26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Finesse swing

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Finesse swing

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Vähän on hiljaista forumilla tähän aikaa vuodesta joten ajattelin kokeilla jos sais hieman ajatuksien vaihtoa aikaiseksi: Olen lueskellut tuossa iltojen iloksi D.Pelzin Short Game Bible:lia jossa hän erottelee 2 swingiä toisistaan eli Power Swingin ja Finesse Swingin (lähestymiset alle n. 90m). Itselleni nämä käsitteet ja niiden konkreettiset erot swingissä olivat ennen tätä varsin vieraita mutta ajatuksellisesti olen joltain osin varmaankin toiminut tuon suuntaisesti. Mites, onko asia ollut tapetilla ja löytyykö omakohtaisia kokemuksia?

    Mil Phickelson kirjoitti: (7.11.2008 22:56:16)
    Vähän on hiljaista forumilla tähän aikaa vuodesta joten ajattelin kokeilla jos sais hieman ajatuksien vaihtoa aikaiseksi:

    Olen lueskellut tuossa iltojen iloksi D.Pelzin Short Game Bible:lia jossa hän erottelee 2 swingiä toisistaan eli Power Swingin ja Finesse Swingin (lähestymiset alle n. 90m). Itselleni nämä käsitteet ja niiden konkreettiset erot swingissä olivat ennen tätä varsin vieraita mutta ajatuksellisesti olen joltain osin varmaankin toiminut tuon suuntaisesti. Mites, onko asia ollut tapetilla ja löytyykö omakohtaisia kokemuksia?

    Power swing=voima korjaa swingivirheet
    Finesse swing=nätti, siro, hempeä, rento heilautus, palikat oikeassa järjestyksessä.

    Juu ja tulee tuosta finesse swingistä mieleen, että monesti se tuuppaa olematta menemään läpi tarvittavalla voimalla vaan hyytyy juuri ennen osumaa. (olipas lause).
    Eli sitä ei uskalleta lyödä ns, kiihtyvällä mailanpäällä vaan ihmisen aivot lyö jarrut jostain kumman syystä ennen palloa ja siitä tulee se kuuluisa söpsö. Tosin tää tapahtuu siinä aikas lähellä kerniä missä niitä pehmeitä käsiä tarvitaan.
    Harjoittelussa tällästähän ei tapahdu koska ei ole väliä mihin se pallo menee ja sehän menee hienosti siellä. Kentällä taas on vaan se yksi mahdollisuus onnistua ja avot.
    Epäonnistumisen pelkko on monesti suuri.

    Mil Phickelson kirjoitti: (7.11.2008 22:56:16)
    Mites, onko asia ollut tapetilla ja löytyykö omakohtaisia kokemuksia?

    Mä toteutin tuota Pelzin 4:n wedgen (48-ast P:n lisäks) proosaa yhden kauden. Vaatii aika paljon treeniä, ja varsinkin yläpään (60 ja 64) wedget on tuupparille (esim minä) aika pahoja. Ongelma on nimenomaan tuo, minkä Jamasa kertoi. Isoloftisillä wedgeillä pitää lyödä griinin lähelläkin niin kovaa, että pienen ihmisen pää ei kestä sitä. Nyt mä pelaan 53/58-combolla.

    Lisäksi tuo monen wedgen kellotaulusysteemi vaatii aivan helvetisti treeniä, ettei eri wedgejen matkat mene päällekkäin. Siinä käy helposti niin, että sä kannat bägissä 3:a mailaa joilla jokaisella pääsee tietyllä svingillä esim 62:een metriin.

    Pelzin chippaaminen ja puttaaminen ei sopinu mulle. Mä tykkään esim. putata kaarevalla liikkeellä, Pelz ajaa suoraa edestakas-heiluria.

    Jos pitää valita koulukunta, lukisin ja toteuttaisin ennemmin Utleytä.

    Olen soveltanut lähipeliin Pelzin ajatuksia viimeisten 6 -7 vuoden ajan ja täytyy sanoa, että toimii hyvin. Aluksi esim. tuo 3*4-zydeemi oli aika mekaanista toimintaa eli tosiaankin mittasin etäisyyden lipulle ja valitsin wedgen ja backswingin pituuden täisyyden mukaan. Vuosien kuluessa homma on kuitenkin itsestään muuttunut hieman. Etäisyys lippuun vaikuttaa toki, mutta enemmän olen alkanut tehdä mailan- ja swinginvalintaa halutun lentokaaren perusteella (mieltäkää nyt vaikka pallon alastulopaikan valinnaksi).

