26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfaritko rehellisiä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golfaritko rehellisiä?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Viime kesänä kuulin monta kommenttia siitä, että lähes joka kilpailussa on ollut pistebogin voittajana ’händärihuijari’. Esim. tasoitus on 46 ja kilpailussa on saanut 45 pistettä. Maalaisjärjellä ajateltuna kukaan ei voi tehdä kilpailussa tälläistä tulosta. Jos oikeasti tekee, onnittelisin häntä ja ilmoittasin pelaajan seuraan tuon hyvän pelituloksen, varmistaakseni onko pelaajan tasoitus todellakin 46. Moni on sanonut lopettaneensa kilpailussa käynnit näitten huijareitten takia. Ps. mitä aikuiset tekevät, sitä junnut perässä. Tämäkö on REHELLISEN golfin tulevaisuus???

    Minun mielesta tuo juuri on rehellisyytta! Koska jos tasoituksesti on 46 et varmaankaan ole golfia kauhean kauan pelannut. Kun pelaat kilpailussa niin ainakin tulee kortti jatettya ja tasoitus on taas lahempana sita oikeaa.

    Eihän tuo mikään mahdottomuus ole. Itselläni kun oli tasoitus 46, niin yks kaks, kylläkin erään erittäin pätevän pron tunnin jälkeen, tein tuloksen 44 bp. Pari kolme viikkoa siitä, tuli taas unelmakierros ja tulos tais olla 41 bp. Joten händäri romahti kerralla kunnolla.
    Se onkin sitten ihan eri juttu, että pystyykö pelaamaan sen jälkeen tasaisesti uuteen händäriin :o).

    Ei ole mikään mahdottomuus saada tuota pisetmäärää mutta harvinaista.Itselläni tippui 54 heti 39 eli 51 bogipistettä.mutta silloinen tasoni oli kyllä jo se ,että se on tietty eri asia jos on tiputelut siihen 46 ja pelaillut siihen ja siiten romauttaa 44Bp.Koska minulla se kierros oli elämäni toinenku tiputin sitä händäriäni.

    Ei kai tuollainen pistemäärä ole mitenkään harvinainen aloittelevalle, kuitenkin edes vähäsen lahjakkaalle ja harjoitelleelle?

    En pidä itseäni urheilullisesti lahjakkaana. Kuitenkin elämäni kolmannella kierroksella pelasin 49 bogipistettä, tasoitus tipahti 51 -> 38. Onneksi kyseessä oli harjoituskierros eikä kilpailu, huijarin maineenhan tuosta olisi saanut 🙂

    Lähinnä voisi ajatella, että onko reilua osallistua händärikisaan jos tietää, ettei tasoitus ole vielä ’asettunut’ omalle pelitasolle.
    Oma eka kierrokseni isolla kentällä punaisilta brutto 82. Olisin saattanut kenties pärjätä jos olisi ollut kisakierros, mutta kun ei ollut, harmi ; )

    Myy

    Yleensähän tällainen huipputulos pitäisi onnistua vain kerran – aika säkä, jos sattuu kisoihin…ja vielä ihan yllättäen. Itselläni tasoitus putosi aikoinaan yhden pro-tunnin jälkeen 54:stä 43:en, mutta ei tietenkään kisoissa. Olen alusta saakka pitänyt periaatteena, että jokainen kierros on tasoituskierros ja jätän aina kortin – oli se sitten nostava tai laskeva. Sitten onkin mukavaa mennä kisoihin ja voittaa ne tietäen, että ansiosta tuli.

    Eli jos onnistuneen kisan jälkeen vie kortin seuraansa niin ensi kerralla ei pitäisi voitto niin helposti irrota. Itse epäilen, että kortit ei aina päädy omalle seuralla eikä asiaa edes kukaan valvo.

    Kyllähän itsellekin on pari hyvää kierrosta sattunut: 36 händärillä 48p -> 30 händäriin ja 30, 47p. -> 24,4 händicäppiin. Nämä eivät siis ole kilpailukierroksia.

