26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Golf addiktoi

Etusivu Foorumit Yleistä Golf addiktoi

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kaverini oli jokin aika sitten lukenut jutun, jossa luki, että tutkimuksen/tutkimusten mukaan golf on kemiallisten aineiden jälkeen addiktoivin asia mitä on. Onko joku lukenut moisen jutun? Mistähän lie on peräisin. Olis kiva lukea tarkemmin.

    Hana kirjoitti: (29.8.2013 19:30:17)
    Kaverini oli jokin aika sitten lukenut jutun, jossa luki, että tutkimuksen/tutkimusten mukaan golf on kemiallisten aineiden jälkeen addiktoivin asia mitä on. Onko joku lukenut moisen jutun? Mistähän lie on peräisin. Olis kiva lukea tarkemmin.

    No eipä ole tullut vastaan, mutta mitä jos vaikka pirauttaisit kaverille ja kysy mistä moisen luki ja laita sitten tänne linkki.

    No kun se juuri ei sitä lähdettä muista.

    KL

    Voi olla.

    Joskus takavuosina kysyttiin tietyltä otannalta ulkomaisia ammattipelaajia kummasta he olisivat valmiita luopumaan pakon edessä, golfista vai seksistä. Vastaukset olivat aika vaihtelevia, mutta aika vaikea olisi valinta (itse) kullakin.

    Ihminen innostuu ja addiktoituu lajista riippumatta. En usko että golf on sen kummempi laji verrattuna mihinkään muihin lajeihin. Kyllä golfistakin se pahin terä häviää muutaman pelikauden jälkeen, ja esim sateella ei enää olekaan pakko päästä kentälle kuten tokana vuonna kun händäri laski ja intoa oli kuin ilmapallolla.

    Lavantauti kirjoitti: (29.8.2013 21:13:25)
    Ihminen innostuu ja addiktoituu lajista riippumatta. En usko että golf on sen kummempi laji verrattuna mihinkään muihin lajeihin. Kyllä golfistakin se pahin terä häviää muutaman pelikauden jälkeen, ja esim sateella ei enää olekaan pakko päästä kentälle kuten tokana vuonna kun händäri laski ja intoa oli kuin ilmapallolla.

    On tässä lajissa musta sisäänleivottuna kiinnittäviä asioita, joita ei ole vaikkapa jääkiekossa, futiksessa tai kuulantyönnössä. Tai bingossa ja raviurheilussa, jotka lievät monelle adiktoivia.

    Ettei vaan olisi kyse jostain Alice Cooper artikkelista esim. tästä

    Mulla on kaveri, joka kertoi lukeneensa jutun, jossa todettiin, että golf ei addiktoi sen enempää kuin muutkaan lajit. Ei sekään kaveri muistanut mistä oli jutun lukenut enkä minä muista edes kaverin nimeä. Sen muistan, että kaveri sanoi, että varma tieto!

    KL

    Johtaja XXL kirjoitti: (29.8.2013 23:39:36)
    Mulla on kaveri, joka kertoi lukeneensa jutun, jossa todettiin, että golf ei addiktoi sen enempää kuin muutkaan lajit. Ei sekään kaveri muistanut mistä oli jutun lukenut enkä minä muista edes kaverin nimeä. Sen muistan, että kaveri sanoi, että varma tieto!

    Olet kuitenkin varma siitä, että sinulla on kaveri? Se on jo hyvä alku ja moni lihava riita on alkanut siitä, että on löytänyt kaverin. Varsinkin golfkentältä. Addikti tahi ei.

    KL kirjoitti: (29.8.2013 23:43:02)

    Johtaja XXL kirjoitti: (29.8.2013 23:39:36)
    Mulla on kaveri,

    Olet kuitenkin varma siitä, että sinulla on kaveri? Se on jo hyvä alku ja moni lihava riita on alkanut siitä, että on löytänyt kaverin. Varsinkin golfkentältä. Addikti tahi ei.

    On mulla se kaveri. Ei vaan olla nähty vähään aikaan, kun se lopetti golfin peluun. (I rest my case.)

    Johtaja XXL kirjoitti: (29.8.2013 23:49:33)
    On mulla se kaveri. Ei vaan olla nähty vähään aikaan, kun se lopetti golfin peluun. (I rest my case.)

    Tuttava korkeintaan. Tai facebook-kaveri.

