26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Ei golfaaja mukaan golfmatkalla…!?

Etusivu Foorumit Matkailu Ei golfaaja mukaan golfmatkalla…!?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • On paljon pariskuntia, joissa vain toinen golfaa, mutta tekisivät mielellään yhteisiä lomamatkoja – miten onnistuu?

    En ole löytänyt yhtään sellaista golfmatkaa, jossa olisi mahdollisuus valita pelattavien kierrosten lukumäärä tai olla kokonaan pelaamatta.
    Uskoisin, että oikealla hinnoittelulla oikeisiin kohteisiin olisi ko. konseptilla kysyntää – mitä mieltä ollaan, saataisiinko joku matkanjärjestäjä innostumaan!

    PG

    On paljon pariskuntia, joissa vain toinen golfaa, mutta tekisivät mielellään yhteisiä lomamatkoja – miten onnistuu?

    Ainakin OnGolfilla tuo onnistuu. Varasin juuri äsken sellaisen puhelimitse. Ei pelaavan ei tarvitse maksaa golfista. Joustavuutta on löytynyt myös AK-matkoilta. Asia selviää soittamalla matkanjärjestäjille.

    KL1

    En ole löytänyt yhtään sellaista golfmatkaa, jossa olisi mahdollisuus valita pelattavien kierrosten lukumäärä tai olla kokonaan pelaamatta.

    Tuntuisi hieman oudolta puhua golfmatkasta, jos ei pelaa golfia lainkaan. Olisiko sen sijaan yksi vaihtoehto varata ihan vain matka sellaiseen kohteeseen, jossa voi myös pelata golfia? Sellaisia kohteita löytyy pilvin pimein.

    Olen ollut lukuisilla reissuilla siten että mukana on ollut myös ei golfaavia! Tuossa yllä onkin kerrottu pari matkan järjestäjää mutta rohkeasti vain kysymään niin saatat iloisesti yllättyä että se muiltakin onnistuu! Siis se että ei golfaavan ei tarvitse maksaa golfista! Mielestäni tämä on aivan loistava järjestely perheille ja pariskunnille joissa vain osa golfaa – voidaan yhdessä tehdä ja olla iltaisin yhdessä ja golfista vapaapäivinä sekä saada tehdä sitä mitä haluaa. Viimeiksi oli 6 hengen porukka teneriffalla omatoimimatkalla – 2 ei pelannut. Hekin olivat kahtena päivänä caddiena kierroksella mukana. Muuten kävivät näkemässä muiden pelaamisen aikana kulttuurikohteita autolla pitkin saarta! Suosittelen!

    Itse ihmettelen miksi lähteä edes tälläiselle ”valmismatkalle”. Hinnat ovat todella ylikantissa versus että näet itse vaivaa vähäsen ja varaat matkasi itse. Esimerkkinä tuleva matkamme Turkkiin. Itse kun otti Hotelin (5* All inclusive, Unlimited Golf hotellin kahdella omalla kentällä) + Finskin suorat lennot, tuli loppusumma lähes 300€ halvemmaksi kuin erään matkantarjoajan matka samaan kohteeseen (Sama hotelli jne).

    ELI, jättäkää nämä ”Karjalauma”-osaston kimppamatkat ja varatkaa kiva lomakohde jossa on Golffarille hyvät kentät, ei-golfaavalle kulttuuria ja muuta nähtävää tarjolla ja molemmille laadukkaat hotellit niin että kaikki voittaa.

    Jokainen meistä arvostaa erilaisia asioita golfissa niinkuin muillakin elämänalueilla! Jos se hinta on matkailussa tärkeää niin ilman muuta omalla vaivalla saa matkanssa hieman halvemmalla. Varaa itse lennot, hotelliin, lentokenttäkuljetuksen, kuljetuksen golfmestoile, varaukset tiiajoille, jne jne jne sitten kun sattuu lentolakko tms niin saako varatuista ja maksetuista palveluista rahansa takaisin?

    ”Karjalaumamatkoissa” on etunsa – kaikki on valmiksi varattuina ja järjestettyinä. Esim peli- tai opetusmatkoilla on rentoa ohjelmaa ja leikkimielisiä kisailujakin sen pelaamisen lisäksi, tutustuu muihin matkalaisiin jne

    Itselläni on rutkasti kokemusta molemmista tyyleistä matkustaa. Yli 300 klubia koettuna 38 erimaassa. Kokemattomalle matkaajalle suosittelen valmismatkoja ns pelimatkoina. Kokeneemalle ja hyvän kielitaidon omaaville voi vaihteeksi suositella myös omatoimimatkailua. Viime talvena olin molemmilla tavoilla järjestetyillä reissuilla ja molemmat oikein kivoja ja onnistuneita.

