26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Epäsuosituin Ykkönen?

Etusivu Foorumit Yleistä Epäsuosituin Ykkönen?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 90)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kieltämättä kova paikka nuorelle miehelle, kun menettää Elimensä. Otan osaa.

    Minusta kuitenkin tuntuu, että Tiger menetti rentoutensa golfiin siinä vaIHeessa, kun tämä Elin rupesi hallitsemaan miehen elämää. Ehkäpä hän nyt keskittyy paremmin, ei siis naiseen, vaan olennaiseen.

    hairy

    Minä en ole kyseenalaistanut sinun valmentajasi SINULLE tekemää ohjelmaa. Kyseenalaista sen, että sanoit Tigerin ynnä muiden tekevän samanlaista ”pitkää ja kevyttä sarjaa”.

    Sinulle varmasti kevyet ja pidemmät sarjat sopii kaikista parhaiten, jos sulla on jo esim vähän ikää enemmän jne.

    Ja niin kuin itse sanoitkin, kuvailit asian huonosti. Ei 12 toistoa ole mikään pitkä sarja, se menee vielä tuohon massa/voima toistomäärään, edyllyttäen, että se tehdään kovaa.

    Ja Duvalista..Ok. uskotaan että mies on palanut loppuun, ja tämän loppuunpalamisen syynä ei ollut miehen surkeilla peliesityksillä mitään virkaa..

    Mitä hittoa, onko Elin tehnyt bänät?? Miten mä olen missannut tämän?

    Kysymyksessä on varmasti historian ensimmäinen tapaus, jolloin ruotsalainen blondi on jättänyt amerikkalaisen monimiljönäärin?

    Ja on sekin kova paikka, jos blondi pyllistää eikä häivy. Tavallaan.

    Uhkaapi ykkössija jäädä kovin lyhytaikaiseksi, jos ei tahti parane. VJ on parhaillaan kolme yli viiden reiän jälkeen

    Kyllä bänät on tehty. Koko viime kesän kuulostelin josko hääkellot kilisivät lahden toisella puolella sillä parihan piti vihittämän kuluneena suvena Ruotsissa. Vaan eipäs.

    ’Syntyi luuttuun särö/mi pian paheni/ja taukos soitannon.’ -Shakespeare, William.

    Luin aihetta koskevan otsikon Iltasanomista hiljattain. Ei ollut urheilusivuilla vaan jollain toisella palstalla. Iltasanomat ei paljon golfista urheilusivuillaan kirjoittele vaan raviurheilusta, rallista ja pesiksestä jne. mutta sehän onkin taas eri juttu…

    Olkaa nyt Vijaysta mitä mieltä tahansa mutta aika kova kundi se on. Niinkuin joku tuolla aikaisemmin totesi, oli VS +3 viiden jälkeen kun peli keskeytettiin eilen. Siihen vielä yksi bogi aamulla, siis 40 ulos ja sitten…. 28 sisään!! ei mennyt ihan niinkuin yhdellä mikolla vaan otti itseään niskasta kiinni. Oliskohan se sittenkin ykköspaikkansa arvoinen?

    Niin, vaikkei nyt Mikko, muttei edes Tiger tule ikumaailmassa lyömään mitään 28 sisään peliä.

    En ole mikään VJ fani, mutta arvostan häntä siksi että kaikki menestys perustuu kovaan työn tekemiseen. Harjoittelu tekee mestarin.

    Ja edelleen sanon että Tiger on ylimainostettu pelaaja. Tottakai hän kuuluu edelleen kärkiporukkaan ja toivottavasti jaksaa pysyä mukana vielä jonkun vuoden.

    Nimetön

    Kerrotko viela milla tavalla Tiikeri on ylimainostettu pelaaja? Onko sille jonkinlaisia perusteita vai onko kyse vain asenteellisesta mielipiteesta.

    No, ainakin viimeisen parin vuoden aikana Woods’in pelaamalla saavuttama menestys ei ole ollut kovin häikäisevää.

    VJ, Ernie ja moni muukin ovat pelanneet paremmin. Tiger on roikkunut listan kärjessä vanhoilla meriiteillään.

    Siitä huolimatta media on jaksanut paapoa ja ylistää Tigerin ainutlaatuisuutta. Se on juuri sitä ylimainostusta.

    En ole suuri Tiger -fani, mutta on tähän pakko puuttua.

    Tigerko ylimainostettu? Haluaisin perusteet, miten alle kolmekymppinen, maailmanlistaa vuosia hallinnut, lukuisia vanhoja ennätyksiä rikkonut, rahalistan moninkertainen kuningas, neljän majorin yhtäaikainen haltija(ei samana vuonna tosin) voi olla ylimainostettu.

