26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Autovahingot pysäköintipaikalla+

Etusivu Foorumit Yleistä Autovahingot pysäköintipaikalla+

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Lueskelin eri seurojen klubiuutisia ja silmiini sattui caddiemasterin huomautus toimintaohjeista golfareille, joiden pallo osuu klubin parkkipaikalla seisovaan autoon. ’… autonomistaja kustantaa omavastuun 100 euroa…ja golfetiketin mukaan tekijä ilmoittautuu toimistoon…’ Mitäs jännää on teille on tapahtunut klubin parkkipaikalla ?? — yhteentörmäyksiä, peräänajoa vai yliajoa muuten vaan :) ps.Oman autoni ovea on naarmutettu liian lähelle parkeeratun auton ovella golfklubin parkkipaikalla (tekijä autoineen oli poistunut).

    Tavastilla on kai lyöty palloja parkkipaikalle, kyllä siitä jonkinmoinen lommo tulee pökötin kylkeen. Ilmeisesti aina syyllinen ei ole ilmoittautunut. Siellä menee vielä tiekin kentän läpi… Lakesidessa kulkee maantie kentän vieressä. Enhän minä, mutta kaverit ovat kyllä lyöneet draiveja tielle. En kyllä ole koskaan nähnyt, että olisi osuma tullut, mutta voihan se jonkinlaisen jäljen tehdä, kun draivinopeudessa pallo osuu kahdeksaakymppiä vastaantulevan auton tuulilasiin 🙁 Aulangolla takavuosina sai pyöräilijä pallon suuhunsa ja taisi mennä purukalusto remonttiin.

    EFC

    Hyvinkäällä pari vuotta sitten pallo parkkipaikalla olleen mesen katolle ja jokunen vuosi sitten 5.s väylältä pallo pohjoiselle-ohitustielle ja yhden SM-rallin huoltoauton etulasiin, huoltoauto ei tietääkseni pysähtynyt, oli varmaan kiire huoltopaikalle…??

    Nimetön

    Ihan sama millä parkkikpaikalla on, joka paikassa on niitä mulkkuja kun paukuttelee auton ovia, vittu en ymmärrä mikä siinäkin on kun samalla myös oman auton ovi kärsii?

    Ja vuosaarenkenttä jakautuu kahteen osaan tien välityksellä, varmasti on kakkosväylällä joskus jollai slaissannu tielle 😉

    Nimetön

    Lövkullassa tuli pari viikkoa sitten pallo takaluukkuun ilmeisesti suojaverkon läpi tai sitten oli sattunut päivän korkein lähestyminen verkon yli jollekulle onnettomalle. Nyt on komea lommo autossa. Odottelen edelleen yhteydenottoa Lövkullasta.

    Onko tämä 100 euron omavastuu yleinen käytäntö? Tuskin soittavat, mikäli näin on.

    Nimetön

    Kyllä tämän omavastuun 100 euroa maksaa vahingon aiheuttaja eli lyöjä,eikä suinkaan vahingonkärsijä eli autonomistaja.

    Kotkassa 10 väylän oikealla sivulla on parkkipaikka. Muistaakseni Kotkassa ainakin vahingon (siis parkkipaikalle mennyt pallo ainakin) korvaa kentän vakuutus, eikä siinä ole muistaakseni lyöjällä mitään omavastuuta.

    pjs

    Olen rangelta pamauttanut yhdeltä autolta bensatankin kannen säpäleiksi. Hyvä ettei mennyt vähän sivuun, se olisi ollut hintavampaa korjata 🙂

    Itse jouduin maksamaan 100 euroa, eli tuon golf-osakeyhtiön vakuutuksen omavastuun verran. Lasku tuosta oli muistaakseni joku 6 kk myöhemmin.

    Veikkaisin että ihan kaikilla klubeilla palloja harhauttanut joutuu tuon omavastuun maksamaan, jos ilmoittautuu….

    Nimetön

    Onks pakko..?

    Nimetön

    omavastuun suuruus riippuu ihan vakuutuksesta.

    Nimetön

    Kaikilla liiton jäsenillä on vakuutus.Vakuutus on Pohjolasta ja sen omavastuu esinevahingoista on kaikilla 100 euroa.Vakuutushan sisältyy kaikkien seurojen jäsenmaksuihin.

