26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfliiton toiminta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton toiminta

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 357)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ettei mene ihan väärinymärryksen puolelle niin vakuutustuote kattaa aivan kaikki vierailijat ja myös harjoittelijat jos ovat kentällä tai harjoitusalueella golfseuran luvalla. Ehkä pikemminkin kenttäyhtiön 😉

    Kyllä varmaan käytännössä yhtiön lupa pitää muuten olla mutta vakuutusehdoissa sanotaan jösenseura. Vakuutus on liiton jäsenseurojen jäsenille.

    KL1

    Kyllä varmaan käytännössä yhtiön lupa pitää muuten olla mutta vakuutusehdoissa sanotaan jösenseura. Vakuutus on liiton jäsenseurojen jäsenille.

    Niin, jäsenten OMA vakuutus, mutta kenttäyhtiön vakuutus kattaa myös sellaiset henkilöt, jotka eivät ole minkään SGLn alaisen seuran jäseniä, mutta touhuavat kentällä tai harjoitusalueille nimenomaan kenttäyhtiön luvalla.

    Kyllä varmaan käytännössä yhtiön lupa pitää muuten olla mutta vakuutusehdoissa sanotaan jösenseura. Vakuutus on liiton jäsenseurojen jäsenille.
    Niin, jäsenten OMA vakuutus, mutta kenttäyhtiön vakuutus kattaa myös sellaiset henkilöt, jotka eivät ole minkään SGLn alaisen seuran jäseniä, mutta touhuavat kentällä tai harjoitusalueille nimenomaan kenttäyhtiön luvalla.

    Kuten laitoin niin tuo sama vakuutus kattaa jäsenten lisäksi kaikki henkilöt, jotka pelaavat tai harjoittelevat jäsenseuran luvalla.

    Kyllä siinä itsetunto nousee uusiin korkeuksiin, (” nuoret kesätyöntekijät ovat lähinnä hämmästyneen ihastuneita ja varaavat sitten ajan manuaalisesti järjestelmästään”), kun kertoo olevansa yksityisen ulkolaisen klubin jäsen.

    Asiaa ei kukaan ryhdy tarkistamaan ja takaa saattaisi paljastua täysin keksitty tarina, jolla omaa erinomaisuutta halutaan tuoda esille. Aina löytyy niitä vähäisen elämänkokemuksen omaavia, joihin tuollainen uppoaa.

    Kuten laitoin niin tuo sama vakuutus kattaa jäsenten lisäksi kaikki henkilöt, jotka pelaavat tai harjoittelevat jäsenseuran luvalla.

    Todellisuus on sitten karumpi, itse tiedän yhden tapauksen jossa golfkentän parkkipaikalla olevan auton tuulilasi meni rangepallosta rikki, kukaan ei korvannut. Henkilökunta kiisti tapahtuman heti ja että ”kuinka ei ole mahdollista”.

    Tässä vielä toinen ihan vastaava tapaus, venkoilu korvauksista alkaa heti kun jotain tapahtuu:

    Golfliiton golfvakuutus

    Todellisuus on sitten karumpi, itse tiedän yhden tapauksen jossa golfkentän parkkipaikalla olevan auton tuulilasi meni rangepallosta rikki, kukaan ei korvannut. Henkilökunta kiisti tapahtuman heti ja että ”kuinka ei ole mahdollista”.

    Antamasi esimerkit johtuvat varmaan enemmänkin kenttien huonosta johtamisesta ja ymmärryksen puutteesta. Kentillä on melkein aina myös oma vastuuvakuutus eli vakuutuksista korvaus ei jää kiinni. Meillä ainakin yhtiö tai seura maksaa aina omavastuun vastuuvakuutuksen vahingoista, koska tämä rohkaisee ilmoittamaan vahingoista ja asioiden nopea ratkeaminen parantaa myös asiakaskokemusta

    Kokemukseni mukaan vakuutukset korvaavat sen, minkä niiden kuuluukin korvata. Usein maallikolla ei riitä ymmärrys mm. vastuuvakuutuksen ehtojen ymmärtämiseen.

    Kun olin aikoinaan vakuutuyhtiössä töissä, niin korvausasioissa oli käytäntönä se, että korvaus maksetaan, kun korvattavasta tapahtumasta on tullut tieto yhtiöön, riippumatta siitä osaako vahingonkärsinyt hakea oikein korvausta. Hyvin usein ei osannut, vaan käytti sanamuotoja, joiden perusteella korvaus olisi voitu evätä.

    PG

    Seuran jäsenmaksuun sisältyvä Golfliiton osuus on ollut n. 26 € per vuosi.

    Tarkennus: Sain tuon summan jakamalla vuoden 2020 jäsenmaksutuotot Golfliittoon kuuluvien seurojen jäsenten yhteismäärällä sisältäen myös pojat ja tytöt. Näin laskettuna vuosien 2017 – 2021 keskiarvo on 27 € pyöristettynä euron tarkkuuteen. Juniorien osalta maksu lienee kuitenkin n. 30% aikuisilta perittävästä maksusta, jolloin aikuisten osuus olisi vuosina 2017-2021 ollut euron tarkkuudella keskimäärin 29 €. (Vaihteluväli 28-31 €).