    Mutta kyseisessä tapauksessa epäilisin enemmänkin laiskuutta korttien jättämisessä, kuin ’huijaamista’. Koska 36+ tasoitus ei voi nousta, niin eipä se ole suoranaista huijaamista, kun kerran tasoitusta ei ole tieten tahtoen nostettu. Jo nuo omani, ja parin muun henkilön aikaisemmin mainitsemat esimerkit osoittavat, että hyvänä päivänä jokainen pystyy hyviin tuloksiin korkeammallakin tasoituksella. Eikä näissä seuran keskeisissä pistebogikisoissa paineetkaan ole niin kovat, että ne kunnolla vaikuttaisivat tulokseen.

    Mielestäni kuitenkin kilpailuissa käymistä händärihuijareitten takia ei pitäisi lopettaa. Eihän sitä ikinä tiedä, jos silloin on juuri se päivä, kun peli sujuu kuin tanssi. Pistäkää niille jauhot suuhun.

    Epäilen kuitenkin, että junnuilla kilpailuhenkisyys on sen verran kova, että enemmänkin kilpaillaan pienimmästä tasoituksesta, kuin kierroskohtaisesta bogipistetuloksesta. Voin olla väärässäkin, jokaisella porukalla on aina omat kisansa.

    Itseäni tälläinen huijaus ei juurikaan haittaa, mutta ainahan se toki nakertaa jos voitto viedään tällä tyylillä nenän edestä. Jokainen huolehtikoot omasta tasoituksestaan, että pitää edes sen oikealla tasolla.

    oka kirjoitti: (28.1.2006 17:40:34)
    Viime kesänä kuulin monta kommenttia siitä, että lähes joka kilpailussa on ollut pistebogin voittajana ’händärihuijari’. Esim. tasoitus on 46 ja kilpailussa on saanut 45 pistettä.

    Piti oikein yön yli nukkua ja miettiä tätä händärihuijari -juttua :o).

    Oka ei valitettavasti maininnut, että millä kentällä hän näitä kisoja pelaa, mutta, uskoakseni puhtaita pb-kisoja täysillä tasoituksilla pelataan varmaan aika harvoin? Yleensä kait kisoissa otetaan esim. naisilla huomioon vain hcp 36:een asti ja miehillä vieläkin vähemmän, joten 46 tasoituksella pelaavalla on käytännössä lähes olemattomat mahdollisuudet olla kärkisijoilla. Toki voi tietysti olla, että kisassa on eri sarjoja esim. hcp 36-54, mutta aika harvassa taitavat olla.

    Kuten aikaisemmin sanoin, niin aloittelija kyllä tekee kevyesti yli 40 bp, jos sattuu hyvä päivä ja kaikki palaset loksahtavat paikalleen ja usein tasoitus putoaakin alussa aika suurin harppauksin. Toisekseen, voisin vaikka pistää pääni pantiksi, että henkilö, jolla tasoitus on korkea, jättää varmasti jokaisen laskevan kortin, vaikkei omat pelitaidot vielä sitä aina edellyttäisikään :o).

    Joten tässä tapauksessa ei taida olla oikeasti kovin suuri ongelma?