    Ilman muuta omatoimimatka, jos budjetista on kiinni. Norjalaisesta on hyvää kokemusta, bägimaksu tosin korpeaa, tosin joillakin lentoyhtiöillä se maksu sisältyy lentohintaan. Vaimon voi ottaa caddieksi kentälle, saattaa siinä sivussa innostua lajista. Vaihtoehtona kannattaa kierroksen ajaksi laittaa vaimo osaavan pron käsittelyyn, niitä palveluja löytyy melkein kaikilta kentiltä.

    KL1

    Vaimon voi ottaa caddieksi kentälle, saattaa siinä sivussa innostua lajista.

    Oma vaimoni, joka sentään itsekin pelaa golfia, lausui muutaman painokelvottoman sanan yllä lainaamani tekstin luettuaan. Se ainoa painokelpoinen sana oli ’sovinisti’.

    Oma vaimoni, joka sentään itsekin pelaa golfia, lausui muutaman painokelvottoman sanan yllä lainaamani tekstin luettuaan. Se ainoa painokelpoinen sana oli ’sovinisti’.

    Mitä pahaa tuossa on? Oma vaimo on lähtenyt mielellään välillä kentälle mukaan kävelemään ulkomailla.

    Minunkin vaimo on monesti ollut kävelemässä kierroksella, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Paremmin siellä aloittelija tai muuten vain lajista kiinnostunut pääsee lajin saloista perille, kuin vaihtoehtoisesti yrittää päntätä sääntökirjaa ja etikettiä. Tietysti, jos avioelämä ontuu, niin turha sinne kentälle on mennä välejään selvittelemään.

    Niin ihmettelen minäkin että ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, itselläkin ollut tyttöystäviä/avovaimoja mukana kentällä työntämässä kärryjä. Ihan vapaaehtoisesti ovat tulleet mukaan ja ovat tykänneet. Samalla oppivat ymmärtämään lajia ja saavat raitista ilmaa.

    Itsellä ei ole muuta periaatetta kuin että jos menen golfmatkalle, niin kuukautta tai kahta lyhyempää aikaa ei kannata olla. Lyhyemmäksi aikaa ei kannata mennä, muuten on ihan tavallinen turistireissu.

    KL1

    No niille, jotka eivät ymmärtäneet vaimoni näkökantaa, selitettäköön.

    Tuosta kirjoituksesta sai hän (ja itse asiassa jossain määrin minäkin) sellaisen kuvan, että ’minä pelaan golfia ja golfista kiinostumaton vaimo pakotetaan mukaan vaikka kantamaan bägiä’. Uskon, ettei tämä ollut kirjoittajan tarkoitus, mutta sillä tavalla kirjoitus tuli tulkituksi.

    Parhaiten toimii omatoimimatkat, missä mukana voi olla useampia, jotka eivät pelaa. Hyvinhoidetut golfkentät ovat jo itsessään mielenkiintoisia nähdä, kun ympäristö on niin erilainen, että ei ihmekään, jos ei-pelaajat haluavat lähteä ainakin joku kerta mukaan.

    *** mainos poistettu MOD Q8

    Oletteko muuten maksaneet Golf-maksuja käteisellä vai kortilla? Oletteko antaneet tippiä golf-yhteyksissä?

    #1271574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Joo, tiedän lukemattomia golfiin syttyneitä naisia, jotka seuralainen on kentälle ottanut mukaan lajiin tutustumaan, veti sitten kärryjä tai ei. Aika outo kommentti KL1 ja vaimolta, siis muka luetaan jotenkin loukkaavaksi. Vapaaehtoista toimintaa, haloo.
    Golfmaksut kortilla ja tietenkin tippiä.

    Ihan sama, antaa eukkojen itte päättää vetääkö vai työntääkö kärryjä vai pelaako vai seurailee vaan pelin etenemistä. Turhaan me niitten tekemisiä vahdataan. Kunhan saavat tarpeeksi happea, niin kiukuttelu pienenee potenssissa, siis potenssi säilyy

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #1273408 kohteessaEi golfaaja mukaan golfmatkalla…!?

Etusivu Foorumit Matkailu Ei golfaaja mukaan golfmatkalla…!?