    Se on muuten paskapuhetta se riippuvuus. Mäkin oon pelaamatta helposti sen 8 tuntia putkeen, joskus jopa 20.

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 7:12:53)

    Tai facebook-kaveri.

    Meitä on kumpaakaan turhaa etsiä facebookista koska me ei olla mitään homoja!

    Johtaja XXL kirjoitti: (30.8.2013 8:46:13)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 7:12:53)

    Tai facebook-kaveri.

    Meitä on kumpaakaan turhaa etsiä facebookista koska me ei olla mitään homoja!

    Väärin, jos olet facebookissa niin olet keski-ikäinen tai eläkeläinen.

    Johtaja XXL kirjoitti: (30.8.2013 8:46:13)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 7:12:53)

    Tai facebook-kaveri.

    Meitä on kumpaakaan turhaa etsiä facebookista koska me ei olla mitään homoja!

    Se on oikein. Vaikka kyllä minäkin olen tuohon SoMe:an aktivoitunut, lähinnä käytän redtube-palvelua.

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 12:18:08)

    Johtaja XXL kirjoitti: (30.8.2013 8:46:13)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 7:12:53)

    Tai facebook-kaveri.

    Meitä on kumpaakaan turhaa etsiä facebookista koska me ei olla mitään homoja!

    Se on oikein. Vaikka kyllä minäkin olen tuohon SoMe:an aktivoitunut, lähinnä käytän redtube-palvelua.

    Homot tuubi punaisena, mitenkäs muuten.

    AAH kirjoitti: (30.8.2013 12:58:45)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 12:18:08)

    Johtaja XXL kirjoitti: (30.8.2013 8:46:13)

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (30.8.2013 7:12:53)

    Tai facebook-kaveri.

    Meitä on kumpaakaan turhaa etsiä facebookista koska me ei olla mitään homoja!

    Se on oikein. Vaikka kyllä minäkin olen tuohon SoMe:an aktivoitunut, lähinnä käytän redtube-palvelua.

    Homot tuubi punaisena, mitenkäs muuten.

    Taitaa olla perjantai.

    Johtaja XXL kirjoitti: (30.8.2013 13:20:57)
    Taitaa olla perjantai.

    Laus. redtube-piireissä perstai (toim.huom.)

    #413402 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näytti siltä että golf-addiktiota ei suuri foorumia pelaava enemmistö tunnista. Voi siis olla näin. Tuo Alice Cooper vaikutti realistiselta lähteeltä. Ei ole kaverini, vaikka lapsuudenystävä musiikkinsa kautta onkin.

    MUTTA

    Jokainenhan haluaa palautetta tekemisistään. Mielellään positiivista, mutta perusteltu ja konkreettinen negatiivinen palautekaan ei välttämättä haittaa. Palautteen kautta ihminen arvioi omaa itseään ja suhdettaan paitsi itseensä ja kanssaolentoihin, myös tekemisiinsä ja onnistumiseensa niissä. Ja voi jopa kehittyä, mikä on peräti mukavaa touhua. Kehittyminen on golfissa mitattavissa poikkeuksellisen selkein mittarein.

    Olen sitä mieltä, että golf on palautteen antajana siis koko lailla ainutlaatuinen harrastus. Palautetta saa eri tasoilla, välittömästi ja se antaa mahdolisuuden korjata toimintaa heti.

    Pelaaja saa tätä palautetta eritasoisten tavoitteiden parissa koko ajan. On varmaan monia askareita, joissa asetetaan tavoitteita ja saa palautetta jatkuvasti, mutta golf on siinä asiassa poikkeuksellisen hyvää puuhaa. Tavoite yksittäiselle lyönnille, yhden väylän tulokselle, etuysille ja lopulta koko kierrokselle. Vaikka menee vesiin ja metsiin ja yksittäisen slaissin jälkeen ottaa päähän, olen tyytyväinen kun saan numeerisen palautteen ja mitattavan mahdollisuuden parantaa.

    Monipuolisesti harrastaneena ei tule mieleen, missä olisi ollut samoin. Futiksen yksittäinen harhautus ei anna samanlaista konkreettista ja selkeästi mitattavaa palautetta, eikä sen harjoittelu kerro kovin konkreettisesti kehittymisestäni. Futis on aivan upea laji silti! Niinkuin moni muukin harrastus, esim. tuuban soitto, kuviokellunta ja huulenheitto.