    Laviksen mainitsema mittojen päällekkäisyys ei ole minulle ongelma, koska esim 48:lla pitch ja 60:llä klo 9 distance wedge ovat mittojen perusteella samat, mutta lentokaari tyystin erilainen. Itse asiassa hyvä aisa, koska samalle mitalle pääsee eri tavoin ja lyöntipaikan ja lipun välinen maasto ohjaa lyönnin/mailan valinnassa.

    Minulle tuo finesse swing (= neitsiwingi, suom.huom.) oli alusta alkaen helppo. Silloin tällöin iskee duffi, mutta syynä on ollut synkronin pettäminen eli käsillä lyönti ja korjaava liike on helppo tehdä. Laviksen ongelmat tässäkään asiassa eivät ole koskeneet minua:)

    Miksi lähdin Pelzin systeemiin mukaan?
    Minulla ei ole aikaa harjoitella riittävästi, jotta saisin ’tatsin’ johonkin monimutkaiseen suoritteeseeen (esim. lähipelilyöntien hanskaaminen yhdellä wedgellä paikasta kuin paikasta tahi pituuskontrolli avaamalla lapaa). Pelzin systeemi paransi lähipeliäni heti alusta alkaen vaikka tuntuikin vähän hölmöltä liimailla tarroja varteen ja mittailla etäisyyksiä. But who cares; Ego kesti ja vain score ratkaisee. Tässä vuosien kuluessa mekaanisuus on vähentynyt ja tatsi muodostunut jopa tällä harjoitusmäärällä.

    Jos pitäisi valita paras asia Peltzin systeemistä, niin minulla se on ollut hiekkapeli.
    – Sama swingi käytössä eli neitiswingi myös bunkasta. Tuota swingiä tulee siis harjoiteltua kohtalaisen paljon. Pallon paikka toki muuttuu, mutta sehän ei muuta swingiä.
    – Kun kerran väylältä lyönnin pituuskontrolli tehdään loftia vaihtamalla, miksei sama toimisi bunkasta? Vain yksi swingi ja pituudesta riippuen 64 – 8I mailana. Helppoa:)
    – Eräs vaikeimmista lyönneistä minulle oli 30 – 50 m lähestyminen griinille bunkkerista. Siis paino sanalla ’oli’, koska neitiswingi toimii tässäkin tilanteessa. Palloa vähän taemmas stanssissa, yksi swingi pitempään verrattuna ruoholta lyöntiin ja vot: yksi putti jäljellä. Toimii sen verran helposti ettei tarvitse edes erikseen harjoitella noita lyöntejä.

    No joo – mä yritin itse männäkauden alussa käyttää 4 wedgeä 100 metristä alaspäin eli siirryin aina pienempään kalustoon kun sillä täydellä (tai 3/4) swingillä mitta kernille riitti ja mailojen välissä sitten bakärin pituuden säädöllä…Eihän siitä mennyt ku hermot joten siirryin takaisin vanhaan eli täydestä gap wedgestä (jotain 80m) alaspäin kaikki pituudet samalla mailalla aina chippiin asti ja säädöt bäkärin pituudella ja stanssin/lavan aukaisulla. Toki erikoistilanteet erikseen. Tämä toimii mulla eikä vaadi treeniä johon ei ole muutenkaan aikaa. Täytyypä kuitenkin ainakin kokeilla tuota Pelzin sydeemiä ensi kesänä.

    #228185 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    D. Pelzin oppeja lueskelin kolme vuotta sitten ensi kertaa. Ensin Short Game Bible, sitten Putting Bible. Oli hauska havaita miten entinen NASAn tiedemies lähestyi golfia ikäänkuin ’ulkopuolelta’. Kaikki nää PEI:t minkä eteen Pelz teki hirveän duunin ja havaitsi sitten, että eihän se ollutkaan olennaista. ( PEI eli percentage error index). Äijä ei kertonut ainoastaan tuloksia, vaan koko oppimisprosessin. Mut kai se oleellisin idea noin yhdellä lauseella oli se, että kirja tuo paljon näkemystä siihen, että miten alle 90m etäisyydeltä käännät kolme lyöntiä kahdeksi.