    Golf ei ole nähnyt tälläistä pelaajaa todennäköisesti koskaan. Sports Illustradesin mukaan pari vuotta sitten maailman ylivoimaisin yksilölajin urheilija(ja älkää heittäkö mitään Karelinia tähän, Tiger oli sadan urheilutoimittajan valinta).

    Nicklauksen aikana yksinvaltijaksi pääsy oli huomattavasti helpompaa kuin nyt, syitä en viitsi edes perustella, tuonhan tietää nyt kaikki. Mutta 90 -luvun lopulla peli oli vähän erilaista.

    Joten mm. näillä seikoilla perustelen, että Tiger ei ole yliarvostettu, vaan hänen arvonsa on tajuttu harvinaisen hyvin. Pari heikompaa vuotta miehen vielä 15 vuotta jatkuvalla uralla maailman huipulla ei paina mitään.

    Kyllä se Tikru on siellä maailmanlistan kärjessä keikkunut tasan tarkkaan kahden viime vuoden ajanjakson ansioilla – ei millään muulla.

    Täytyy myöntää, että Singh on oivassa vedossa. Alun mokailu on tullut paikatuksi mestarillisesti. Siirtynee kohta taas kärkeen. Kenttä ei liene kovin helppo, kun Mikkelssonnikin räpiköi cutin väärällä puolella. Pilaa turhaan hienoa lyöntikeskiarvoaan.

    Nimetön

    Monille tuo Tigerin vuosituhannen taitteessa saavuttama taso on ollut se taso, jolla tata miesta nyt arvioidaan ja jopa haukutaan. Kukaan, siis kukaan, ei koskaan ole pelannut golfia kuin Woods sita pelasi vuosituhannen taitteessa (1999-2002). Eika tule ehka koskaan pelaamaankaan. Siita on aikalailla yhta mielta niin pelaajat kuin fanitkin. Lyonteja, joita tuo kaveri silloin veteli kuin liukuhihnalta ei lyo juuri kukaan muu edelleenkaan. Vahiten Vijay Singh. Vijayn peli perustuu ihan muuhun. Esimerkkina mm tuo ’kaikkien aikojen lyonniksi’ mainittu, vuoden 2000 Canadian Openin vikan paivan 18 vaylan kakkoslyonti: par5, ja lyonti sateella, marasta bunkkerista, matkaa 219 jaardia ja kadessa rauta6. Lippua ei nay puiden takaa. Griinin edessa vesieste-lammikko. Tiikeri veti pallon lipun viereen, josta se vieri noin 10 jaardia lipun yli. Kuvastaa sita kuinka kenellakaan ei edes tulisi mieleen tuollainen lyonti (par olisi voittanut turnauksen) ja Tiikeri veti sen ’tosta vaan’. Tama lyonti siis muiden muassa.

    Tiikeri ei ole pelannut hyvin vuoden 2002 jalkeen? Vuonna 2003 18 pelattua kisaa, joissa viisi voittoa, kaksi kakkostilaa ja 12 top kymppia. Ei missattuja cutteja. Virallista palkintorahaa reilu 6.6 miljoonaa dollaria.

    Vuonna 2004 tahan mennessa pelattuja kisoja 17 (HUOM! Vijaylla 25), joista yksi voitto, viisi top kolmea ja 12 top kymppia. Virallista palkintorahaa reilu 4.5 miljoonaa dollaria.

    Ernie Els pelaa niin monta kisaa PGA Tourin ulkopuolella, etta hanta ei voi edes Tiikerin saavutuksiin verrata (pelaa nyt esim Koreassa!). Vaikka Ernie fani olenkin. Montaa kisaahan Ernie ei ole PGA Tourilla parina viime vuonna voittanut.

    Vijay. Vuonna 2003 27(!!) kisaa, 4 voittoa(!), 5 kakkostilaa ja 18 top kymppia. Palkintorahaa reilut 7.5 miljoonaa dollaria. Ei siis todellakaan vakuuttavasti parempi kuin Tiikeri, jos ollenkaan.

    2004: majoreissa ja Euroopassa Vijay on pelannut PGA-majoria lukuunottamatta heikosti. PGA-Tourilla voittoja huimat kuusi, top kymppeja kuitenkin ’vain’ 13 pelatusta 24sta US PGA-kisasta. Vijayn menestys rankingissa perustuu siis toki hanen hyvaan peliinsa, mutta myos lukuisiin turnauksiin, joissa monet huiput eivat pelaa. Esim juuri Major-viikkojen ymparilla.