    Nimetön

    Toi on tota suomalaisten peruskateutta. Tuskimpa monikaan viitsii yhden suffelikisan takia pitää tasoitustaan tarkoituksella korkeampana kuin se oikeasti onkaan. Minusta kuitenkin ohjenuorana pitäisi olla se, että koska Pb-kisat on oikeasti ennemminkin leikkiä kun kunnon kisaa, niin niihin pitäisi myös suhtauta vähän kevyemmin.
    Kenenkään taloutta ei kaada, jos kaveri voittaa draiverin suffelikisoista ja jos itse on tehnyt hyvän kisasuorituksen on aivan sama onko viides vai voittaja. Kuten jo aikaisemminkin on todettu, aloittelija voi saada hyvät pisteet jos sattuu se hyvä päivä. Olkaamme siitä onnellisia, eikä heti leimata händärihuijariksi.
    Esimerkkinä voin kertoa tapauksen vuodelta 2004, jolloin tasoitukseni oli about 29.
    Salon keskuskentällä oli viikolla kisat, johon osallistuin. Pb-pisteitä tuli 23 no viikonloppuna naapurikentällä Wiurilassa oli samanmoiset kisat. Pisteitä tuli 41. Kolmessa päivässä noin hieno kehitys. Todellisuudessa syyt olivat aivan muussa. Wiurilan kenttä sopii jostain syystä pelityylilleni ja teen siellä aina hyvä tuloksia. Toiseksi ryhmässä oli kaksi singeli pelaajaa, joista sain hyvän ’nosteen’ omalle pelilleni.
    Voitto tuli ja maine kasvoi 😉 Tarkennukseksi sanottakoon, ettei kumpikaan kenttä ole kotikenttäni.

    GolfBot kirjoitti: (29.1.2006 8:54:42)
    Toisekseen, voisin vaikka pistää pääni pantiksi, että henkilö, jolla tasoitus on korkea, jättää varmasti jokaisen laskevan kortin, vaikkei omat pelitaidot vielä sitä aina edellyttäisikään :o).

    Jep. Nostavan kortin jättäminen näillä lapsilisillä pitäisi olla lailla kiellettyä. Kaikki konstit käyttöön vaan (mm. iltaysit) eli häntäri alas millä (laillisella toki) hinnalla tahansa. Opettelee vaa sitten pelaan sillä uutella häntärillä buugia…

    Hih, kebax taitaa tietää, mikä oli meikäläisen periaate – ysiltä ei korttia jätetä ;o).

    Minä olen jo pari kautta pitänyt (tai ainakin yrittänyt pitää) oman händärini kohillaan viikkokisoihin osallistumalla. Siitä syntyy tietysti hissiefekti händäri nousee ja laskee edestakaisin. Onneksi tuo 0,1-0,5 heittely ei paljoa hetkauta. Ainakaan meikäläista :o).

    Pelasin minäkin viime kesänä pari unelmakierrosta yli 40 bogipisteen vaikka luulin, ettei sellaista enää pääse tapahtumaan. Tosin nämä eivät tietenkään sattuneet KEJ-tourin kiekoille :'(.

    tmv

    Koska händärin ylläpito on kuitenkin käytännössä pelaajan vastuulla, ei huijauksilta voi tässä lajissa välttyä. Jätänkö kortin vai enkö jätä? Paljonko pelaan ja miten se vaikuttaa pelitasoon? Jos pelaa vähän, pitäisikö jättää nousevia kortteja – taso kuitenkin heittelee paljon eikä jossain 20-30 händärin välissä ole juuri lyönnillisesti nostavilla korteille eroa?

    Omia ajatuksia:

    – Kisaaminen yli 30 händärillä turhaa, tuuri ja huijauksen määrä liian suurta. Händärirajaksi 30 ja niin, että yli 30 händäriset saavat osallistua, mutta kisahändäri on max 30. Tuolla tasolla pitäisi pystyä paukuttamaan sinne 100 lyönnin pintaan anyway ja suuremmilla tuloksilla katastrofeja on kuitenkin liikaa kisamenestyksen oikeuttamiseksi.

    – Tasoituksen kehittyminen uusiksi. Siirrytään lähemmäksi jenkkisysteemiä esimerkiksi niin, että kaikki pelikierrokset syötetään tietokantaan (kts. alle) ja vuoden pelattujen kierrosten paremman puoliskon keskiarvo määrää händärin. Tällaisessa järjestelmässä olisi paljon toki muitakin mahdollisuuksia, vaikkapa koko vuoden keskiarvo niin että parhaat ja huonoimmat jäävät pois. Tätä voisi kokeilla aluksi vaihtoehtoisena järjestelmänä ja sitten kerätä käyttäjien kommentit ja kehitysehdotukset.