    No.. hankin sitten 52, 56, 60 ja 64 asteiset wedget. Täytyy sanoa, että 64 on lyöntipinnaltaan yllättävän kirkas vieläkin ;-). Aluksi tahkoin 52:lla ja 56:lla. Sittemmin enemmän 56:lla. Piti saada yhteen mailaan tatsi ensin. Muutaman kauden päästä tajusin, että heijaan swingiä ts. paino meni liikaa taakse bsw:n aikana –> sain jollain lailla korjattua tämän ja sen jälkeen ’ystävystyin’ 60 asteisen wedgen kanssa. Siitä alko tulla oikeasti hyödyllinen työkalu. Greenibunkkerista sillä oli helpompi työstää korkea lyhyt lyönti. Chippi bunkkerin yli lievään alamäkeen greenille alko toimia. Fiilis on kuin heittäis tikkaa. Pallo ei rulli kovinkaan paljoa. On myös silloin tällöin tilanteita, missä 64:lle vois olla käyttöä. Esim. tilanne, jossa oot pitkässä ruohossa lähellä greeniä, bunkkeri välissä ja lippu bunkkerin takana. Makuu sellainen, että lavan ja pallon väliin jää osumassa ruohoa ja ei takuulla tule jerkkua greenillä. Pakko mennä korkealla lentokaarella, jos haluaa hakea scorea. No.. tosiasiassa pää ei tietenkään kestä sitä riskiä, et voi myös käydä niin että menee 50 metriä pitkäksi jos menee pahki palloon. Jos tämä ajatus jää yhtään kytemään mieleen ennen lyöntiä, niin tulos on taattu.

    Mut täydellä skaalalla en kirjan oppeja ottanut käyttöön. Mutta ehkä tuo osaltaan antoi kimmokkeen tajuta ja treenata chippi-tekniikka, joka sopii itselle. Harvoin tulee duffattua chippejä, jos tulee Pelzin opein palloon.

    Kirjassa kuvattu rip-shot on toiminut — silloin kun tilanne on tullut eteen — ihan ok. Rip shottia tarvitaanniitä paikoissa missä edellinen lyönti on vienyt johonkin ihme heinikkoon ja saa raapia jonkun aikaa hilsettä ennenkuin edes löytää pallon. Jos ei riisu kuvitelmia siitä että pallon muka jotenkin saisi näppärästi greenille, niin on tulossa iso sanktio.. Rip shot on kaikessa yksinkertaisuudessa tapa työstää lyönti, joka heittää pirusti turvetta, heinää yms. — ja pallon — pois sellaisesta pirullisesta makuusta, josta ei vaan voi lyödä mitään järkevää. Yksinkertainen ja toimintavarma lyönti ja se on vaan +1 kortissa tämän tilanteen osalta. (Oletin että makuu ei ollut greenin lähellä). Gripin alta varresta kiinni ja brute-force 😉 Eihän tämä mitään rakettitiedettä ollut, mutta sitäkin tuo Pelz on tehnyt.

    Lähestymistapana Pelzin opit lähti tarkkailemalla ammattilaisia, eli seuras pitkään ja hartaasti, että mistä ne lyönnit tulee. Ja alkoi analysoimaan sitä, että mistä on helpoin saada lyöntejä vähemmäksi. Chipit, pitchit ja 3×4 wedge system. Puttausta piti niin tärkeänä että kirjoitti siitä oman tiiliskiven. Mut se kaikki muu kirjassa chipin, pitchin ja 3×4 wedge systemin lisäksi on mielenkiintoista. Se on omalla tavallaan hyvä damage-control ja damage-recovery kirja. Ehkä vielä enemmän jälkimmäinen.

    #228186 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Tee

    Meitsi on siirtymässä ensi kaudeksi 5 wedgen kauteen. Kun bägi tuppaa olemaan täynnä, jätän aluksi 5-woodin pois. Nyt on siis 45 asteinen P, 50 gap, 55 SW, ja sitten 60 ja 64 lobit. Lyönnit ovat 105m pitchillä ja siitä alaspäin niin että 64 lentää täydellä (tai siis Power) swingillä vähän vajaat 30 metriä. Pidemmän aikavälin stategia on dropata tuo 64 pois ja koittaa tulla toimeen 60 lobilla. Ja ottaa se 5wood takas bägiin.

