26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Etiketti ja maalaisjärki kadonnut golfkentiltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Etiketti ja maalaisjärki kadonnut golfkentiltä?

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • `On jo ”muutaman” vuoden ihmetyttänyt nykyään golfkenttiä kiertävien ihmisten välinpitämättömyys ja täydellinen ”ei mun tarvitse” asenne; aikanaan erään seuran kapteenina ollessani valvontahommissa saatoin kysyä, että olettehan muistaneet paikata alastulojäljet greeneiltä? Vastaus oli melkein 100% kaikilla; juu, ja paikkasin 1-2 muutakin jälkeä. Pohdin silloin päissäni :o), että greenit pitäisi siinä tapauksessa olla moitteettomat, mutta jostain kumman syystä ne vaan eivät koskaan ole. Tänä kesänä on pistänyt ihan toden teolla silmään bunkkerit (ei ole kotikenttäni pelkästään, vaan ihan joka kentällä missä on tullut vierailtua); jopa haravan vieressä jalanjälkiä. Samoin tuntuu olevan ikään, sukupuoleen ja pelitasoitukseen katsomatta unohtunut ainakin omalla kohdalla melkein ensimmäiseksi kursseilla opetetut asiat; isommalla väylällä ”etuajo oikeus”, sekä jos toisen ryhmän pelattava greeni/tiiauspaikka on oman kulkureitin lähistöllä, pysähdytään, ei höpötetä isolla äänellä omalle peliryhmälle, vaan annetaan sille toiselle puttaus/lyönti rauha. Ookoo, jos ei haluta tervehtiä sitä vastaantulevaa, vielä tuntematonta pelaajaa, niin sitten ei haluta (ollaan perisuomalaisia juntteja ja thats it). Mutta nuo perusasiat; korjaa divotit, paikkaa alastulojäljet, haravoi bunkkerit, anna toisille pelirauha ei taida olla edes minä minä minä / ei mun tarvii ajattelijoille olla ylivoimainen tehtävä?

    Kaikesta huolimatta mukavan nautinnollisia golfkierroksia itse kullekkin

    Jos moraalisesti haluaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle niin kannattaisi myös allekirjoittaa teksti.

    Ilman muuta jokainen jälkensä korjaa! Eihän sitä kuseksita kotonakaan pytyn viereen korjaamatta jälkiään, tietty yksinasujat sitä tehkööt, mutta kentällä sikailua ei pidä kenenkään hyväksyä.

    Jos moraalisesti haluaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle niin kannattaisi myös allekirjoittaa teksti.

    ????

    Samasta aiheesta ajattelin toissaviikon pelikierrosten jälkeen itsekin avata keskustelun, kun oma ja kaverini pallo löytyi kolmeen eri otteeseen haravoimattomasta bunkkerista. En saanut tätä aikaiseksi, joten kiitos Hospi10:lle tärkeän asian esille nostamisesta.

    Varmaan aika kultaa muistot ja ennen kaikki oli paremmin, mutta mielestäni erityisesti bunkkerien haravoinnissa on muutaman viimevuoden aikana tapahtunut huomattavaa degeneroitumista. Voi tietenkin olla, että kun itse on vihdoin ja viimein oppinut tulemaan ulos bunkkerista edes jotenkin säällisesti, bunkkerien kuntoon tulee kiinnitettyä entistä enemmän huomiota.

    Ehkä tämä pätee myös toiseen suuntaan: jos bunkkerilyönti on täysin hakusessa, haravoimisen tärkeys ei edes käy pienessä mielessä. Vaikka näin olisi, vilpittömästi ihmettelen kuinka kusipää ihmisen pitää olla, että poistuu bunkkerista jälkiään korjaamatta ja miten näin alhaisella luonteella varustettuja mulkeroita on pääsyt lajin pariin pesiytymään.

    Arvostan, jos joku haravointia harrastamaton pystyy valaisemaan motiivejaan omalle toiminnalleen.

    Diletantti

    Varmaan aika kultaa muistot ja ennen kaikki oli paremmin, mutta mielestäni erityisesti bunkkerien haravoinnissa on muutaman viimevuoden aikana tapahtunut huomattavaa degeneroitumista.

    Yllättävän usein olen nähnyt tilanteita, jossa bunkkeri on kyllä haravoitu, mutta lyöntijälki on edelleen iso kuoppa. Jos kerran haravoi niin miksi ei kunnolla?

    Bunkkeri ja haravoimatta ja miksi.

    Tilanne oli Ruotsissa pelatessani. Kaveri pelasi bäkäreiltä ja kakkosväylä, bunkkerissa odotti griiniin tyhjentymistä. Viereen ja ohi tulikin palloja jo ansioituneilta pelimiehiltä. Ei haravoitu bunkkeria.

    Griinibunkkerissa sama kaveri ja takana lyötiin jo pontevasti palloa forelle. Ei haravoitu bunkkeria.

    KL1

    Tilanne oli Ruotsissa pelatessani. Kaveri pelasi bäkäreiltä ja kakkosväylä, bunkkerissa odotti griiniin tyhjentymistä. Viereen ja ohi tulikin palloja jo ansioituneilta pelimiehiltä. Ei haravoitu bunkkeria.

    Griinibunkkerissa sama kaveri ja takana lyötiin jo pontevasti palloa forelle. Ei haravoitu bunkkeria.

    Hienoa käytöstä. Lähes yhtä hienoa kuin takana tulevilta.

    Pystyisikö paikallis sääntöihin lisätä, että jaloille tulleen pallon voi ”hävittää”. Varsinkin ilman fore huutoa.

    KL1

    Jaloille tullut pallo on löytöpallo.

    No suunnilleen näin olen/toimin, jos pallo tulee n.10m päähän niin asetan tiille.

    Jaloille tullut pallokin on jonkun muun omaisuutta… olipa sen lyöjä ääliö tai ei.

    No tietenki vien ne löytötavaratoimistoon.

    #1274602 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Olipa viisas keskustelu.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1266788 kohteessaEtiketti ja maalaisjärki kadonnut golfkentiltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Etiketti ja maalaisjärki kadonnut golfkentiltä?