26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golflehti ja liiton jäsenmaksu

Etusivu Foorumit Yleistä Golflehti ja liiton jäsenmaksu

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Älyttömän hyvä säästö ja kaikki saa tarpeellisen tiedon. On mielestäni tosi viisasta toimintaa.

    Sid

    Nyt taitaa osalla vainoharhaisuus hieman karata käsistä.
    Liitolla ei ole juurikaan vaikutusvaltaa median suuntaan. Saisivat tehdä asian eteen jotain että edes vähän olisi.

    Mitä taas lehden kustannuksiin liiton suuntaan tulee, niin olen ymmärtänyt että sen pitäisi pyöriä omilla tuloillaan pääsääntöisesti. Tosin sopimus kun ei ole millään muotoa julkinen vaan käytännössä salattu kaikilta, niin vaikeahan tuohon on sitten ottaa kantaa.

    Olen ollut yhteydessä omaan golfseuraan, suoraan liittoon ja myös lehden toimitukseen.
    Golfseura tekee edelleen parastaan mutta ei saa mitään vastausta golfliitosta.
    Se, tuleeko lehti talouteen jokaiselle golfliittoon jäsenmaksunsa suorittavalle tai ei, ei (toistan) ole asian ydin, vaan se että suoraselkäisen Suomalaisen ja laskunsa ajallaan maksavan on vaikea hyväksyä huijausta, minkä tunnusmerkit tämä asia täyttää. Minkä vuoksi liitto ei vastaa? Minkä vuoksi ei lehden toimitus vastaa?Aika varmaan hoitaa asiaa heidän mielestään?

    Golfpiste- sivut ovat varmaan vaikeassa välikädessä, vai onko? Rakentavasti ja perustellusti esitetty kritiikki on demokratian perusasioita, joihin jokainen tähän luottava uskoo saavansa vastauksen vaikka se ei välttämättä ole kyselijän mieleinen. Hyvin perusteltuna, ainakin minä olen valmis mielipiteeni muuttamaan.
    En vain valitettavasti ole, tämän asian yhteydessä sellaista asian osaisilta saanut. Herää taas kysymys, että miksi? Rehellisyys ja avoimmuus maan perii, vai periikö?i

    Olenko asian eli siis periaatteen kanssa yksin ?
    Ps. Terveiset Petri Peltoniemelle Pinehurstiin, on varmaan kutsuvieraana eli matka- ja muut kustannukset maksaa US Open organisaatio (Arto Teittisen sijaan tuomariksi kutsuttu).

    Hei Sid,

    Olet hieman väärällä ja harhaanjohtavalla tiedolla varustettu mutta älä ole huolissasi, niin on monet muutkin.
    Liiton tuloista merkittävä osa tulee lehtituloista ja se toki on sinällään hyvä.
    Se, että jokainen lehden kustannustoimintaan osallistuva (golfliiton jäsen eli golfseuran jäsen) ei maksamaansa palvelua (lehteä) pyytämättä saa, ei ole oikein.
    Tosi hieno asia on se, että monijäseniseen (golfseuran jäsen) ei lehteä lähetetä mutta AINOASTAAN vain, mikäli lehdestä maksava jäsen niin itse päättää

    Nyt päätöksen tekee golfliitto puolestasi, onko se oikein? Tuskinpa vain jos asiaa tarkemmin mietit ja erityisesti liiton rahankäyttöä!!!?

    KL

    aripo kirjoitti: (14.6.2014 0:33:30)
    Hei Sid,

    Olet hieman väärällä ja harhaanjohtavalla tiedolla varustettu mutta älä ole huolissasi, niin on monet muutkin.
    Liiton tuloista merkittävä osa tulee lehtituloista ja se toki on sinällään hyvä.

    Suomen Golfliiton vuosikertomuksesta 2012 poimittua:

    Varainhankinnan kokonaistuotot olivat 4.436.690 euroa (4.146.360).
    Merkittävimmät tuotot olivat seuroilta perittävät jäsenmaksut
    3.935.559 euroa (3.582.717), yritysten kanssa tehdyt yhteistyösopimukset
    169.911 euroa (271.500) ja valtion toiminta-avustus 510.000
    euroa (485.000). Muita avustuksia saatiin 109.608 euroa (86.973).
    Satunnaisiin eriin kirjattiin Finnish Golf Consulting Oy:lle annettu
    konsernituki 187.000 euroa sekä annetut yleisavustukset 65.270 euroa
    (39.500).

    Lehden tuotot on ainakin vuosikertomuksessa piilotettu aika hyvin.

    Olet oikeassa.
    Tuen osuus on toki merkitävää.
    Jäsenmaksun osuudessa (n.30€ liitolle) on muistaakseni €16 / jäsen x 144 000 lehden osuus.

