26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfala on takaisin taantumassa, oletko valmis?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfala on takaisin taantumassa, oletko valmis?

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 250)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1375155 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Caddimaster voi kirjoittaa varaukseen vaikka ”Terveisiä” ja seuraksi Augusta National, mikään ei estä. Tasoitus -10,0.

    Eikä tuolla ole mitään tekemistä osakkeen omistamisen kanssa.

    #1375157 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Js009:

    ”Caddimaster voi kirjoittaa varaukseen vaikka ”Terveisiä” ja seuraksi Augusta National, mikään ei estä. Tasoitus -10,0.

    Eikä tuolla ole mitään tekemistä osakkeen omistamisen kanssa.”

    Miksi se caddiemaster kirjoittelisi varaukseen aivan puuta heinää, mikäli kentällä ei ole päätetty, että kuka tahansa, ilman mitään edellytyksiä, päästetään kentälle?

    #1375158 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kyllä noita varauksia näkee, yleensä on kyse kentän henkilökunnasta tai heidän tutuistaan. Jonkinlaista huumoria kai? Voi toki olla että eivät ole jäsenenä missään.

    #1375159 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Ârjy kirjoitti:

    Onko siis seuroja/kenttiä, jonne pääsee pelaamaan ilman mitään perusosaamista, kunhan vaan omistaa osakkeen?

    Js009 vastasi:

    Vastaan sinulle nyt selkeämmin kun et muuten ymmärrä, sellaisia kenttiä ei ole.

    Nimimerkin Js009 tiedot suomalaisesta golfista ovat näköjään paljon huonommat kuin tiedot Roryn golfkengistä.

    Osakkeen omistaminen antaa monenlaisia oikeuksia ja yksi niistä on oikeus pelata sillä kentällä, jonka osake on kyseessä. Ellei yhtiöjärjestyksessä ole erikseen kielletty (mitä uskallan suuresti epäillä), niin osakkeen omistaja saa osakkeensa pelioikeudella pelata kyseisellä kentällä ja piste. Yhtiö ei siinä vaiheessa kysele Green Cardin perään eikä muutenkaan. Kysy vaikka uolevilta, hän toimii juuri tuolla tavalla, joskin hän on pelannut golfia jo pitkään eikä siten ole mikä varsinainen aloittelija ilman perustaitoja, siis pelaamisen.

    #1375160 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kysy vaikka uolevilta, hän toimii juuri tuolla tavalla, joskin hän on pelannut golfia jo pitkään eikä siten ole mikä varsinainen aloittelija ilman perustaitoja, siis pelaamisen.

    Kysy sinä Ärjyltä joka tiesi että hänen kaveripiirissään ei ainakaan pääse pelaamaan. Viittasi myös joulupukkiin:)

    Ei sitä osaketta kyllä tarvitse omistaa jotta pääsee pelaamaan. Vuokrapelaajana tiedät.

    #1375162 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mikähän tässä nykymenossa on, että kaikenmaailman jonnet käyttävät merkittävän osan tarmostaan sellaiseen venkoiluun, että kun ei vaan tarvitsisi toimia niinkuin kuuluisi toimia, elää ja olla, vaan jotenkin muuten ja oman mielen mukaan, keksimällä mitä mielikuvituksellisempia tapoja välttää tekemästä asiat oikein.

    #1375189 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    HS1

    Häiriköiden viestit poistettiin, kiitos ylläpidolle. Toki ne on tallessa jatkotoimenpiteitä varten.

    #1375194 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Sami Sarpakunnas
    Moderaattori

    Kyllä ovat.

    #1375230 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mikähän tässä nykymenossa on, että kaikenmaailman jonnet käyttävät merkittävän osan tarmostaan sellaiseen venkoiluun, että kun ei vaan tarvitsisi toimia niinkuin kuuluisi toimia, elää ja olla, vaan jotenkin muuten ja oman mielen mukaan, keksimällä mitä mielikuvituksellisempia tapoja välttää tekemästä asiat oikein.

    No kun nääs mulle ei tarvii kenenkään tulla sanomaan mitä mun pitää tehdä. Mä teen niinku mä ite haluun. Mulla on siihen oikeus koska mä oon yksilöllinen ja ainutkertainen ja sitä paitsi ainoa lapsi. Äitikin aina sanoi, että meidän jonne on erityisen lahjakas lapsi. Ja synnynnäinen johtaja.

    #1375231 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ”Js009
    Tasoitus on nykyään ilmoitusasia, kuten on jäsentietokin. Kerro että olet ammattilainen ja että olet jäsen ulkomailla. Caddimaster laittaa manuaalisesti sinut kentälle kyllä, kunhan maksu hoituu.”

    ”Asian vierestä, kyllä omalla kotikentällä näkee melkein päivittäin kaiken maailman ”Aku Ankka” varauksia, jossa joku sählää ilman mitään green cardia tai tasoitusta. Onko edes maksanut mitään, sekin on epäselvää. Riittää että on kenttämestarin kaveri tai yms.”

    Edelleenkin olen sitä mieltä, että moinen toiminta on epärehellistä ja mielestäni jopa petoksen merkit täyttävää.

    #1375233 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Moni näistä toimista täyttää todellakin petoksen tunnusmerkistön, mutta en ole kuullut, että niihin juurikaan puututtaisiin. Ei kaupassakaan varkaan toimia paineta villaisella, vaan kutsutaan virkavalta hätiin.

