26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golf-mailojen osto Amerikasta

Etusivu Foorumit Välineet Golf-mailojen osto Amerikasta

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 193)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Chip Greenside kirjoitti: (30.8.2010 22:48:24)

    Kualeppi kirjoitti: (30.8.2010 10:16:21)
    Tulihan nyt tämäkin ketju luettua ja kunnon naurut näin maanantai-aamun kunniaksi. Äijät repii perpereitään, kun joku jättää muutaman kympin tullit tilittämättä. Hallelujaa.

    En tiedä, missä mailmassa muutamat elää, mutta kannattaisi joskus hiukan käyttää maalaisjärkeä ja astua ulos pullosta elävään maailmaan.

    Hienoa näissä moralisteissa on se, että ihmiset lajitellaan paskasakkiin, jos ’moraali’ ei ole samanlainen kuin heillä. Siinä menee ystävät aika vähiin, kun kyttäilee muiden virheitä ja tekemisiä.

    Yst. terv

    Epätäydellinen

    Tarkoittaako tuo samaa, kuin että vähän saa varastaa tai että pikkupetos on ihan yes tai että golfissakin voi vähän fuskata, jos ei jää kiinni jne.

    Ei tarkoita. En vaan vaan näe asiaa noin mustavalkoisena. Teillä tuntuu olevan moraalista sellainen käsitys, että jos jättää matkalta ostamistaan mailosta tullit tilittämättä, niin on valmis pankkiryöstäjä/murhaaja. Hyvä, että on säännöksiä ja lakeja, mutta jos kaikki noudattavaisivat niitä aivan pilkun tarkasti, niin olis meillä aika tylsää täällä.

    Sullekin Chip voisin suositella, että menet kävelemään paljain jaloin nurmikolle, jossa lukee: Ei saa kävellä. Jos joku tulee valittamaan, niin näytät sille vaikka persettäs. Se vois vähän vapauttaa.

    Oli oikein pakko kirjautua ku luin tän ketjun. Melko kauas alkuperäsestä kysymyksestä lähti keskustelu velloon. Lisäksi tulin uskoon ja soitin välittömästi pokeripiirini jäsenille että palautan kaikille rahat niistä poteista jotka olen itselleni vuosien varrella bluffaamalla saavuttanut. Toivottelen tommiz:ille erinomaista matkaa ja hyviä pelejä ja onnistuneita välineostoksia.

    Kualeppi kirjoitti: (30.8.2010 10:16:21)
    Äijät repii perpereitään, kun joku jättää muutaman kympin tullit tilittämättä.

    Tiijä sitten perperin repimisestä mutta onhan tuo nyt jo melko amatöörimäistä salakuljetusta jos puhutaan muutaman kympin tullien pimityksestä. Kuka kehtaa tälläsillä lapsellisuuksilla alkaa kehuskelemaan? Eihän näin naurettavia juttuja viitsi kukaan oikeasti moralisoida.

    odie76 kirjoitti: (31.8.2010 10:21:43)
    Oli oikein pakko kirjautua ku luin tän ketjun. Melko kauas alkuperäsestä kysymyksestä lähti keskustelu velloon. Lisäksi tulin uskoon ja soitin välittömästi pokeripiirini jäsenille että palautan kaikille rahat niistä poteista jotka olen itselleni vuosien varrella bluffaamalla saavuttanut. Toivottelen tommiz:ille erinomaista matkaa ja hyviä pelejä ja onnistuneita välineostoksia.

    Heetkinen en pelaa korttia mut eikös bluffaaminen kuulu asiaan?

    Mä en kans ymmärrä keltä se on pois jos en omia verojani maksa, vähän kuutamokeikkaa heitän tai vakuutusyhtiötä koijaan. Hei komoon.

    Nimim. Harrastaa kanadalaisia droppeja
    PS. Tykkään lännenleffoista ja niissä korttihuijarit hirtetään/ammutaan.

    Nimetön

    Eikö?
    Mulla on sitten pahaa vikaa luetun ymmärtämisessä.