    Liiton ylintä päätösvaltaa käyttävä liittokokoushan tämän asian päättää. Tulikin pelko puseroon: jos liiton jäsenseurojen jäsenten määrä edelleen laskee, niin paine jäsenmaksun nostoon kasvaa. Veikkaan, että nousu voisi olla jopa kaksi-kolme euroa vuodessa. Tässä vaiheessa jokin yksityinen ulkomainen klubi alkaa varmasti meitä härmäläisiäkin jo kiinnostaa…

    Elämme hyvinvointiyhteiskunnassa ainakin vielä toistaiseksi ja se tarkoittaa että kaikesta mistä maksetaan ei ole suoranaista hyötyä itselle, vaan menee ns yhteiseen hyvään. Minä ainakin maksan mielelläni muutaman kympin vuodessa, jos se auttaa esim nuorison kerho-, leiri- tai valmennusryhmätoimintaa. Laitan muutenkin hyväntekeväisyyteen rahaa säännöllisesti ja olen iloinen veronmaksaja. Väärinkäytöksiä toki tapahtuu, mutta sen takia ei kannata ajaa kaikkea hyvää toimintaa alas.

    Suomen golfliitolle seurojen maksamat jäsenmaksut: aikuiset 30 €, alle 22-vuotta 9 €. Nämä maksut ovat olleet samat jo vuodesta 2017 alkaen. Ja alv:sta ei ole mitään merkintää.

    Vuoden 2022 jäsenmaksut: aikuiset 30 €, alle 22-vuotta 9 €.

    Nuo ovat siis ALVillisia hintoja ja liiton (ja alv-velvollisten golfseurojen) tilinpäätöksissä on ALVittomat hinnat. Tämä selittää eron KL:n ja pirdien laskelmissa.

    PG

    pirdie: Vuoden 2022 jäsenmaksut: aikuiset 30 €, alle 22-vuotta 9 €.

    OK. Tiedätkö, mitä ne vuosina 2017- 2021 ovat olleet?

    P.S. Huomasin, että pirdie olikin lisännyt tämän tiedon aiempaan viestiinsä. Kiitos! Liittokokouksen pöytäkirjoissahan ne ovatkin. Löytyvät Golfliiton sivuilta.

    Nimetön

    Todellisuus on sitten karumpi, itse tiedän yhden tapauksen jossa golfkentän parkkipaikalla olevan auton tuulilasi meni rangepallosta rikki, kukaan ei korvannut. Henkilökunta kiisti tapahtuman heti ja että ”kuinka ei ole mahdollista”.

    Mulle kävi just noin. Ainoa ongelma meinasi tulla kun korjaamo yritti laskuttaa omavastuun minulta mutta sekin selvisi soittamalla korvauskäsittelijälle vak yhtiöön. Ainakaan tuolla kentällä ei tullut ongelmaa ja miksi olisikaan tullut kun vakuutus oli liiton kautta. Ei siitä kentälle koitunut mitään kulua ja lyöjä ilmoittautui itse ja maksoi omavastuun. Mullekkaan ei koitunut muuta kun auton vienti korjaamoon.

    Tämä ei siis tapahtunut kaverin kaverille vaan minulle.

    Sinun tapauksessa löytyi tekijä, joten siksi asia oli selvä. Yleensä ei kuitenkaan kukaan ilmoittaudu ja kenttäyhtiö ei halua maksaa omavastuuta, niin tiukalla niiden talous on. Yllättävän usein noita tapahtuu ja auton omistaja joutuu melkein aina maksajaksi.

    KL1

    Tämä selittää eron KL:n ja pirdien laskelmissa.

    Tarkoitat varmaankin PG:n ja pirdien…

    KL1

    Sinun tapauksessa löytyi tekijä, joten siksi asia oli selvä. Yleensä ei kuitenkaan kukaan ilmoittaudu ja kenttäyhtiö ei halua maksaa omavastuuta, niin tiukalla niiden talous on. Yllättävän usein noita tapahtuu ja auton omistaja joutuu melkein aina maksajaksi.

    Nämä sinun tarinasi ovat kerta toisensa jälkeen täyttä höpöä. Siitä linkittämästäsi ketjustakin otit vain sen yksittäisen ongelmatapauksen, joka olisi hoitunut vahingonkärsijän tiukemmalla otteella aivan tuosta vain, kuten ketjun seuraavista viesteistä kävi ilmi. Ne jätit kuitenkin täysin huomiotta.

    Kenttäyhtiö saattaa hyvinkin yrittää vierittää moisen autovahingon jäsenvakuutuksen piiriin, koska silloin kenttä ei joudu maksamaan omavastuuta. Asia on kuitenkin helppo jättää kahden vakuutusyhtiön päätettäväksi, sieltä sitten kerrotaan kumman vakuutuksesta vahinko korvataan. Itselläni ei ole ikinä ollut mitään ongelmia saada vakuutusyhtiöiltä vakuutusehtojen mukaisia korvauksia.