    KL:
    Olisit lukenut tuota vuosikertomusta hiukan pidemmälle eli sivulle 9.
    Siinä kerrotaan, että Finnish Golf Consulting Oy toimii Suomen Golflehden kustantajana.
    Lisäksi samasta kohdast löytyvät nämä väittämäsi piiloitetut tuotot

    KL

    pöljä kirjoitti: (14.6.2014 10:53:29)
    KL:
    Olisit lukenut tuota vuosikertomusta hiukan pidemmälle eli sivulle 9.
    Siinä kerrotaan, että Finnish Golf Consulting Oy toimii Suomen Golflehden kustantajana.
    Lisäksi samasta kohdast löytyvät nämä väittämäsi piiloitetut tuotot

    En löytänyt tuoltakaan sivulta lehden myynnistä syntyneitä tuottoja, en myöskään sivuilta 30 tai 31. Löysitkö sinä? Paljonko lehti tuotti vuonna 2012?

    Golfari maksaa, ja herrat tekee meille Hyvää (golflehteä, tutustuvat ulkomaankenttin jne… ). Golfia voi pelata ilman monopoliliittoakin mutta se onkin sitten ihan eri juttu.

    aripo kirjoitti: (14.6.2014 0:33:30)
    Hei Sid,

    Olet hieman väärällä ja harhaanjohtavalla tiedolla varustettu mutta älä ole huolissasi, niin on monet muutkin.
    Liiton tuloista merkittävä osa tulee lehtituloista ja se toki on sinällään hyvä.
    Se, että jokainen lehden kustannustoimintaan osallistuva (golfliiton jäsen eli golfseuran jäsen) ei maksamaansa palvelua (lehteä) pyytämättä saa, ei ole oikein.
    Tosi hieno asia on se, että monijäseniseen (golfseuran jäsen) ei lehteä lähetetä mutta AINOASTAAN vain, mikäli lehdestä maksava jäsen niin itse päättää

    Nyt päätöksen tekee golfliitto puolestasi, onko se oikein? Tuskinpa vain jos asiaa tarkemmin mietit ja erityisesti liiton rahankäyttöä!!!?

    Jos seurajärjestelmässä teille molemmille on merkittynä lehti, niin liitto lähettää teidän molempien osoitteet eteenpäin. Golfpiste/Otava Media ottaa jälkikätee pois osoitteet, joissa on sukunimelään samoja henkilöitä kyseisessä osoitteessa. Näitä osoitteita löytyy yli 15.000, suurin osa ei halua lheteä useaan otteeseen, mutta eivät ole viitsineet asiasta ilmoittaa seuralle tai korjata asiaa itse netissä..
    Katso kohta SUOMEN GOLFLEHTI.

    Nimimerkillä muutamaan kertaan osoitteet ottanut…

    J-PS kirjoitti: (31.5.2014 14:44:50)
    Meiltä voi tulla hakemaan lehtiä jos tuntee tarvista; kaksi jäsentä ja lehtien määrä vaihtelee kolmen ja kuuden välillä. Viimeisintä tuli neljä kpl. Jo vuosia sitten yritin oikoa tätä tilannetta, mutta aivan suotta.

    J-P Salakari

    Moro J-P!!!!
    Sinulla ja teidän perheen paremmalla pelaajalla on kaikissa kolmessa seurassa tieto – LEHDEN SAAJA. Ilmoittele tai käy itse poistamassa noita tilauksia tai GolfBox seurassa muuttamassa ne digitaalisiksi, oman profiili – muuta välilehdeltä.

    Miksi neljä lehteä… kts. edellinen viesti(ni)…
    Sinulla on kahdella eri tavalla kirjoitettu sukunimi, tähdellä ja ilman.
    Paremmalla pelaajalla teidän yhdistetty nimi kadessa seurassa ja kerran vanhalla sukunimellä.
    Tämä antaa neljä erilaista sukunimeä samaan osoitteeseen ja siksi neljä lehteä.

    PS. Onnittelut EM-pronssista, sille paremmalle pelaajalle, ja sulle pikku taputus olalle hyvästä cäddäyksestä (kait)…

    BayStream kirjoitti: (15.6.2014 23:44:46)

    aripo kirjoitti: (14.6.2014 0:33:30)
    Hei Sid,

    Olet hieman väärällä ja harhaanjohtavalla tiedolla varustettu mutta älä ole huolissasi, niin on monet muutkin.
    Liiton tuloista merkittävä osa tulee lehtituloista ja se toki on sinällään hyvä.
    Se, että jokainen lehden kustannustoimintaan osallistuva (golfliiton jäsen eli golfseuran jäsen) ei maksamaansa palvelua (lehteä) pyytämättä saa, ei ole oikein.
    Tosi hieno asia on se, että monijäseniseen (golfseuran jäsen) ei lehteä lähetetä mutta AINOASTAAN vain, mikäli lehdestä maksava jäsen niin itse päättää

    Nyt päätöksen tekee golfliitto puolestasi, onko se oikein? Tuskinpa vain jos asiaa tarkemmin mietit ja erityisesti liiton rahankäyttöä!!!?