    Nimetön

    kebax kirjoitti: (31.8.2010 11:43:02)

    Kualeppi kirjoitti: (30.8.2010 10:16:21)
    Äijät repii perpereitään, kun joku jättää muutaman kympin tullit tilittämättä.

    Tiijä sitten perperin repimisestä mutta onhan tuo nyt jo melko amatöörimäistä salakuljetusta jos puhutaan muutaman kympin tullien pimityksestä. Kuka kehtaa tälläsillä lapsellisuuksilla alkaa kehuskelemaan? Eihän näin naurettavia juttuja viitsi kukaan oikeasti moralisoida.

    Eikö?
    Mulla on sitten pahaa vikaa luetun ymmärtämisessä.

    LR

    En nyt ihan koko viestiketjua lukenut, enkä tiedä onko kyseistä vastausta jo tullut, mutta käsittääkseni asia on ihan ok tullin osalta kun pelaat niillä mailoilla kierroksen siä auringonpaisteen osavaltiossa ja tuot käytetyt mailat sieltä pois. Ei pitäis olla mitään ongelmia.

    Kualeppi kirjoitti: (31.8.2010 15:45:53)
    Eikö?
    Mulla on sitten pahaa vikaa luetun ymmärtämisessä.

    Mää nyt täsä olisin vähän sitä mieltä että tarkoituksella on tehty kärpäsestä härkästä.

    LR kirjoitti: (31.8.2010 15:53:05)
    En nyt ihan koko viestiketjua lukenut, enkä tiedä onko kyseistä vastausta jo tullut, mutta käsittääkseni asia on ihan ok tullin osalta kun pelaat niillä mailoilla kierroksen siä auringonpaisteen osavaltiossa ja tuot käytetyt mailat sieltä pois. Ei pitäis olla mitään ongelmia.

    Samoin lienee laita kultakellon (vaikkapa ihan tavallinen ja kaikkien tuntema Rolex) kanssa, mikäli on pitänyt sitä ranteessa matkan aikana. Käytetty mikä käytetty. Asia lienee ihan ok tullin kannalta.

    LR kirjoitti: (31.8.2010 15:53:05)
    käsittääkseni asia on ihan ok tullin osalta kun pelaat niillä mailoilla kierroksen siä auringonpaisteen osavaltiossa ja tuot käytetyt mailat sieltä pois. Ei pitäis olla mitään ongelmia.

    Juu, ei tullilla ole mitään sitä vastaan, että pelaa kierroksen tai pari hankkimillaan mailoilla.

    (Ja jottein asiasta jää väärää käsitystä, niin kyllä tulli osaa laskea maksut niille pelatuillekin kepeille.)

    Nimetön

    kebax kirjoitti: (31.8.2010 16:14:19)

    Kualeppi kirjoitti: (31.8.2010 15:45:53)
    Eikö?
    Mulla on sitten pahaa vikaa luetun ymmärtämisessä.

    Mää nyt täsä olisin vähän sitä mieltä että tarkoituksella on tehty kärpäsestä härkästä.

    Olen samaa mieltä.

    Mua vaan alkaa aina siinä vaiheessa nouseen karvat pystyyn, kun joku alkaa retostella omaa korkeaa moraaliaan ja lainakaljojen palautusta. 95% suomalaisista palauttaa lainaamansa oluet, mutta vain öykkärit/huonolla itsetunnolla varustetut alkavat sillä kehuskella. Sitä paitsi historia on osoittanut, että pahimmat luurangot löytyvät näiden siveyden sipulien ja moralistien kaapista.

    Mun puolesta tämä OT-moraaliasia on puitu. Alkuperäiselle kirjottajalle mulla ei ole muuta sanottavaa, kun Hyvää Matkaa, koska jenkeissä ei ole koskaan tullut käytyä.

    ts

    Onhan se toisaalta jännä ajan ilmiö, että suurimmat haukut saavat ne, joiden mielestä lakia kuuluu noudattaa….

    ts kirjoitti: (31.8.2010 21:17:56)
    Onhan se toisaalta jännä ajan ilmiö, että suurimmat haukut saavat ne, joiden mielestä lakia kuuluu noudattaa….

