26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfia Itävallassa?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfia Itävallassa?

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei! Onko kellään kokemusta golfista Itävallasta, erityisesti Wienin lähistöltä. Onko paljon kenttiä, hintataso jne. Kuinka pitkä pelikausi? Kiitoksia jo etukäteen tiedoista!

    Samaa miekii tässä vähän aikaa sitten tiedustelin. Wieniin olen suuntaamassa huhtikuun viimeseksi viikoksi ja aikaa ois ehkä pariin kierrokseen.

    Netistä tutkimalla sieltä löytyi muutamia varteen otettavia kenttiä. about 20km säteellä Wienin keskustasta. Hotelli johon olen menossa (Kummer) infoissa sanottiin, että golfkenttä löytyy 12km päästä. Yhdellä kentällä vaan oli sellasta informaatiota, että kenttä on varattu kisoja varten viikonloppuisin, että se jää laskuista itelläni kokonaan pois.. Taisi olla Golfklub Vienna tai jotain sellasta… Hintataso on vaikuttanut olevan suunnalleen samaa luokkaa kuin suomessakin GF:n osalta 30-60€

    EFC

    Lentokoneella kun olen Wieniin mennyt niin kaupungin ja lentokentän väliin jää yksi golfkenttä.

    Näkyi nimittäin lentsikan ikkunasta… klubin kyltti ei erottunut aivan lentokoneeseen asti joten nimeä en tiedä.

    ME

    Salzburgin lähistöllä GF:t on 25eurosta ylöspäin viikonloppuisin. Tsekkaa lisäinfoa osoitteesta http://www.golfinfo.at

    Lue lisää: Golfia Itävallassa

    Nimetön

    Pelikausi alkaa siinä huhtikuun alussa ja kenttä on heti hyvässä kunnossa, jos ei ihmeempiä vahinkoja ole sattunut. pelikausi kestänee joulukuulle… Pelaaminen on hieman kalliimpaa kuin suomessa. kenttien taso vaihtelee, mutta saatavilla on erittäin tasokkaitakin vaihtoehtoja.

    itse olen pelaillut muutaman kuukauden Salzburgin ns. kaupungin kentällä, joka on tosin sen jälkeen täydellisesti uusittu. Sijainti lähellä lentokenttää, muuta en muista.

    Osui käsiini Golf World -lehden maaliskuu 2004 numero, jossa on muutaman sivun juttu Itävallan golfista.

    Sattuipa lempiaihe kohdalle. Salzburgin ympäristössä on tullut pelattua n. 15 eri kenttää, joista parhaat ovat mielestäni Eugendorf, Zell am Seen molemmat kentät, Schladming (vaikka onkin lyhyt) ja erityisesti Mondsee. Jos haluaa pienen ajomatkan päähän neljä hienoa kenttää, niin Zell am See/ Saalfelden yhdistelmästä 15 km säteellä vaikka taksilla ajellen. Eniten championshipkenttiä Itävallassa löytyy Wienin ja Grazin ympäristöstä sekä eteläisestä Itävallasta johtuen siitä, että maa on hiukan tasaisempaa näillä seuduin ja ilmastokin edullisempi. Hienoimmat maisemat ja kulissit pelaamiselle löytyvät sitten Salzburgin ja Innsbruckin lähistöltä, esim Seefeldin kenttä lähellä Innsbruckia on maisemiltaan tyrmäävä! Kenttä on yli kilometrin korkeudella merenpinnasta vuorten ympäröimällä tasangolla ja pelikokemuksena varmasti mieliinpainuva.

    Wienin alueella ehdoton käyntikohde on Fontana, joka sijaitsee Wienin eteläpuolella 30-40 km ja lienee Itävallan hienoin kenttä, ainakin kallein!

    Greenfeet ovat 18 -reikäisillä kentillä 40 eurosta ylöspäin, kalleimmat ovat 70-80 euroa. Hanssonin mainitsemalla 25 eurolla en tiedä pelattavan yhtään täysipitkää kenttää täälläpäin. Ainakin Salzburgin alueella voi ostaa Golfpassin, jolla saa noin 20 prosentin alennuksen greenfeestä. Käytännössä ostat useamman greenfeen kerralla ja voit käyttää ne useammalla kentällä.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #383394 kohteessaGolfia Itävallassa?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfia Itävallassa?