26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golf-huijarit

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-huijarit

Esillä 16 viestiä, 126 - 141 (kaikkiaan 141)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #1374567 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Mitä jos kengällä merkitessä karheikossa tulee samalla parantaneeksi pallon paikkaa/makuuta, kun ruoho tallautuu pallon takana, vieressä tai edessä. Mielestäni kenkä ei käy.

    On erittäin hyvä huomio, ettei pallon paikkaa merkatessa tule parantaa lyönnin olosuhteita. Sen sijaan väite, ettei kengällä merkkaaminen karheikossa olisi sallittua vaatii perusteluja.

    Henkilökohtaisesti minulle ei tulisi mieleenkään merkata pallon paikkaa kengällä muualla kuin pikaisesti viheriöllä juurikin edellä kuvattujen mahdollisten ongelmien vuoksi. Se ei kuitenkaan tee itse merkkaamisesta sääntöjen vastaista.

    #1374569 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Mailan saa laittaa pallon taakse muuten astuminen tai muu ruohon painelu pallon vieressä on kielletty, vai mitä?

    Lähtökohtaisesti kyllä, lyöntiin vaikuttavien olosuhteiden (”CATS”) parantaminen on kiellettyä. MUTTA kaikki astuminen tai painelu ei välttämättä paranna CATSia, joten tilanteet on käsiteltävä tapauskohtaisesti.

    #1374570 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Meinaan vaan että jos pallo on niin syvällä raffissa ettei sitä pysty nostamatta tunnistamaan, niin on oltava tarkkana ettei paranna olosuhteita. Tällaisessa tapauksessa mielestäni kengällä pallon viereen tallaaminen on rike, vaikka muuten kengällä merkkaaminen on sallittu. Jos tämä ei ole näin, niin tyydyn tietävämpien tulkintaan, mutta itse merkkaan tiitikulla.

    #1374575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    gloffare: Mielestäni saa kerran käyttää mailaa pallon takana.. mutta ruohoa tai kasvavia risuja ei saa mitenkään raivata tai painella enempää pallon takaa.
    – aina menee oikein kun pelaa pallon juuri siitä miten se makaa. Tai sitten ottaa rankun sääntöjen mukaan.

    Kyllä mailan saa asettaa pallon taakse ja jos se edellyttää ruohon painamista, ei rankkuja. Ja sen saa tehdä jopa kahdesti tai kolmesti, jos valmistautuminen sitä edellyttää. Mutta tosin tarkkana pitää olla, ettei tee mitään muuta. Esimerkkinä se Reedin hidastettu kuva, jossa waste-alueella ollessaan Reed ”lanasi hiekkaa pallon takaa” ja siten paransi pallon paikkaa. (Reedin kohdalla tuomarien pitää ollakin erityisen tarkkoja, sen verran usein kaveri yrittää pientä vilunkia)

    #1374602 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Meinaan vaan että jos pallo on niin syvällä raffissa ettei sitä pysty nostamatta tunnistamaan, niin on oltava tarkkana ettei paranna olosuhteita.

    Ettei tahallisesti paranna. Eikös nyt ole se sääntö, että jos vahingossa parantaa esimerkiksi vaikka potkaisemalla, niin ei rangaistusta ja pallo mahdollisimman lähelle alkuperäistä paikkaa. Mietin siis tilannetta, missä lanaan raffia etsien palloa, löydän sen keskeltä potkaisemalla vahingossa, siirrän pallon takaisin paikalleen ja heinää on tallatessani kaattunut. En varmaankaan ala nostamaan heinää takaisin yms?

    #1374604 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL1

    Eikös nyt ole se sääntö, että jos vahingossa parantaa esimerkiksi vaikka potkaisemalla, niin ei rangaistusta ja pallo mahdollisimman lähelle alkuperäistä paikkaa.

    Tuo koskee vain pallon etsimistä. Pallon löydyttyä olosuhteiden parantaminen rajoittuu pallon merkitsemisen ja nostamisen yhteydessä tapahtuviin tahattomiin parannuksiin, jotka on kyllä yritettävä korjata ennalleen (sääntö 8.1c).