    Näinhän se on! Useiden suomalaisten moraali lähestyy jo uhkaavasti sitä tasoa, jota olemme tottuneet odottamaan entisen itäblokin asukkailta. Kun asiaa täällä puidaan, niin nämä ryhtyvät meuhkaamaan ja luulevat muidenkin rötöstelevän samoin kuin ovat itse tottuneet tekemään. Suurempia pahiksia näyttävät olevan ne, jotka eivät halua olla epärehellisiä. Sama kuvio on hiipimässä golfinkin pariin ja niinpä fuskarin paljastanutta pidetään joissakin piireissä fuskariakin pahempana tekijänä.

    Ja Arskan matka jatkuu…
    Arska siis jatkoi kiipeämistä, aina välillä tuli synti mieleen ja merkki askelmaan, kunnes saapui Jumalan valtakuntaan. Siellä Jumala istui Jeesus vierellään. Kun Jumala näki Arskan astumassa sisään, hän sanoi Jeesukselle. Nouse ylös, niin Arska pääsee istumaan.

    ts kirjoitti: (31.8.2010 21:17:56)
    Onhan se toisaalta jännä ajan ilmiö, että suurimmat haukut saavat ne, joiden mielestä lakia kuuluu noudattaa….

    En tiedä tuosta Myyrän masinoimasta Arskasta, mutta sen tiedän, että selkeä enemmistö suomalaisista harjoittaa (vähän harmaallakin alueella) verosuunnittelua. Jos porsaanreikä löytyy, kukaan tuskin ättää sitä käyttämättä. Vai jättääkö KL, Chip, Jooseppi?

    Vähän samasta on kysymys tässä casessa Amerikan mailoista. Kukaan ei varasta keneltäkään mitään tuodessaan käytössä olleita giolfmailoja tullitta Suomeen. Muunlainen suhtautuminen tähän asiaan on aikamoiosta hurskastelua.

    Turhaa väittää, että tällä asialla olisi analogia käyttäytymiseen golfkentällä.

    To me, case is closed.

    ts kirjoitti: (31.8.2010 21:17:56)
    Onhan se toisaalta jännä ajan ilmiö, että suurimmat haukut saavat ne, joiden mielestä lakia kuuluu noudattaa….

    Ettei syntyisi väärää kuvaa minun komenttieni motiiveista: Korkea moraali on hyvä asia, mutta kentällä näkemäni se on aika perussuoritus. Se että pystyy laittamaan oikean numeron korttiin, ei vielä anna aihetta julistautua pyhimykseksi.
    Tätä hieman kommentoin.

    KL

    Ballmarker kirjoitti: (3.9.2010 21:46:54)

    ts kirjoitti: (31.8.2010 21:17:56)
    Onhan se toisaalta jännä ajan ilmiö, että suurimmat haukut saavat ne, joiden mielestä lakia kuuluu noudattaa….

    En tiedä tuosta Myyrän masinoimasta Arskasta, mutta sen tiedän, että selkeä enemmistö suomalaisista harjoittaa (vähän harmaallakin alueella) verosuunnittelua. Jos porsaanreikä löytyy, kukaan tuskin ättää sitä käyttämättä. Vai jättääkö KL, Chip, Jooseppi?

    Vähän samasta on kysymys tässä casessa Amerikan mailoista. Kukaan ei varasta keneltäkään mitään tuodessaan käytössä olleita giolfmailoja tullitta Suomeen. Muunlainen suhtautuminen tähän asiaan on aikamoiosta hurskastelua.

    Turhaa väittää, että tällä asialla olisi analogia käyttäytymiseen golfkentällä.

    To me, case is closed.

    On aina ikävää todeta aiemmin älykkääksi pitämänsä henkilön olevankin selvästi vähemmän älykäs.

    Ballmarker hyvä, porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen. Lisäksi olet jättänyt täysin huomiotta tänne postatut tullin määräykset koskien käytettyjen tavaroiden tuontia EU:n ulkopuolelta. Onko tosiaan niin, ettet usko noiden olevan ihan oikeita lain säätelemiä määräyksiä vai oletko vain oikeasti tyhmä ja itsepäinen (mikä ikävä kombinaatio…) ?