    #228187 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tee kirjoitti: (25.11.2008 14:05:23)
    Meitsi on siirtymässä ensi kaudeksi 5 wedgen kauteen. Kun bägi tuppaa olemaan täynnä, jätän aluksi 5-woodin pois. Nyt on siis 45 asteinen P, 50 gap, 55 SW, ja sitten 60 ja 64 lobit. Lyönnit ovat 105m pitchillä ja siitä alaspäin niin että 64 lentää täydellä (tai siis Power) swingillä vähän vajaat 30 metriä. Pidemmän aikavälin stategia on dropata tuo 64 pois ja koittaa tulla toimeen 60 lobilla. Ja ottaa se 5wood takas bägiin.

    Olet siis päättänyt pistää Pelzin 3×4 tsydeemit vielä vähän paremmaksi. Kuulostaa 5 wekkulia aikalailla haasteelliselta. Tosin Pelzihän ei tainnut laskea tuota pitchiä mukaan, vaan aloitti laskennat sw:stä. No – niin tai näin – Onnea vaan.

    #228188 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mil Phickelson kirjoitti: (9.12.2008 22:27:13)

    Tee kirjoitti: (25.11.2008 14:05:23)
    Meitsi on siirtymässä ensi kaudeksi 5 wedgen kauteen. Kun bägi tuppaa olemaan täynnä, jätän aluksi 5-woodin pois. Nyt on siis 45 asteinen P, 50 gap, 55 SW, ja sitten 60 ja 64 lobit. Lyönnit ovat 105m pitchillä ja siitä alaspäin niin että 64 lentää täydellä (tai siis Power) swingillä vähän vajaat 30 metriä. Pidemmän aikavälin stategia on dropata tuo 64 pois ja koittaa tulla toimeen 60 lobilla. Ja ottaa se 5wood takas bägiin.

    Olet siis päättänyt pistää Pelzin 3×4 tsydeemit vielä vähän paremmaksi. Kuulostaa 5 wekkulia aikalailla haasteelliselta. Tosin Pelzihän ei tainnut laskea tuota pitchiä mukaan, vaan aloitti laskennat sw:stä. No – niin tai näin – Onnea vaan.

    Amatööripelaajilla on kahdella wedgella tuloskortissa pienempi luku kuin viidellä wedgellä..

    #228189 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Tee

    Minäpä raportoin sitten ensi kaudella etenemisestä…

    #228190 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Godzi kirjoitti: (10.12.2008 2:42:45)

    Mil Phickelson kirjoitti: (9.12.2008 22:27:13)

    Tee kirjoitti: (25.11.2008 14:05:23)
    Meitsi on siirtymässä ensi kaudeksi 5 wedgen kauteen. Kun bägi tuppaa olemaan täynnä, jätän aluksi 5-woodin pois. Nyt on siis 45 asteinen P, 50 gap, 55 SW, ja sitten 60 ja 64 lobit. Lyönnit ovat 105m pitchillä ja siitä alaspäin niin että 64 lentää täydellä (tai siis Power) swingillä vähän vajaat 30 metriä. Pidemmän aikavälin stategia on dropata tuo 64 pois ja koittaa tulla toimeen 60 lobilla. Ja ottaa se 5wood takas bägiin.

    Olet siis päättänyt pistää Pelzin 3×4 tsydeemit vielä vähän paremmaksi. Kuulostaa 5 wekkulia aikalailla haasteelliselta. Tosin Pelzihän ei tainnut laskea tuota pitchiä mukaan, vaan aloitti laskennat sw:stä. No – niin tai näin – Onnea vaan.

    Amatööripelaajilla on kahdella wedgella tuloskortissa pienempi luku kuin viidellä wedgellä..

    Samoilla linjoilla. Tosin en ehkä ihan kahteen wedgeen menisi, mutta itse olen löytänyt sopivat loftit kolmella wedgellä (48, 54 ja 60). Eikä Teelläkään ole oikeasti tuossa kuin neljä wedgeä. Loftien perusteella tuo PW on enempi heikko loftinen R9.
    Loftien vahventaminen on johtanut siihen, että lyhyitä mailoja pitää ’keksiä’ lisää.