    Mielestäni tätä golfiin kuuluvaa pienten välitavoitteiden strategiaa tulisi noudattaa eri elämänaloilla, työelämässä, lastenkasvatuksessa ja muussa paljon enemmän. Golf pakolliseksi työpaikoille ja kouluhin!

    #413403 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Hana kirjoitti: (11.10.2013 18:31:36)
    Golf pakolliseksi työpaikoille ja kouluhin!

    Onko aivan varmaa, ettet ole jonkinlaisessa taloudellisessa kompuksessa muuan pohjoisen Suomen arkkitehdin kanssa, joka tuosta vain sijoittaa puoli miljoonaa ihmista ja 27-reikäisen golfkentän muutaman kaupunkikorttelin alueelle?

    Meinaan vain, että missä me nykyiset addiktit oikein pelaamme, jos kaikki muutkin alkavat pelata golfia..?

    #413404 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (11.10.2013 21:53:57)

    Hana kirjoitti: (11.10.2013 18:31:36)
    Golf pakolliseksi työpaikoille ja kouluhin!

    Onko aivan varmaa, ettet ole jonkinlaisessa taloudellisessa kompuksessa muuan pohjoisen Suomen arkkitehdin kanssa, joka tuosta vain sijoittaa puoli miljoonaa ihmista ja 27-reikäisen golfkentän muutaman kaupunkikorttelin alueelle?

    Meinaan vain, että missä me nykyiset addiktit oikein pelaamme, jos kaikki muutkin alkavat pelata golfia..?

    Simulaattoreissa? Siistiä sisätyötä.

    #413405 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Hana kirjoitti: (11.10.2013 21:57:14)

    KL kirjoitti: (11.10.2013 21:53:57)
    Meinaan vain, että missä me nykyiset addiktit oikein pelaamme, jos kaikki muutkin alkavat pelata golfia..?

    Simulaattoreissa? Siistiä sisätyötä.

    Nyt kun pääsit tuon mainitsemaan, niin tuo ajatus on kieltämättä käynyt mielessäni. Toisaalta golfiin olennaisiin piirteiisin kuuluvat kävely ja ulkoilma, jotka jäävät puuttumaan tavallisista sisäsimulaattoreista. Mutta entäs jos simulaattori olisikin ulkona?

    Tätä mullistavaa ajatusta voi kehittää aivan huimaaviin ulottuvuuksiin saakka! Koko simulaattori rakennetaan liikuteltavalle alustalle ja siihen liitetään tarvittava määrä juoksumattoja, joilla lyöntivuoroaan odottelevat pelaajat kävelevät taukoamatta (9 reiän jälkeen tietenkin koko porukka istahtaa oluelle). Liikuteltavuuden ansiosta lyöntialustaakin voidaan varioida lyöntimatoista aina luonnonnurmeen ja bunkkerihiekkaan saakka. Värkki laitetaan pystyyn nurmirangen laitaan ja siirretään tarvittaessa muutaman sentin verran aina kunkin lyönnin jälkeen. Raffiin menneet lyönnit laitetaan lyömään edellisen lyöjän lyöntijäljestä 😀

    Koko komeus voidaan joko kattaa suojaan sateelta/auringonpaahteelta, muttei tuulelta tai jättää kokonaan avoimeksi extremepelaamista varten. Olosuhteet olisivat siis jossain määrin pelaajien päätettävissä. Itse simulaattorisofta pitäisi huolen pallon lentoon vaikuttavista olosuhteista.

    Pohjoisen Jugi varmaankin hoitaa tarkempien suunnitelmien tekemisen näiden suuntaviivojen innoittamana.

    #413406 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hana kirjoitti: (29.8.2013 19:30:17)
    Kaverini oli jokin aika sitten lukenut jutun, jossa luki, että tutkimuksen/tutkimusten mukaan golf on kemiallisten aineiden jälkeen addiktoivin asia mitä on. Onko joku lukenut moisen jutun? Mistähän lie on peräisin. Olis kiva lukea tarkemmin.

    Ilmeisesti kaverisi on lukenut ts ja KL nimimerkkien juttuja ja todennut itsestäänselvyyden.

    MOT

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #413396 kohteessaGolf addiktoi

Etusivu Foorumit Yleistä Golf addiktoi