    – Tasoituksen ylläpitäminen uusiksi. Golfliiton johdolla uusi sähköinen tietokanta, johon golfarilla on myös itse mahdollisuus syöttää tuloskortteja ja näin ylläpitää tasoitustaan. Kortit voisi edelleen jättää myös seuralle, mutta ne voisi jättää myös skannattuna tms. seurakohtaiseen tietokantaan, josta seura kävisi kortin kuittaamassa. Miksipä ei näin, kun rehellisyys on kuitenkin pelaajan vastuulla?

    Voi jotta. Olen kirjoittanut tästä joskus ennenkin, mutta laitanpa taas. Mitenkäs sitä tasoitusta oikein lasketaan, ellei pelaa yli 36 bopugipistettä pelissä. Joskus voi tulla ’huonollekin’ hyvä päivä ja ne pari peruskatastrofiväylää, joilta normaalisti merkattaan kaksinumeroinen tulos jää väliin niin silloin voi tulla huikeitakin tuloksia. Enpä jaksa uskoa, että kovinkaan moni jonkun pallorasian tai mailanpäänsuojuksen takia jaksaa pelata tasoituklsensa kanssa. Olen TMV:n kanssa samoilla linjoilla. Kun asia kovin monia vaivaa, niin nykyisillä atk-tekniikoilla tasoitukset voisi kai päivittää keskitetysti. Kisoista lyödään tulokset suoraan tietokantaan, jossa tasoitus päivittyisi. Kun menet kisaan, niin cm saa suoraan koneelta oikean tasoituksen. Itse olen tyytyväinen jos pelaan 40 pistettä tai yli, eikä hävetä ottaa palkintoa vastaan, jos sellaisen saan, siis tuloksen. Toisaalta täytyy visiin hyväksyä, että muutkin onnistuu.

    tmv kirjoitti: (29.1.2006 19:10:22)

    Omia ajatuksia:

    – Kisaaminen yli 30 händärillä turhaa, tuuri ja huijauksen määrä liian suurta. Händärirajaksi 30 ja niin, että yli 30 händäriset saavat osallistua, mutta kisahändäri on max 30. Tuolla tasolla pitäisi pystyä paukuttamaan sinne 100 lyönnin pintaan anyway ja suuremmilla tuloksilla katastrofeja on kuitenkin liikaa kisamenestyksen oikeuttamiseksi.

    Itse olen sitä mieltä, että pitäisi olla ihan omat sarjat tai omat vähemmän tiukkapipoiset kisat esim. yli 36 tasoituksella pelaaville. Perusteluna tälle lähinnä se, että ei juurikaan motivoi osallistua kisoihin, jos tietää etukäteen, että häntäpäässä ollaan ja kynnys osallistua kisoihin myöhemminkin nousee, jos ei ole heti alusta asti ole kisannut.

    Olen samaan mieltä, että händärin ylläpitämiseen voisi luoda joustavampiakin vaihtoehtoja. Ne jotka joka kiekan jälkeen jaksavat naputella tulokset tietokoneelle, voisivat lähettää tulokset Golfliiton tietokantaan. Hyvä idea. Yritin itsekin pari vuotta sitten pitää kirjaa kierroksista, mutta olen kuitenkin IHan liian laiska tuollaisen ylläpitoon. Minulle sopii, että oma seura hoitaa tasoitusrekisterin. Golf on minulle mukava harrastus ja mitä helpommalla pääsen ’paperihommissa’ niin sitä parempi ;o).

    Millään järjestelmällä ei kyetä poistamaan pelaajan rehellisyyden osuutta tasoitukseen. Jos pelaaja saa kicksejä siitä, että treenaa vuosia sikana eikä toimita kortteja tasoituksen laskemista varten ja tulee sitten kuorimaan kerman suffelikisoista, niin siitä vaan. Kovia tuloksia voi tulla alemmillakin tasoituksilla, sille ei vain voi mitään, joskus vain napsahtaa kaikki kohdilleen. Itsekin olen pelannut ensimmäisellä kierroksellani vieraskentällä pelannut 11 tasurilla brutto 73. Onneksi ei ollut kisa, niin leimoja ei otsaani tönitty.
    Jos pelaaja tietää oman tasoituksensa liian korkeaksi ja osallistuu silti kisoihin, niin sellaisen persuksiin saa minun puolestani käydä polttoraudalla tuuppaamassa. Gloriaa jaetaan skrätsikisoissa ja siellä ei nämä händärihuijarit menesty.

