa minulla on normaalit kotivakuutus, matkavakuutus, tapaturmavakuutus jne, ja kysyin että jos pelaan golfia ja rikon jotain, onko näissä vastuuvakuutus joka korvaa?

    ”On vastuuvakuutus, ja korvaa ihan samalla tavoin kuin kaikki muutkin vahingot”

    Muistaakseni se kuului kotivakuutukseen, en muista ihan tarkasti.

    Eli jos on kotivakuutus, tapaturmavakuutus, ja lisäksi ”golf”vakuutus, on varmasti sekä vyö että paritkin henkselit.
    Itse voi sitten päättää mistä vakuutuksesta ne korvaukset hakee.

    Lisäksi luulisin (en tiedä) että kuten täällä muutkin kertoivat, myös golfkentällä on omat vakuutukset joista vahinkoja voidaan korvata.

    Golf on yksi vähiten vammoja ja vakuutuskorvauksia aiheuttavista urheilulajeista.

    Esimerkiksi laskettelussa sattuu ja tapahtuu paljon, paljon useammin, eikä siinäkään harrastelijoilta mitään ylimääräisiä ”laskettelu”vakuutuksia vaadita.

    Eri asia jos harrastaa kilpatasolla nyrkkeilyä, jääkiekkoa, motocrossia tai muuta vastaavaa (kypärän käyttö pakollista) urheilua, silloin välttämättä tavallinen tapaturmavakuutus ei korvaa mitään, vaan pitää olla erikseen kyseisen lajin kilpailulisenssi jossa on sitä varten vakuutus.

    Itse olen käynyt tenniksen takia lääkärillä polvimagneetissa jne. sekä tenniksen kilpailulisenssin vakuutuksella (kun oli aikanaan kilpailulisenssi) että normaalilla tapaturmavakuutuksella (kun ei enää ollut kilpailulisenssiä).

    En ala väittelenään KL1 kanssa, yksi palstan pahimmista trolleista ja näsäviisaista. Minulla 52 maata käytynä, niin tiedän asiosta jotain. Vakuutus on ok, jos se on vapaaehtoinen. Pakollinen, en ymmärrä. Golfissa ei paljon tapahdu, poislukien salamaniskun tappamat pelaajat viime vuosina. Omaisille korvattu mitään. Sellaista se on, kun tietää asioista.

    KL1

    Minulla 52 maata käytynä, niin tiedän asiosta jotain. Vakuutus on ok, jos se on vapaaehtoinen. Pakollinen, en ymmärrä.

    Aivan. Vapaaehtoinen vakuutus sopivine vakuutusehtoineen on paikallaan, mutta kuinka monella sellainen on siellä ’52 maassa’..?

    Tässä tuli muuten mieleeni semmoinen juttu, että koskaan en ole ulkomailla pelatessani joutunut golfkentällä tapahtuneiden vahinkojen kanssa pelaamaan, siis vakuutusmielessä. Tämä siitäkin huolimatta, että olen käynyt sentään jokusessakin maassa golfia pelaamassa. Svingikeisari on ilmeisesti vahinkomagneetti, kun on oikein 52 maassa käydessään joutunut omakohtaisten vahinkojen kanssa tekemisiin…

    Golfissa ei paljon tapahdu, poislukien salamaniskun tappamat pelaajat viime vuosina.

    Juu, ei tapahdu. Oman golfurani aikana tietooni on tullut joitakin kymmeniä tapauksia, joissa pallo tai maila on tehnyt tuhojaan ihmiskudokseen. Alan lehtiä lukeneet muistanevat myös Ruotsissa tapahtuneen kuolemantapauksen parin vuoden takaa, jossa poika löi isänsä kuoliaaksi rangella. Eikä muuten ollut salamanisku, vaan draiverin…

    Mistäs muuten Svinginkeisarin kokemukset 52 maan vakuutusten suhteen ovat peräisin, jos golfkentällä vain salamaniskut (joita muuten ei vakuutus yleensä korvaa…) ovat aiheuttaneet vahinkoja..?

    Sellaista se on, kun tietää asioista.

    Siltä näyttää. Kaiken muun lisäksi olet vakuutusasiantuntija. Salamaniskuissa.

    Ollessani kanariansaarilla vuosia sitten koko vuoden, kyselin et mitä jos sattuu jotain vastaus oli että ei huolta heillä on kantäläl vakuutus joka kattaa vahingot joita olen vahingossa harhautuneen lyönnin seurauksena aiheuttanut golfpallolla muille esim toisille pelaajille, autoille tai rakennuksille yms.

    Käsittääkseni myös suomessa on kentillä vastaavanlainen vakuutus olemassa.

    ja tästä linkistä voitte katsella mitä golfliiton ja seurojen jäsenmaksun maksaneille sisältyy vakuutusturvana:

    https://golf.fi/wp-content/uploads/sites/52/2018/04/vakuutus_2018.pdf

    Itselleni sattui 2000 luvun alussa autolleni vahinko jossa teeltä lyöty pallo harhautui autoni konepellin ja lokasuojan saumaan johon tuli 20 senttiä ppitkä, kahden pallon levyinen ja puolen pallon syvyinen jälki. Tässä kohtaa pelaaja oli joutunut maksamaan sen omavastuun ja vakuutusyhtiö hoiti autoni kuntoon sujuvasti!

    Mutta jos golfliiton vakuutusta ei olisi eikä pelaajalla olisi minkäänlaista vastuuvakuutusta (kuten useimmilla ei ole nyt) joutuisi hän maksumieheksi osumista toisiin pelaajiin tai muihin vahinkoihin pelaajan varusteisiin yms yms… ja päähän tulleesta ”isosta” osumasta voi olla ison omakotitalon luokka oleva kustannus! Haluaisitko ottaa tämän riskin?

    Ihan turhaan trollaat KL1. Ollaan pelattu Talmassa samassa ryhmässä, minä avasin 300 metriä, sinä tuskin 200 metriä. Lycka till, jos luotat pakolliseen vakuutukseen. Elämä opettaa. Sellaista se on, toisilla on fyrkkaa, toisilla ei. Minulla on.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 59)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1264613 kohteessaGolfpiste.com

Etusivu Foorumit Yleistä Golfpiste.com