    #228191 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Paksupekka kirjoitti:
    Samoilla linjoilla. Tosin en ehkä ihan kahteen wedgeen menisi, mutta itse olen löytänyt sopivat loftit kolmella wedgellä (48, 54 ja 60)…

    Miten hoidat tuon 48 ja 54 välin?
    Alempaa kiinni, vajaa swingi 48:lla vai deloftaten 54:lla?

    #228192 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Näprääjä kirjoitti: (10.12.2008 14:36:09)

    Paksupekka kirjoitti:
    Samoilla linjoilla. Tosin en ehkä ihan kahteen wedgeen menisi, mutta itse olen löytänyt sopivat loftit kolmella wedgellä (48, 54 ja 60)…

    Miten hoidat tuon 48 ja 54 välin?
    Alempaa kiinni, vajaa swingi 48:lla vai deloftaten 54:lla?

    Ei siinä ole mitään väliä 😮
    Oikeastihan siinä on aikamoinen reikä. ’Täydellä’ swingillä taitaa olla varmaan 20 metriä. Mutta eipä noita yleensä täysinä tule lyötyä, vaan tatsilla mennään. Deloftausta en harrastele. Alempaa kiinni ja vajaata swingiä tarpeen mukaan. Toi 54:n osuu mulle todella nappiin 100m ympärille, josta klubitiiltä pelatessa aika usein tulee lähestymisiä huidottua.
    Enempi mulla on henkisiä ongelmia kernibunkissa, kun varsinaista santaa ei ole. Noissa isompiloftisissa on molemmissa 10 asteen bounce, mutta 54:lla henkisistä syistä en sillä pysty kernibunkista lyömään.

    #228193 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Hyvä termi – neitisvingi.

    Mun neitisvingi 52:lla on 100 m. Lisäks kanniskelen 56:sta ja 60:stä (P=47°), joiden kanssa ollut etenkin vajailla hankaluuksia osua palloon. Hiipivät ajatukset kylkeenlyömisestä on kanssa tuttuja ja seuraukset tunnettuja.

    Kesän lopussa – kuten tavallista alkoi niilläkin osua, mutta siinä vaiheessa oli jo isoimmat vauriot tuloskortteihin tullut tehtyä.

    Galluppina heitän, että moniko lyö lähestymis ja lähipelilyöntinsä silmät kiinni?

    Juu, käytän Pelzin oppeja alle satkusta, mutta en niin monella wetkulalla. Minusta tuo systeemi tuo myös vähemmille wedgeille helpotusta. Mulla on P 47 astetta, G 51 ja S 58. Mutta tuo Pelzin systeemi tuo noihin väleihin ihan riittävästi lyöntimittoja. Aiemmin ihan tatsilla ja välillä pahastikin pieleen. Nyt tiedän bäkärin pituuden perusteella mitan suunnilleen ja huonoinakin päivinä pääsee ainakin sinne päin. Mulla mitat:

    MAILA Max 10:30 9:00 7.30
    SW 75 65 49 33
    GW 95 85 64 43
    PW 110 100 75 50

    Kyllä tuolta tarvittavat mitat löytyy. Vähän sitten säädellen mittojen välissä.
    Noi mitat kun on liimattuna mailan varteen, niin ei tarvii ulkoa muistaa.

    Herkin paikka minulla on ehkä tuo klo 7.30 bäkäri. Välillä tahtoo väkisin vetää vähän kovempaa/pidemmälle bäkärin, kun pää ei usko, että lentää se riittävän pitkälle.

    Dosto kirjoitti: (5.1.2009 10:50:58)
    Juu, käytän Pelzin oppeja alle satkusta, mutta en niin monella wetkulalla. Minusta tuo systeemi tuo myös vähemmille wedgeille helpotusta. Mulla on P 47 astetta, G 51 ja S 58. Mutta tuo Pelzin systeemi tuo noihin väleihin ihan riittävästi lyöntimittoja. Aiemmin ihan tatsilla ja välillä pahastikin pieleen. Nyt tiedän bäkärin pituuden perusteella mitan suunnilleen ja huonoinakin päivinä pääsee ainakin sinne päin. Mulla mitat:

    MAILA Max 10:30 9:00 7.30
    SW 75 65 49 33
    GW 95 85 64 43
    PW 110 100 75 50

    Kyllä tuolta tarvittavat mitat löytyy. Vähän sitten säädellen mittojen välissä.
    Noi mitat kun on liimattuna mailan varteen, niin ei tarvii ulkoa muistaa.