    GolfBot kirjoitti: (29.1.2006 17:27:54)

    Hih, kebax taitaa tietää, mikä oli meikäläisen periaate – ysiltä ei korttia jätetä ;o).

    Mitä periaatetta en jummarra. Irrallisen ysin kortti on, pottinen, vielä pitkään ’laillinen’.

    Nimetön

    oka kirjoitti: (28.1.2006 17:40:34)
    Esim. tasoitus on 46 ja kilpailussa on saanut 45 pistettä. Maalaisjärjellä ajateltuna kukaan ei voi tehdä kilpailussa tälläistä tulosta.

    Mun mielestä juuri korkeilla tasoituksilla nuo ’älyttömät’ pisteet ovat mahdollisia ja kohtuu helppoja saada. Ja ihan varmasti jätän (ja olen jättänyt) jokaisen kortin, että saan vaan tasoitukseni pienemmäksi… Eli jokainen kierros on tasoituskierros.

    No kuitenkin. Viime kesänä voitin seuramme kuukausikilpailun tuloksella 41 pistettä. Sarjoja oli kaksi eli hcp 0-36 ja 37-54. Osallistuin tuohon jälkimmäiseen tasoituksella 54, jolloin slope punaisilta on 47.

    Mun sarjani oli:

    8 6 5 5 7 9 5 4 6 = 55 lyöntiä = 22 pist.
    7 7 9 4 5 6 9 8 5 = 60 lyöntiä = 19 pist.

    Kokonaisuutena siis otin 0 pistettä yhteensä 4 reiältä, 1 piste yhdeltä, 2p.x5 reikää, 3×3, 4×4 ja yhdeltä kololta tuli 5 pistettä.

    Edes piste per reikä noilta neljältä reiältä, mistä ei tullut pisteitä, niin tulos olisi ollut 45 pistettä… Isolla tasurilla katastrofeja saa tulla monta per kierros ja silti on mahdollisuus ’kovaan’ tulokseen.

    Green cardin suoritin viime kesänä heinäkuussa ja elokuussa hankin välineet, jonka jälkeen kiersin ehkä 5 kertaa ysin ja kaksi kertaa koko kierroksen eli 18 koloa. Tasoituskelpoisuus Eerikkalaan saatiin vasta elokuun lopulla, joten tasoitusta laskevia kierroksia olen pelannut 2×9 reikää ja tuon kisan.

    Niin ja palkinnoksi sain hienon Lapin Kulta -t-paidan, kuka on kateellinen? 🙂

    HPT

    Olen parikymmentä vuotta pelannut sillä systeemillä, että kortti jätetään aina jos sääntöjen mukainen harjoituskierros parantaa tasoitusta, mutta nostavaa harjoituskierroskortia en ole jättänyt koskaan. Kilpailen 20-30 klubikisaa vuosittain. Tilastoin omat kaikki kierrokseni. Lopputulos: Omissa tilastoissa tasuri on n. 0,9 lyöntiä heikompi kuin virallinen tasuri. Tasuri liikkuu nykyisin siinä rajalla edestakaisin, että sitä voi parantaa enää vain kilpailuissa. Palkintoja saa näinkin, kun se hyvä kierros sattuu kohdalle. Ns. tosi händärihuijarit ovat kokemukseni mukaan niitä muutamia pelaajia joihin olen vuosien varrella törmännyt, jotka aivan avoimesti ilmoittavat, ettei harjoituskierroksilta korttia jätetä ja kuitenkin pelaavat tosi paljon ja virallinen tasuri on siinä bogipelaajan tienoilla. Kisoissa sitten tehdään ne ylimmääräiset parit ja pisteitä 39-40 tai nettotulos 5-6- alle. takuuvarmaa palkinojen keräystä. Kilpailut valitaan siten, että vain niihin osallistutaan, joissa on muutakin palkintaja kuin suffelia ja t-paitoja. Aloittelevalle pelaajalle vo tulla kuinka hyvä kierros tahansa ja se sallittakoon.