    #1375787 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    ArnoldPalmer

    Otetaanko veikkaus paljonko hoitovastikkeet keskimäärin nousevat kaudelle 2023? Itse veikkaan että korotus tulee olemaan keskimääräisessä yhtiössä 100-150 € suuruusluokassa. Prosentuaalisesti tämä lienee 10-20% välissä. Ensi vuoden puolella ollaan viisaampia.

    Väliaikatieto

    Masterin hoitovastike nousee sadalla eurolla (990 € -> 1090 €), eli 10,1%.


    @4par
    , nouseeko kotiklubisi hoitovastike ehdotuksen mukaisesti vain 20 € (2,6%)?

    Onko muista klubeista tietoa?

    Kotiklubissani hotovastike päätetään vasta ensivuoden puolella.

    (Muuten, asiaan etäisesti liittyen: Sain Heleniltä tarjouksen, joka oli niin edullinen, ettei siitä voinut kieltäytyä: 1.3. lähtien kotimme sähköenergian hinta nousee vain 539 %!)

    #1375788 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    @4par, nouseeko kotiklubisi hoitovastike ehdotuksen mukaisesti vain 20 € (2,6%)?

    Kyllä, käytiin juuri äsken päättämässä 20 € (775 -> 795) vastikekorotuksesta. Vastalauseita ei esitetty. Viimeiset kolme vuotta vastike on ollutkin sama, joten korotus oli varsin odotettu.

    #1375797 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Miksi pitäisi olla jonkun yhdistyksen jäsen golfissa, kun ei missään muussakaan lajissa tarte olla. Minä olen vienyt kavereita pelaamaan usealle etelän parhaimmille kentille ja kysynyt pääseekö pelaamaan ilman jäsenyyttä. Aina on päässyt. Yleinen vastaus on ollut, ei tartte jäsenyyttä, raha riittää. Muuten green cardinkin saa, nykyisin netistä tunnissa. Mitä vilppiä tässä on, jos ei jäsenyyttä tartte, niin miksi se pitäisi olla, jos peluu on vain harrastus. Vastineena tietämättömille, jotta minulla on ulkolainen ikuisuus jäsenkortti golfin peluuseen. Ei ole tarttenut missään näytää, en ole edes kertonut tai vedonnut siihen.

    #1375804 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    uolevi1947: Miksi pitäisi olla jonkun yhdistyksen jäsen golfissa … minulla on ulkolainen ikuisuus jäsenkortti golfin peluuseen.

    Miksi pitäisi olla, ja on kuitenkin. Miksi?

    #1375805 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    4 paarille. Jos haluaa pitää virallista tasoitusta tai kilpailla, pitää olla jäsen. Jos vain harrastaa, niin jäsenyys on vapaaehtoista. Minä olen jättänyt kortin 12 vuotta sitten.

    #1375806 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Eräillä kentillä on vaatimuksena että pelaajan tulee olla jonkin Golfliiton jäsenseuran jäsen. Tämä jopa yhtiöjärjestykseen kirjattuna. Noudatetaanko tätä on sitten toinen asia?

    #1375808 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Meillä lukee yhtiöjärjestyksessä: Pelioikeuden käyttäminen edellyttää, että pelaaja on jonkun Suomen Golfliitto ry:n alaisen urheiluseurayhdistyksen tai kansainvälisesti hyväksytyn golfyhdistyksen jäsen.

    #1375811 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    4 par. Minä en ole törmännyt tällaiseen ehtoon, jotta pitää olla jonkun liiton tai seuran jäsen. Ry kentällä saattaa olla, mutta ei oy-kentällä,

    #1375812 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kun täällä ollaan tarkkoja lakiasioista niin, voisikohan tällainen pakko seuraan/yhdistykseen kuulumisesta olla jopa perustuslain vastainen?

    #1375816 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    4par, nouseeko kotiklubisi hoitovastike ehdotuksen mukaisesti vain 20 € (2,6%)?

    Kyllä, käytiin juuri äsken päättämässä 20 € (775 -> 795) vastikekorotuksesta.

    Talman hallitus esittää hoitovastikkeeseen 15,7 % korotusta (860 -> 995).

    Talman vastikkeen nosto johtuu siitä, jotta tämä kesä osoitti, että kastelujärjestelmä on uusittava , Se maksanee pari miljoonaa.

    PG

    Aivan. Inflaation vaikutus lienee otettu myös huomioon. Sitä paitsi Talman hoitovastike on pysynyt samana jo vuodesta 2014 lähtien, eli jo oli aikakin. Kastelujärjestelmän uusiminen on tietenkin suurin syy korotukseen.

    P.S.
    Tuossa AP:n veikkauskisassa ei kuitenkaan tarvitse miettiä sitä, mistä korotus johtuu. Vain se ratkasee, kuinka paljon hoitovastikkeet keskimäärin nousevat kuluvaan vuoteen verrattuna.

    Tällä hetkellä hinnat 2023 itäpuolen osalta (early bird tarjoushinta suluissa):

    Vuosaari – 1409€ (1069€)
    Talma -995€
    Kulloo – 900€ (850€)
    Nevas – 799€
    Porvoo Golf – 620€

    Jännä miten Vuosaari on yli 2 x Porvoo Golfin hintaan. Ei se laatuero nyt noin iso ole.

    Vuosaaren hinta on sen takia korkea että siitä on helppo antaa alennuksia

Esillä 25 viestiä, 201 - 225 (kaikkiaan 250)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1375808 kohteessaGolfala on takaisin taantumassa, oletko valmis?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfala on takaisin taantumassa, oletko valmis?