    Herkin paikka minulla on ehkä tuo klo 7.30 bäkäri. Välillä tahtoo väkisin vetää vähän kovempaa/pidemmälle bäkärin, kun pää ei usko, että lentää se riittävän pitkälle.

    Mulla on kanssa lähes sama setti käytössä noita wedgejä eli 47/51/56 (ja 60′ lobby se vaan huilailee himassa). Noi sun lyöntipituuden näyttävät kovin tutuilta, mä vaan en juuri koskaan vedä wedgeille täyttä swingiä joten aikalailla noilla 10:30:sta alaspäin mitoilla varmaakin myös mennään. Täytyypä oikein tarkistaa noi mitat joskus hamassa tulevaisuudessa kun pääsee taas ulos hakkaamaan. Ja nuo mitat ois varmaan myös syytä laittaa varsiin niin ei tarvii arpoa.

    Mites noi sun muutamat ’päällekkäisyydet’ eli pw 9:00 vrt sw max ja pw 7:30 vrt sw 9:00? Kummat vaihtoehdot tuntuu varmemmilta? No – 7.30:sta tuossa jotain jo mainitsitkin. Itse lähestymisissä suosin usein 9:00 bäkäriä jos mahdollista, jopa muillakin kuin wedgeillä.

    Mil Phickelson kirjoitti: (6.1.2009 0:26:58)

    Dosto kirjoitti: (5.1.2009 10:50:58)
    Juu, käytän Pelzin oppeja alle satkusta, mutta en niin monella wetkulalla. Minusta tuo systeemi tuo myös vähemmille wedgeille helpotusta. Mulla on P 47 astetta, G 51 ja S 58. Mutta tuo Pelzin systeemi tuo noihin väleihin ihan riittävästi lyöntimittoja. Aiemmin ihan tatsilla ja välillä pahastikin pieleen. Nyt tiedän bäkärin pituuden perusteella mitan suunnilleen ja huonoinakin päivinä pääsee ainakin sinne päin. Mulla mitat:

    MAILA Max 10:30 9:00 7.30
    SW 75 65 49 33
    GW 95 85 64 43
    PW 110 100 75 50

    Kyllä tuolta tarvittavat mitat löytyy. Vähän sitten säädellen mittojen välissä.
    Noi mitat kun on liimattuna mailan varteen, niin ei tarvii ulkoa muistaa.

    Herkin paikka minulla on ehkä tuo klo 7.30 bäkäri. Välillä tahtoo väkisin vetää vähän kovempaa/pidemmälle bäkärin, kun pää ei usko, että lentää se riittävän pitkälle.

    Mulla on kanssa lähes sama setti käytössä noita wedgejä eli 47/51/56 (ja 60′ lobby se vaan huilailee himassa). Noi sun lyöntipituuden näyttävät kovin tutuilta, mä vaan en juuri koskaan vedä wedgeille täyttä swingiä joten aikalailla noilla 10:30:sta alaspäin mitoilla varmaakin myös mennään. Täytyypä oikein tarkistaa noi mitat joskus hamassa tulevaisuudessa kun pääsee taas ulos hakkaamaan. Ja nuo mitat ois varmaan myös syytä laittaa varsiin niin ei tarvii arpoa.

    Mites noi sun muutamat ’päällekkäisyydet’ eli pw 9:00 vrt sw max ja pw 7:30 vrt sw 9:00? Kummat vaihtoehdot tuntuu varmemmilta? No – 7.30:sta tuossa jotain jo mainitsitkin. Itse lähestymisissä suosin usein 9:00 bäkäriä jos mahdollista, jopa muillakin kuin wedgeillä.

    Mieluummin otan pienempää mailaa aina kun mahdollista. Täysi swingi on kuitenkin sellainen, mitä vetelee muillakin mailoilla lähes koko ajan, niin kyllä sekin on ihan hyvä vaihtoehto. Tuulella ja erityisesti vastasellaisella valitsen isompaa mailaa samoilla mitoilla tosin sitten sen tuulen vaikutuksen yrittäen huomioida.

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #228188 kohteessaFinesse swing

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Finesse swing