    Lisäksi on hyvä muistaa sääntö 14.2d. Jos takaisin asetettavan pallon makuu on muuttunut, pallo on asetettava mahdollisimman lähelle alkuperäistä paikkaa mahdollisimman samanlaiseen makuuseen. Kannattaa lukaista kyseinen sääntö 14 kokonaisuudessaan, jotta asiasta muodostuu oikea kuva.

    #1374620 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Yksi tavallisimmista huijauksista mitä ikävä kyllä näkee usein on kaikenlainen tallaaminen. Astutaan pallon eteen ja/tai taakse, tallataan kaisloja, taitetaan risuja jalan alle tai taakse jne. Näillä toimilla säästyy lyöntejä kun palloon saa paremman kontaktin tai pystyy tekemään taakse viennin esteettä. Pahoin pelkään että moni ei itse edes katso syyllistyvänsä huijaukseen, vaikka tulos ilman näitä toimia olisi aivan toinen.

    #1374638 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    PG

    Yksi tavallisimmista huijauksista mitä ikävä kyllä näkee usein on kaikenlainen tallaaminen. Astutaan pallon eteen ja/tai taakse, tallataan kaisloja, taitetaan risuja jalan alle tai taakse jne.

    Kilpailuissakinko?

    #1374640 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jotkut viikkokisapelaajat ainakin tekee ylläkuvaamiani asioita. En enää itse kilpaile, joten en tiedä muusta, mutta useat tulosta itselleen kirjaavat pelaavat sääntöjä rikkoen. Voihan se olla ok, mutta en ymmärrä mikä idea on laskea sellaista tulosta, jossa sääntöjä ei ole noudatettu. Enkä meinaa käryäyttää ketään.

    #1374641 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Viikkokisoissa olen nähnyt kun pelaajan ilmoittajan lyöntimäärä oli aina yksi vähemmän kuin meikkaajan mielipide. Se on paljon. Meikkaaja tykkäsi ett tuo jätkä saa pelata itsekseen jatkossa.

    #1374645 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Slowhand998 kirjoitti:mutta useat tulosta itselleen kirjaavat pelaavat sääntöjä rikkoen. Voihan se olla ok.Enkä meinaa käryäyttää ketään.
    Ollanko nyt nykypäivän golffissa vai näikökö ollaan eletty tähänkin asti???

    #1374646 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kun 15 vuotta sitten aloitin golfin pelaamisen, pidettin yhteisössä johon kuuluin tärkeänä että pelataan sääntöjen mukaan. Nykyään meno on aivan toinen eikä se mielestäni ole ok, mutta minunhan on sopeuduttava.

    #1374650 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Slowhand998 kirjoitti: Nykyään meno on aivan toinen eikä se mielestäni ole ok, mutta minunhan on sopeuduttava.

    Nyt en ymmärrä: sopeuduttava. Mikä saa sinut sopeutumaan tälläiseen…

    #1374651 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Arvoisa harmaaparta, pyydän että et tenttaisi minua. Olen tässä viestiketjussa kertonut näkemyksiäni asioista ja sinä voit kertoa omiasi. En halua vastailla kysymyksiin. Kiitos jo etukäteen.

    #1374653 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Slowhand998: pyydän että et tenttaisi minua.

    Ok

    #1375552 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jep, mukavaa ettp tämä herättöä ieskustelua. Täytyy sanoa että tuommoset huijarit kyllä sapettaa ja jos joku pelaajapari noin voittais kisat niin kyllä nostaisin siitä julkisen asian viimestään klubitalolla parin oluen jälkeen. Heidät nolaisin niin pahasti ja haukkuisin huijarit pystyyn että eivät enää kodistansa ulos tule, jos heillä edes semmoista on! Mikään asia ei ole tabu vaan iskisin vyön alle jos huuijarit vievät minun osaa ottamassani kisassa palkintopallot vääryydellä

Esillä 16 viestiä, 126 - 141 (kaikkiaan 141)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1374646 kohteessaGolf-huijarit

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-huijarit