    Muita pelaajia en edes tuo esille tassa vertailussa, koska heilla ei ole saumoja taistella maailman ykkospelaajan tittelista lahiaikoina.

    Nain ollen ihmettelen suuresti esim Jylanin esille tuomaa Tiikerin ’heikkoa menestysta’ tai pelkkia meriitteja menneisyydesta. Kyseessa on siis kaiketi mutu-pohjalta heitettya asenteelista mielipidetta, enemman kuin faktoihin pohjautuvaa pohdintaa. Nain tuon naen.

    Eli siis Tiikerista puhuttaessa taytyy muistaa, etta nykyisin han pelaa maailman toiseksi parasta (tuloksiin perustuvaa), ellei jopa parasta (keskiarvollisesti) golfia, josta puuttuvat lahinna vain nuo parin vuoden takaiset Major-hallinnat ja voitot. Lisaksi kun henk koht elamassa on ehka vaikeuksia ja kaverin swingia on muutettu ’paremmaksi’ (ja ikaakin tulee), niin ei kai se ihme ole, jos hanen pelinsa ei pysy siella super-human tasolla vuodesta toiseen. Muistetaan, etta Tiikeri on ollu superjulkkis Jenkeissa jo vuosikymmenen ja tunnettu henkilokin jo parikymmenta vuotta. Veronsa sillakin.

    Mukaan keskusteluun en lahde edes tuomaan sita pointtia, miten Tiikeri on vaikuttanut itse harrastegolfiin taalla Jenkeissa ja yleensakin ympari maapalloa. Silloin ylimainostetusta kaverista puhuminen olisi jo naurettavaa.

    Puhu mitä puhut, mutta maailmanlista lasketaan pelattujen kilpailujen >>> pistekeskiarvojen<<< perusteella. Niiden mukaan VJ on ollut viimeisen kahden vuoden aikana parempi. Jos pelaa useampia kisoja, pitää bruttopisteitä olla myös enemmän, ja niitä VJ:llä on puolitoistakertainen määrä Woodsiin verrattuna.

    Pelaaja itse päättää, montako kisaa haluaa vuodessa pelata, ja millä rahalla hän sen tekee. Starttiraha ei ole sen kummempi kuin mikään muukaan hintalappu; jos ostajat/järjestäjät eivät halua maksaa pyydettyä hintaa, se on liian kova ja 'tavara' jää käteen. Ilmeisesti järjestäjät arvelevat, että katsojat eivät pidä tilanteesta, jossa suurimman shekin saaja on tiedossa jo etukäteen, oli peliesitys mikä hyvänsä.

    Lue lisää: Off World Ranking

    Hairy taitaa olla todellinen tiikrinp*****n nuolija, kun repesi noin valtaisaan kehumiseen.

    No, jokaisella meillä on suosikkinsa, hyvä niin.

    Eihän mulla sinällään ole mitään tiikeriä vastaan. Ärsyttää vaan se valtaisa ’hype’ mikä hänen ympärillään pyörii. Tuntuu jopa siltä että kaiken rahankeruun huumassa pelaaja itse on unohtanut ne perusasiat joiden avulla hän on päässyt huipulle. ( Eikä kannata käsittää niin että minulla sinällään olisi jotain rahantekemistä vastaan)

    Kaikkein lahjakkainpienkin pitää tehdä kovasti töitä, harjoitella ja taas harjoitella.

    Toisaalta kun joku toinen pääsee, vuosikausien kovalla puurtamisella listan kärkeen, häntä haukutaan kaikkein epäsuosituimmaksi.

    Minä ainakin arvostan VJ:tä, vaikken mikään erityinen fani olekaan.

    ”rahankeruun huumassa pelaaja itse on unohtanut ne perusasiat joiden avulla hän on päässyt huipulle.Kaikkein lahjakkainpienkin pitää tehdä kovasti töitä, harjoitella ja taas harjoitella.”

    Jaahas, jollakin on näköjään asioista ihan sisäpiiritietoa…

    Ja mielestäni Hairy ei ole perseennuolija sen takia, että ilmoittaa statistiikkaa menneiltä vuosilta.