    Hurskastelut sikseen, mutta olisi kuitenkin kiva pysytellä tosiasioissa eli faktoissa, kuten niitä täällä ruukataan nimitellä. Laki on faktaa, kuten myös lain noudattamatta jättäminen.

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:06:18)
    Ballmarker hyvä, porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen. Lisäksi olet jättänyt täysin huomiotta tänne postatut tullin määräykset koskien käytettyjen tavaroiden tuontia EU:n ulkopuolelta..

    No, tässäkin on se porsaanreikä, jota en nyt viitsi ruveta avaamaan. Luultavasti useimmat maailmalla matkustelleet sen tietävät.

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:06:18)
    porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen.

    Kumpi on tärkeämpi Laki vai etiikka/moraali?

    Tätä kysyy:

    Lakiuskovainen voi rikkoa yleistä moraalia noudattaen lakia, Eettisesti orientoitunut ihminen voi rikkoa lakia noudattaessaan moraaliaan.

    KL

    Parti kirjoitti: (3.9.2010 22:15:42)

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:06:18)
    porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen.

    Kumpi on tärkeämpi Laki vai etiikka/moraali?

    Tätä kysyy:

    Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Ja oikein demokraattisessa valtiossa asuvana yksilönä?

    En olisi sinusta uskonut…

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:33:57)

    Parti kirjoitti: (3.9.2010 22:15:42)

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:06:18)
    porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen.

    Kumpi on tärkeämpi Laki vai etiikka/moraali?

    Tätä kysyy:

    Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Ja oikein demokraattisessa valtiossa asuvana yksilönä?

    En olisi sinusta uskonut…

    Olin mä aivan tosissani. Tuon kirjoituksesi on aika helppo ymmärtää niin että on aivan ok hyödyntää porsaanreikä laissa jos ei riko lain kirjainta. Se ei minun kirjoissani ole aina moraalisesti oikein.

    Pyhimykseksi julistautuu:

    KL

    Parti kirjoitti: (3.9.2010 22:40:30)

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:33:57)

    Parti kirjoitti: (3.9.2010 22:15:42)

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:06:18)
    porsaanreikä laissa on totisesti täysin ja kokonaan eri asia kuin lain noudattamatta jättäminen.

    Kumpi on tärkeämpi Laki vai etiikka/moraali?

    Tätä kysyy:

    Kysytkö tuota ihan vakavissasi? Ja oikein demokraattisessa valtiossa asuvana yksilönä?

    En olisi sinusta uskonut…

    Olin mä aivan tosissani. Tuon kirjoituksesi on aika helppo ymmärtää niin että on aivan ok hyödyntää porsaanreikä laissa jos ei riko lain kirjainta. Se ei minun kirjoissani ole aina moraalisesti oikein.

    Pyhimykseksi julistautuu:

    Omissa silmissäni moraalin ei tule mennä lain yli. Toisin sanoen, lakia ei tule rikkoa siksi, että laki on vastoin henkilön omaa moraalia. Laissa olevien porsaanreikien hyväksikäyttäminen on jokaisen oman moraalin varassa, mutta niiden käyttäminen ei ole vastoin lakia eikä siten vastoin yhteiskuntaa, joka siis olemme me kaikki.

    KL kirjoitti: (3.9.2010 22:59:55)
    Laissa olevien porsaanreikien hyväksikäyttäminen on jokaisen oman moraalin varassa, mutta niiden käyttäminen ei ole vastoin lakia eikä siten vastoin yhteiskuntaa, joka siis olemme me kaikki.

    Näin minäkin olen asian nähnyt.

    Olen iloinen Arskan puolesta. Hän eli omaa elämäänsä , virheineen, kaikkineen, eikä yrittänyt esiintyä parempana ihmisenä. Slutet gott allting gott.

Esillä 25 viestiä, 151 - 175 (kaikkiaan 193)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306167 kohteessaGolf-mailojen osto Amerikasta

Etusivu Foorumit Välineet Golf-mailojen osto Amerikasta