    Nimetön

    Omavastuu on 100€ ja sen maksaa vahingon aiheuttaja. Mutta jos luikkii salaa maksamatta tiehensä niin en ymmärrä että se olisi liiton vika. Tai jos kenttä maksaisi niin silloinhan me kaikki ollaan maksajia koska ilmaista rahaa ei ole. En siis osaa ratkaista kuka on vastuussa jos vastuussaoleva onkin luikuri.

    Liiton ottama vakuutus toimii silti niin kuin suunniteltu. Satasen omavastuu aiheuttajalle on hyvä, varmaan sen saisi nollaan mutta me kaikki maksettaisiin se, en kannata.

    Esimerkki ei kovin hyvin kuvaa liiton toimintaa, joten antaa olla ja odotellaan parempia.

    Omavastuu on 100€ ja sen maksaa vahingon aiheuttaja.

    Tuo on ihan hölynpölyä, golfliiton vakuutuksessa on 200 euron omavastuu. Ajoneuvovakuutuksissa taas yleisin omavastuu on 200 euroa.

    Kyllä se yleensä aina on niin että tekijää ei löydy ja vakuutusyhtiö ei korvaa.

    Nimetön

    Mun tapauksessa se oli 100€. Taidat itse lasketella juttujasi vastoin parempaa tietoa. Miten itse hoitaisit asiat jos olisit liiton vastaava? Voithan aina ehdotella sinne fiksuja malleja.

    KL1

    Kyllä se yleensä aina on niin että tekijää ei löydy ja vakuutusyhtiö ei korvaa.

    Sinä varmaankin pystyt kaivamaan vakuutusyhtiöiden korvauspäätöksista lukuisia esimerkkejä moisesta? Niitä täytyy todellakin olla pirun monta, kun käytät sanaa ”yleensä”. Tuskin maltan odottaa noita esimerkkejä. Laita vaikka viisi noin aluksi, pyydän lisää sitten, jos nämä eivät tyydytä.

    Sinulla mahtaa olla todella kummallisia vakuutussopimuksia. Monet vakuutukset korvaavat vahingon myös siinä tapauksessa, ettei vahingon aiheuttajaa tunnisteta, hvänä esimerkkinä kotivakuutus ja kotibileissä tapahtunut vahinko. Esimerkiksi käyvät myös golfkenttien ja liiton jäsenseurojen jäsenten vakuutukset, kunhan vakuutusehdot täyttyvät. Tällainen tilanne syntyy ja on useamman kerran myös syntynyt esimerkiksi Keimolan Kirkan ykkösväylän oikealla puolella olevan parkkipaikan autojen kohdalla. Mahtislaissi päätyy parkkipaikalle ja lähes väistämättä osuu johonkin autoon. Muistan tästä käydyn keskusteluakin tällä forumilla monia vuosia sitten ja silloinkin käsiteltiin tapausta, jossa kenttäyhtiö olisi väen vängällä halunnut vierittää korvausvastuun auton omistajalle. Muistini mukaan omistaja oli kuitenkin siinä määrin särmä henkilö, että Keimola joutui lopulta ottamaan vahingon oman vakuutuksensa piikkiin.

    KL1

    Omavastuu on 100€ ja sen maksaa vahingon aiheuttaja.

    Itse asiassa ei maksa, elleivät osapuolet moista erikseen sovi. Omavastuun maksaa vakuutuksenottaja.

    KL1

    Mun tapauksessa se oli 100€. Taidat itse lasketella juttujasi vastoin parempaa tietoa.

    Minkälaisesta tapahtumasta oli kohdallasi kyse? Nimittäin oheisen linkin takaa löytyvissä vakuutusehdoissa kerrotaan, että vastuuvakuutuksen omavastuu on 200 euroa ja tapaturmavakuutuksen on 100 euroa. Nämä siis tällä hetkellä, ennen kaikki oli toisin…

    Jäsenten vakuutusturva

    Lukemista syysilloiksi, vuodelta 2008.
    Pallo auton katolle
    Kyllä silloinkin osattiin asiasta vääntää.

    Nimetön

    Ehkä tuo on sitten muuttunut. Kerroin vain omasta tapauksesta, vuonna 2020 tai oliko 2019. Tultuani kierrokselta autolleni lasi oli rikki ja pyyhkijässä toimarin terveiset. Toimisto teki ilmoituksen, lyöjä oli käynyt ilmoittumassa. Vakuutusyhtiöstä tuli aika nopeasti myönteinen päätös.Vein auton korjaamoon ja hakiessa pyysivät minulta 100€ omavastuuta mistä kieltäydyin ja soitin vakuutuskäsittelijälle joka ojensi korjaamoa. Sittemmin en kuullut asiasta.

    Jos se sitten on 200€ nykyään mutta pointti oli se että ainakin mun kohdalla asia toimi tosi hyvin. 200€ on aika sama kuin monella kaskossa (siis jos tätä ei olisi) mutta omasta kaskosta ottaminen voi pudottaa bonuksia toisin kuin tämä.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 357)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1371275 kohteessaGolfliiton toiminta

Etusivu Foorumit Yleistä Golfliiton toiminta