    Sen sijaan tuollaiset Jylanin perustelua vailla olevat viestit on turhia. En minäkään VJ:n saavutuksia ja taitoja kiistä, vaikkei hän minun suosikkini olekaan. En anna negatiivisen asenteeni VJ:tä kohtaan vaikuttaa siihen, miten korkealle hänet arvostan pelaajana. Hän on mielestäni juuri tämän hetken paras. Tyypistä en siis erityisesti pidä, mutta sehän on jo toinen asia.

    ts

    Osaahan nuo molemmat peliä pelata tälläkin hetkellä juu. Siitä huolimatta hieman tilastoja Tigrun tästä kaudesta:

    Total Driving T72

    Longest drive T159

    Driving accuracy 173

    Ball striking T50

    Mutta mutta…

    Putting avr T1

    Eli tällä hetkellä ei todellakaan loista pallon lyöjänä oikeen millään tavalla, toisin kuin aikanaan vuosituhannen vaihteessa.

    Mutta olen valmis uskomaan, että valmennuksessa ei ole virheitä tapahtunut koska siellä ovat niin kovan luokan ammattilaiset takana. Ja muutos takaisin vanhaan swingiinkin on käynnissä IHan vaan huvin vuoksi 🙂

    Nimetön

    Heh heh, menee jo aika rajuksi kun taalla ruvetaan toisia kutsumaan perseennuolijoiksi. Noh, niinhan se on, etta kun argumentit loppuu, niin sitten mennaan henkilokohtaisuuksiin. Itse en siihen kuitenkaan ala.

    Vieraspelaajalle sanon, etta en millaan tapaa vaheksy Vijayn maailman ykkospelaajan tittelia talla hetkella. Painvastoin, olen hyvin tyytyvainen, etta vihdoinkin huipulla on kilpailua ja viikosta toiseen, ja ennen kaikkea Majorista toiseen, voittajaa on vaikeaa, jopa mahdotonta etukateen veikata. Eli niin kun sanoin jo aiemmin, tama on lajille hyvaksi, etta dominaattoria ei ole. Silloin kun Tiikeri oli parhaimmillaan (1999-2001), se se vasta harmitti kun puhuttiin kaverin tappavan koko lajin ollessaan niin hyva. Nyt kun han pelaa kuten muutkin huiput, han on kuulemma ylimainostettu?

    Mita tuossa edellisessa viestissa toin esille, oli vain kylmia faktoja/tuloksia. Niihin mulla ei ole osaa eika arpaa. Eika varsinkaan mun p:n nuolemisella. Totesin jo aiemmin, etta olen Ernie ja Sergio fani, en Tiikeri fani, vaikka mies kasittamattoman hyva onkin.

    Lisaksi nuo Tiikerin huonot fairway ja griini-osumat on hyva osoitus siita, etta vaikka kundi on niissa varsin keskitasoa nykyaan, niin silti tulosta syntyy. Rautapeli on siis edelleen varsin huimaa. Vois meinaan tarkastella miten muut pelaajat hanen ymparillaan noissa rankingeissa ovat parjanneet kisoissa…

    Ja Vijaysta lopuksi: en ole sanonut kaverista pahaa sanaa talla palstalla. Sanoin vain, etta hanen luonteensa on hyvin erilainen kuin monien muiden ja siksi han ei ehka ole niin suosittu kuin monet muut.

    Niinhän se on; ensin tulee vale, sitten emävale ja lopulta tilasto. Mitä ihmettä ts longest drive kertoo mistään mitään? Tiikeri on sattunut olemaan poissa siitä kisasta, jossa lyötiin myötätuuleen ja alamäkeen….

    Olisit ts verrannut draivien keskimääräisiä pituuksia. Kukahan mahtaa olla viidennellä tilalla vajaat pari metriä esim. John Dalya jäljessä. Tikru on edellä Singhiä, Elsiä ja todella paljon edellä Michelsonia, joka menneenä vuonna uhosi lyövänsä paljon pitemmälle kuin T.

    Draivit ovat pitkiä, mutta niissä ei ole (vielä?) entistä tarkkuutta. Siitä ovat seuranneet muut ongelmat. Tarkkuudessa on kuitenkin nyt huomattava ero verrattuna vaikkapa parin kuukauden takaiseen tilanteeseen. Kyllä se tiikeri tulee takaisin, jos ei muuten niin ihan vaan Jylanin kiusaksi.

    Viesteissä on korostettu VJ:n kovaa harjoittelua. Kukahan se mahtoi olla menneinä viime vuosina, se joka harjotteli todella paljon. Eivät tiikerin saavutukset ole tulleet syntymälahjana. Lahjakkuuden ohella tulokset ovat olleet seurausta mielettömästä harjoittelusta.

