26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfia Dominikaanisessa Tasavallassa

Etusivu Foorumit Matkailu Golfia Dominikaanisessa Tasavallassa

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kerro kokemuksiasi saaren golfkentistä, palveluista, hinnoista ja tiiaikojen saatavuudesta, olen ehkä menossa tammikuun lopussa.

    Olin Puerta Platassa muutama vuosi sitten tammikuussa. Kiva lomailupaikka ja kiersin pari kolme kierrosta lähellä olevalla kentällä (nimeä en valitettavasti muista, mutta muita kenttiä ei ainakaan silloin vielä paikalla ollut). Kenttänä suomalaisiin verrattuna heikkoa keskitasoa. Green fee oli jotain 50$ paikkeilla, taksi maksoi 15$ (10km) ja caddille 5$. En siis suosittele. Lännempänä oli kuulemma hieno kenttä, jota ainakin caddy suositteli, Dorada jotain. Ilmeisesti Playa Doradan vieressä. Siitä ei valitettavasti omakohtaisia kokemuksia. Lisäksi kannattaa varmaan miettiä kanssa vuodenaikojen mukaan, koska ainakin tammikuussa oli tavallista että päivät paisoi taivaan täydeltä ja yöllä satoi kuin aisaa. Kenttä oli aamusta aika märässä kunnossa joka myös varmaan vaikutti peli’elämykseen’ jonkin verran.

    Löysin vanhan keskustelun aiheesta. Tässä kopio siitä.

    Molemmat kentät olen ilmeisesti pelannut. (-01-02) Doradasta en ole ihan varma, mutta jos se on se hotellialueen keskellä oleva kenttä niin sitten olen käynyt siellä. Se oli kuitenkin melko tavallinen palmupuistokenttä, ihan hyvä, mutta ei mitenkään häikäissyt. Ei suuria korkeuseroja. Kentän kunto oli aika hyvä. Asuimme aivan kentän vieressä, joten sijainti oli loistava. Caddyt olivat rahanahneita pikku pojankoltiaisia. Jenkit ovat pilanneet ne liiallisilla tipeillään.
    Grande oli sen sijaan vaikuttava kenttä. Sen sijainti aivan Karibian meren rannalla, korkeiden kallioiden reunalla teki siitä huikean elämyksen. Kentän kunto oli myös poikkeuksellisen hyvä. Siellä oli nopeimmat greenit, mitä olen koskaan pelannut. Kaiken kaikkiaan huippupaikka, onhan se rankattukin maailman top 100 -listalle. Kenttä sijaitsee kuitenkin melko kaukana hotelleista.

    (Tommy Armour 29.11.2005 8:13:32)

    Viime talvena olin Puerto Platassa ja Samanassa, mailat jätin kotiin ja valinta oli mielestäni oikea. Joku mainitsi 100€/GF, en tosin käynyt tarkistamassa.

    Muutama suomalainen Dorodan kentällä kävi, eivät kehuneet kenttää, palveluja tai muutakaan. Granden matkalla näin, vaikutti oikeasti hienolta kentältä, mutta sijainti vähän ongelmallinen. Saarella kuitenkin 100 km:n matkaan menee noin 2 tuntia.

    -BoaKyy- kirjoitti: (25.9.2006 14:46:23)
    Viime talvena olin Puerto Platassa ja Samanassa, mailat jätin kotiin ja valinta oli mielestäni oikea. Joku mainitsi 100€/GF, en tosin käynyt tarkistamassa.

    Muutama suomalainen Dorodan kentällä kävi, eivät kehuneet kenttää, palveluja tai muutakaan. Granden matkalla näin, vaikutti oikeasti hienolta kentältä, mutta sijainti vähän ongelmallinen. Saarella kuitenkin 100 km:n matkaan menee noin 2 tuntia.