    Nimetön

    Se on todellakin ihmeellistä miten joku voi pelata 45bp. Ja on kummallista kuinka toisella on kauniimpi käsiala kuin toisella. Toisella on vaale tukka, toisella tumma. Olemme vaan erinlaisia ihmisiä koostumme erinlaisista taidoista jotka toisella on parempia kuin toisella, se on vaan hyväksyttävä tosia asia.
    Mutta joillakin vaan se peli paranee kun tulee todella tarvetta keskittyä siihen suoritukseen, joten miten erottelemme ne pelaajat huijareista, yleistämällä kaikki, ei suinkaan. Hyväksymällä se tosiasia, että joillakin vaan on mentaalisesti hyväksi se paineen aiheuttama adrenaliini suorituksen parantamiselle.

    Oma historiani pelaajana.

    Kilapilut
    Ekat varsinaiset kilpailut pelsin Hyvigolffissa IrishGolfTour alkukarsinnoissa, puolikkaalla setillä hitollisessa kaatosateessa, kaippa se että oli vajaat setti, rento fiilinki ja pikkasen pilekettä silmäkulmassa sateesta huolimatta, sain pelattua tuloksen 44Bp. paikan jatkoon. Kaippa sitten olen huijari, vaikka en todellakaan sitä myönnä olevani, silloin vaan säästä huolimatta meni pelit ihan pirun hyvin, tasoitus tuolloin taisi olla 17,8 ja jätin kortin kuten kuuluukin, nyt tasuri on 3,7. Nyt vasta alkaa tämä golf kaikkineen kommervenkkeineen… Kun kausi 2006 on loppu, tasoitus on nolla=) On tai ei niin tavoitteita pitää olla, mutta niistäkään ei pidä ottaa stressiä.

    Historiaa!
    Aloitellessani golf harrastustani ja ruokkiessani oppimisen haluani lajia kohtaan, luin lajikirjoja ja harjoittelin swingiä puisella harjan varrella jossa painona oli bilispallo, tätä harjoittelua jatkoin kolmisen viikkoa kunnes sain palkan tilille ja ruokkiksella käväisin liikkeessä ostamassa ekat omat mailat, samaisen päivän päätteeksi olinkin jo rangella. Hankin peli oikeuden, sitten siirryin pelaamaan ja harjoittelemaan par3 kentälle/rangelle, ja kun pääsin pelaamaan ensimmäisen 18r. kierrokseni (ei kilpailu) tuolloin oli HCP 54 kotojärvellä keltaisilta 48+45=93 lyöntiä tuotti 70Bp. Itselläni on tavoitteena että kortti jätetään vain 18r. kierroksista, mieluiten niistä kierroksista jotka on pelattu kilpailuissa tai muualla kuin koti kentällä, kotikentän kortit mieluiten kilpailuista.

    Ilon kautta=)!

    Kullekin, joka suht nopeasti kehittyy, näitä 45 pisteen kierroksia tulee väkisinkin. Niille, jotka tykkäävät kilpailla paljon, niitä tulee myös kisoihin väkisinkin. Kuitenkaan niitä ei voi kovin montaa tulla samalle henkilölle, joten ne muutama kerta kullekin suotakoon. Huijariksi voidaan nimittää sellaisia, jotka säännöllisesti voittavat vieraskentillä pistebogey-kisoja tuollaisilla yli 40 tuloksilla. Enpähän vain ole kertaakaan sellaiseen törmännyt. Itse pelasin kerran kisassa 44 pistettä enkä todellakaan kokenut olevani mikään huijari. Silloin vain onnistuin kertakaikkiaan hyvin tasoituksen ollessa joku 18.