    Kiitos HS hyvistä, perustelluista kommenteista. Niitä on ollut antoisaa lukea!

    ts

    Jos osaa/malttaa lukea mitä joku kokonaisuutena asiasta kirjoittaa ja liittää sen edellisiin teksteihin, ymmärtää asioista usein enemmän. Tosin täällähän on ensisijaisena tavoitteena löytää kenen tahansa tekstistä asioita jotka voi tyrmätä omilla kommenteillaan. Sen enempää miettimättä, voisiko tuossa olla jotain sisältöäkin.

    Se varmaan tekee tämän palstan seuraamisen niin hauskaksi kun yhtenään saa hymyillä tälle samalle asenteelle.

    Koittakaahan viihtyä muutkin

    Nimetön

    Nainhan se on aina nailla tallaisilla palstoilla.

    Siihen taytyy vain tottua ja olla oikea asenne kun tanne tulee juttelemaan. Loysin rantein taa homma luistaa parhaiten! Noille pottuilijoille en laittais paljoakaan arvoa, joskaan nyt ne puhu Prboysta todellakaan.

    Asiallinen keskustelu on vaikea laji ja sita ei monet osaa. Lisaksi pitais aina muistaa, etta kahden vastakkaisen mielipiteen kohtaaminen ei valttamatta ole kinaamista. Ne laittaa aina miettimaan asiaa myos toiselta kannalta. Ja hyva niin.

    Henkilokohtaisuuksiin ja sita kautta huuteluun meneminen on sitten jo aivan eri juttu.

    Minäkään en mikään asiallisen keskustelun mannekiini ole, mutta kehtaan kuitenkin tähänkin kommentoida.

    Tämän ketjun lukeneena minun on erittäin vaikea nähdä, missä kohtaa kukaan on suostunut näkemään asioita toiselta kantilta. Koko ketjun avaus oli taitava provo, josta ei millään voinut olettaa seuraavan muuta, kuin Tigrun arvostelua. Ja kun tätä sitten tuli, niin kahtiajako oli valmis. Turha sitä on millään tilastoilla yrittää muuksi muuttaa.

    Kovia jätkiä kaikki tyynni. Siis noi pelurit.

    Tuossa on aiemmin ollut vilkasta keskustelua Vijayn ’huijaamisesta’. Viimeisimmässä Golf Digestissa tour-caddiet vastailivat erilaisiin tour-pelaajia koskeviin kysymyksiin. Peräti 32% vastanneista kertoi nähneensä pelaajan huijaavan. Aika hurja luku (olettaen että kaikki puhuvat eri tapauksesta)…

    Ps. 51% vastanneista on joskus toiminut krapulaisen pelaajan caddiena, ja 29% kännissä olleen…

    Ts: ’Jos osaa/malttaa lukea mitä joku kokonaisuutena asiasta kirjoittaa ja liittää sen edellisiin teksteihin, ymmärtää asioista usein enemmän.’

    Niinpä, mitähän joku mahtoi kirjoittaa eli mikä oli tekstin tärkein sanoma.

    Ts: ’Eli tällä hetkellä ei todellakaan loista pallon lyöjänä oikeen millään tavalla, toisin kuin aikanaan vuosituhannen vaihteessa.’

    Yritit jopa todistella sanomaasi tilastoilla, jotka olit valinnut enemmän kuin tarkoitushakuisesti. Mitä minä en OSANNUT tekstistäsi lukea?

    Väittely on antoisaa vain, jos pystyy perustelemaan väitteensä. Perustelujen sijasta on niin kovin helppoa ryhtyä kirjoittamaan vastaväittäjän ominaisuuksista. Sillä kuitenkin hämää vain itseään.

    Scoring avg.

    http://www.pgatour.com/stats/leaders/r/2004/120

    Lukekaa siitä, eiköhän se ole aika hyvä mittari. Tässä kohtaa laittaisin vielä Inghin nimen ylemmäksi enempien kierroksien takia.

    Ja nootti kaikille mahdollisille herneilijöille. Tiger pelasi pari vuotta sitten paremmin kuin muut… paljon paremmin, mutta olen henk koht sitä mieltä, että pistekeskiarvo ei ole oikea mittari maailman ykköselle. Kokonaispotti ratkaiskoon. Kuten sanottu se on vain minun oma mielipiteeni ja se tuskin tulee muuttamaan vallitsevaa käytäntöä 🙂

    Lue lisää: Tuloskeskiarvo

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 90)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #369705 kohteessaEpäsuosituin Ykkönen?

Etusivu Foorumit Yleistä Epäsuosituin Ykkönen?