    Tervehdys,
    jepulis se taisi olla juuri tuo Grande-kenttä mistä mulle mainittiin hienona kenttänä (ilmeisesti Playa Doradan suunnalla), mutta itselläni ei siis mitään kokemuksia siitä. Mikäli Puerta Platan kentän green fee on nykyään 100€ niin hinta on puhtaasti järjetön. Eli jos siellä haluaa pelata niin suunta olisi sitten varmaan juuri tuo Grande eikä mitään muuta. Tosin green fee saattaa olla aika posketon näiden ’aavistuksen’ nousseiden GF hintojen myötä.

    Eric Everhard kirjoitti: (25.9.2006 15:13:57)
    Tervehdys,
    jepulis se taisi olla juuri tuo Grande-kenttä mistä mulle mainittiin hienona kenttänä (ilmeisesti Playa Doradan suunnalla).

    Meidän hotellin (GRAN VENTANA BEACH RESORT, Aurinkomatkojen ylivoimaisesti paras hotelli alueella!) seinällä oli diplomi, että tuo Dorodan kenttä olisi USAn ulkopulisten top-100 listalla, jota en kyllä usko. Grandesta sen voisin uskoakin.

    PLAYA DORADA CLUB DE GOLF
    Hotellialueen keskellä sijaitseva tasainen ja keskinkertainen lomagolfkenttä. Yleensä kuitenkin hyvässä kunnossa. Green fee: 65 USD + 16 % vero

    PLAYA GRANDE GOLF COURSE
    Sijaitsee merenrannalla 75 km Puerto Platasta itään. Green fee: 100 USD/18 reikää, 60 USD/9 reikää (+16 %:n vero).

    Kiitos vastauksista, katsoin Golf Digestin sivuja, siellä kenttä rankattu sijalle 53! Esim. Valderama, Sotogrande, The European, Fancourt Links ovat huonommilla sijoituksilla? Teidän arvostelujen mukaan ranking on jotakin muuta, mihinkähän rankkaus perustuu, en tutustunut tarkemmin.

    http://www.golfdigest.com/planetgolf/index.ssf?/courses/world/gd200505planetgolf.html#Anchor-49575

    Tossa nyt joku mättää !? Onkohan siellä 2 Playa Doradaa ? Nimittäin se Dorada mikä on siellä hotellialueen keskellä – ei voi olla top 100 -listalla ! Se on ihan hyvä peruskenttä, voisi kai sanoa, että se on Karibian Ringsidegolf.
    Playa Grande on taas jotain ihan muuta. Jokainen huomaa jo kenttää lähestyttäessä, että ollaan tulossa huippukentälle. Sellainen fiilis tulee aika harvoin, että on ihan fiiliksissä jo ennen ensimmäistä tiiausta. Sen tekee mykistävät maisemat, alueen vaikuttava koko ja laadukkuus. Hienot rakennukset ja istutukset sekä pikkutarkat yksityiskohdat (mm. hyvin leikatut nurmet ja niiden tasaisuus, puiden ja kivien ympärystät, bunkkereiden ja vesiesteiden reunat jne.)
    Sille kentällä maksaa kyllä 100$ mukisematta, ainakin kerran. Eri asia sitten haluaako maksaa sen joka päivä lomalla.
    Golfdigestin listalla oleva kenttä oli Casa de Campo (Teeth of the Dog). Siellä en ole käynyt, enkä muista missä se oli. Olisko ollut liian kaukana.

    Nimetön

    Playa Dorada on bulkkikenttä, josta ei kannata maksaa 40 euroa enempää. Tunnelma kentällä on myös jonkin verran omalaatuinen. Kokonaan toinen juttu on Playa Grande. Hienolla paikalla kerrassaan mukava kenttä, tosin aavistuksen sivussa. Muistaakseni kentän vieressä oli hotelli…En muista tarkkaan milloin pelasin Granden, mutta sen muistan, että kenttä oli avattu kuukautta aikaisemmin ja mammat istuttelivat kukkia sinne tänne. Myös ensimmäinen seiskalla alkava kierros sattui tuolloin pääsemään.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #639761 kohteessaGolfia Dominikaanisessa Tasavallassa

Etusivu Foorumit Matkailu Golfia Dominikaanisessa Tasavallassa