    Jos seurajärjestelmässä teille molemmille on merkittynä lehti, niin liitto lähettää teidän molempien osoitteet eteenpäin. Golfpiste/Otava Media ottaa jälkikätee pois osoitteet, joissa on sukunimelään samoja henkilöitä kyseisessä osoitteessa. Näitä osoitteita löytyy yli 15.000, suurin osa ei halua lheteä useaan otteeseen, mutta eivät ole viitsineet asiasta ilmoittaa seuralle tai korjata asiaa itse netissä..
    Katso kohta SUOMEN GOLFLEHTI.

    Nimimerkillä muutamaan kertaan osoitteet ottanut…

    Meille tuli Suomen Golflehti ja GolfDigest GolfLehti vaimon nimellä aina numeroon 4/2014 asti. Sen jälkeen tämä ’uusi’ golflehti on tullut minun nimellä.
    GolfBoxissa merkittynä nyt lehdensaajiksi molemmat. Aikaisemmin minun kohdalta ruksi puuttui.
    Ruksi ilmeisesti tullut minulle siinä aiheessa kun Otava Media näitä osoitteita on käsitellyt. Epäilen tätä siksi, koska aikaisemmin minulle tuli tilattuna tuo GolfDigest.

    pöljä kirjoitti: (16.6.2014 7:28:47)

    BayStream kirjoitti: (15.6.2014 23:44:46)

    aripo kirjoitti: (14.6.2014 0:33:30)
    Hei Sid,

    Olet hieman väärällä ja harhaanjohtavalla tiedolla varustettu mutta älä ole huolissasi, niin on monet muutkin.
    Liiton tuloista merkittävä osa tulee lehtituloista ja se toki on sinällään hyvä.
    Se, että jokainen lehden kustannustoimintaan osallistuva (golfliiton jäsen eli golfseuran jäsen) ei maksamaansa palvelua (lehteä) pyytämättä saa, ei ole oikein.
    Tosi hieno asia on se, että monijäseniseen (golfseuran jäsen) ei lehteä lähetetä mutta AINOASTAAN vain, mikäli lehdestä maksava jäsen niin itse päättää

    Nyt päätöksen tekee golfliitto puolestasi, onko se oikein? Tuskinpa vain jos asiaa tarkemmin mietit ja erityisesti liiton rahankäyttöä!!!?

    Jos seurajärjestelmässä teille molemmille on merkittynä lehti, niin liitto lähettää teidän molempien osoitteet eteenpäin. Golfpiste/Otava Media ottaa jälkikätee pois osoitteet, joissa on sukunimelään samoja henkilöitä kyseisessä osoitteessa. Näitä osoitteita löytyy yli 15.000, suurin osa ei halua lheteä useaan otteeseen, mutta eivät ole viitsineet asiasta ilmoittaa seuralle tai korjata asiaa itse netissä..
    Katso kohta SUOMEN GOLFLEHTI.

    Nimimerkillä muutamaan kertaan osoitteet ottanut…

    Meille tuli Suomen Golflehti ja GolfDigest GolfLehti vaimon nimellä aina numeroon 4/2014 asti. Sen jälkeen tämä ’uusi’ golflehti on tullut minun nimellä.
    GolfBoxissa merkittynä nyt lehdensaajiksi molemmat. Aikaisemmin minun kohdalta ruksi puuttui.
    Ruksi ilmeisesti tullut minulle siinä aiheessa kun Otava Media näitä osoitteita on käsitellyt. Epäilen tätä siksi, koska aikaisemmin minulle tuli tilattuna tuo GolfDigest.

    GolfBox on lähettänyt viimelehdestä alkaen lehden saajat meille omien profiilitietojen mukaan. GB oli laittanut kaikki lehden saajiksi automaattisesti. Golfpisteen tuplien poisto ottaa satunnaisesti toisn teistä pois.
    Voit nyt käydä laittamassa toiselle teistä DigiPlus version ilmaiseksi käyttöön.

    Kiitos BayStream tiedosta.
    Hienoa kun edes jostain näitä tietoja saa, kotiseura ei tiedota eikä golfliitto.

    Muutos tehty .

    pöljä kirjoitti: (16.6.2014 12:19:46)
    Kiitos BayStream tiedosta.
    Hienoa kun edes jostain näitä tietoja saa, kotiseura ei tiedota eikä golfliitto.

    Muutos tehty .

    Seuraavassa Golflehdessä on tietoa tuosta Digi lehdestä, koska nyt vasta pystytään tuota hoitamaan.
    No nyt ainakin toinen tiedotti hiukan 😉

    Jotta menee varmasti termit oikein eikä tule väärinymmärryksiä niin korjataan BayStreamia sen verran, että Golf+:aa ei saa veloituksetta, se maksaa 24,90€ / vuosi eli pari euroa kuussa. Sen sijaan ns. perusdigin saa halutessaan ilmaiseksi printin tilalle.

    Asiasta lisää siis seuraavassa numerossa.

Esillä 16 viestiä, 26 - 41 (kaikkiaan 41)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #532010 kohteessaGolflehti ja liiton jäsenmaksu

Etusivu Foorumit Yleistä Golflehti ja liiton jäsenmaksu