    Nämä marmattajat tuntuvat poikkeuksetta olevan sellaisia, joiden tasoitus kehittyy tasaisen varmasti 54 – > 36 viidessä vuodessa ja jää sitten polkemaan paikoilleen. Silloin ei välttämättä noita 40 pisteen ylityksiä edes koe. Kohtuullinen kehitysvauhti on tasoituksen puolittaminen joka kesä. Keväällä kortti -> kesän jälkeen 27 -> seuraavan kesän jälkeen 13,5 -> kolmannen kesän jälkeen 6,8 -> sen jälkeen vaikeutuukin aika paljon ellei ole poikkeuksellinen lahjakkuus tai harjoittele paljon. Tuo ei kuitenkaan ole mikään mahdottomuus nuorelle henkilölle, silloin väkisinkin tulee yhtään huijaamattakin noita 45 pisteen kierroksia. Kuka voi kieltää tekemättä niitä kisoissa.

    Jos te hitaasti kehittyvät 36-tasoituksella tuuppivat haluatte jotain syyttää, niin syyttäkää tasoitusjärjestelmää ja kilpailusääntöjä – ei rehellisiä golfareita huijareiksi!!

    Yleisesti ottaen en tietenkään pidä golfareita sen rehellisempinä kuin muutakaan kansaa, kovin paljon kateellisimpia sen sijaan tuntuu löytyvän..

    clap kirjoitti: (4.2.2006 17:28:51)
    Kohtuullinen kehitysvauhti on tasoituksen puolittaminen joka kesä…

    Kohtuus on suhteellinen käsite. Minusta tuo kuullostaa jo hyvältä kehitykseltä. Jostain toisesta kenties erinomaiselta. Joku taas voisi pitää tuota hitaana kehityksenä. Ja sinä siis kohtuullisena.

    clap kirjoitti: (4.2.2006 17:28:51)
    Jos te hitaasti kehittyvät 36-tasoituksella tuuppivat haluatte jotain syyttää, niin syyttäkää tasoitusjärjestelmää ja kilpailusääntöjä…

    Jeps. Pokipistebingo o persiistä.

    clap kirjoitti: (4.2.2006 17:28:51)
    Kohtuullinen kehitysvauhti on tasoituksen puolittaminen joka kesä. Keväällä kortti -> kesän jälkeen 27 -> seuraavan kesän jälkeen 13,5 -> kolmannen kesän jälkeen 6,8 -> sen jälkeen vaikeutuukin aika paljon ellei ole poikkeuksellinen lahjakkuus tai harjoittele paljon.

    Ei-golfaava frendi yllytti mua tänään lyömään vetoa siitä, että jos hän aloittaa nyt keväällä golfin, pystyykö pudottamaan 2 kaudessa singeliksi. Löin heti 100 EUR että ei onnistu (moisesta tempusta voisi maksaa kyllä enemmänkin), mutta sitten kaveri jänisti, ei ollutkaan tosissaan aloittamassa lajia. 🙁 Hö.

    Kuitenkin jäin miettimään, että mikä on mahdollista ja vertasin omaan uraani, missä 24->18->15->9. Eli, jos on motorisesti lahjakas tyyppi ja valmis treenaamaan ja pelaamaan niin maan perkeleesti, niin mikä ettei onnistu 2 kaudessa kun näillä lahjoilla ja pelimäärillä onnistuu neljässä.

    Mutta, mikäköhän on Suomen ennätys händärinpudotuksessa tällä EGA:n systeemillä…? Tuon meidän Coltin tahti varmasti on lähellä sitä, profiili sanoo että ’03 aloittanut lajin ja nyt 3.7! Voi olla että tästä löytyisi jostain vanhasta threadista puhetta mutten nyt jaksa kaivaa…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #251249 kohteessaGolfaritko rehellisiä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Golfaritko rehellisiä?