    En tiedä miten muilla klubeilla on käytäntö, mutta voisi kuvitella että jos aivan väylän vieressä on esim. parkkipaikka, niin vahinko menee silloin kentän vakuutuksesta, ei golfarin henkilökohtaisesta vakuutuksesta.(Kotkassa siis näin…)

    E-A

    Pari vuotta sitten oltiin Espanjassa pelaamassa, vuokra-automme oli parkissa klubin parkkipaikalla väylän vieressä. Kierroksemme aikana joku oli onnistunut lyömään pallonsa meidän tuulilasiin, mahtava iskujälki ja lasin poikki menevä särö. Ilmoitin tapahtuneesta caddiemasterille ja autovuokraamolle, he lupasivat hoitaa asian ja minun ei tarvitsisi huolehtia mistään maksuista. Tähän päivään mennessä ei ole mitään maksua kuulunut, omavastuusta puhumattakaan.

    pjs

    Eihän kukaan nyt *auton* omavastuista ole puhunutkaan.

    Jos tekijää ei tavoiteta (joka maksaisi omavastuun), veikkaisin että golfkenttä saa itse maksaa sen. Itse en ainakaan lähtisi itse omavastuita maksamaan jos joku on posauttanut reiän autoon….

    Nimetön

    Mikäli sinun autosi on parkkeerattuna esim. urheilukentän parkkipaikalla ja joku on lämännyt vaikka jääkiekolla autosi ikkunan rikki ja tekijää ei tavoiteta.Kuka maksaa tuulilasisi.Jos autosi on parkkeerattu pysäköintihalliin ja kun tulet,lasi on rikki.Kuka maksaa tuulilasisi.Sinä itse tietysti.Miten tämän golfkentän pitäisi maksaa sinun tuulilasisi,jos se on rikki ja rikkojaa ei tavoiteta.Tämähän johtaisi siihen,että aina kun lasi särkyisi missä vain,sinä ajaisit golfkentän parkkipaikalle.Kävisit kahvilla ja sitten maksattaisit kentän vakuutuksesta ilman omavastuuta muualla särkyneen lasisi väittämällä,että se oli ehjä,kun tulit.Mahdoton yhtälö.Kuka vakuutusyhtiö antaisi tällaisia vakuutuksia,ei kukaan.

    Aivan oikein. Kuten ainakin Tawast golfin etusivulla mainitaan juuri tästä asiasta. Auton omistaja joutuu maksamaan sen 100 euroa, jos tekijä ei ilmoittaudu, kuten myös muuallakin tapahtuvissa auton kärsimisissä.

    Kumma, kun pelaaja makselee monia satoja euroja pelioikeuksista ja sitten, jos posauttaa pallon omaa tyhmyyttään parkkikselle, on 100 euroa yhtäkkiä liian paljon.

    Voi olla ettei ego anna periksi ilmoittaa asiasta tai sitten ei huomata aiheuttamiaan vahinkoja. Vaikkakin taitaa siitä joku ääni syntyä, kun pallo lentää auton kylkeen:)

    Nimetön

    Näin on kaikilla kentillä,koska golfliitto on tällaisen ryhmävakuutuksen Pohjolan kanssa tehnyt ja se on kaikilla jäsenillä.Vakuutusehdot on http://www.golf.fi sivuilla kohdassa vakuutukset.Siellä myös neuvotaan ,miten tomitaan vahingon sattuessa.Jos jollain kentällä on otettu vielä jokin täydentävä vakuutus omavastuun poistamiseksi,niin ihmetellä täytyy ja olisi mukava tietää se kenttä,kun on tuo tuulilasikin vähän kulunut.Voisi vaikka vaihdattaa kentän piikkiin.

    Kokemusta löytyy liiaksikin, molemmista vaihtoehdoista.

    Ensimmäiselle pallolle, joka autoomme osui ei löytynyt lyöjää. Silloin maksoin omavastuu-osan itse, Pohjola loput.

    Toisen kerran, pari vuotta myöhemmin, lyöjä oli käynyt ilmoittautumassa CM:lle ja kun tulin kierrokselta, oli ikkunassa jo lappu, jossa pyydettiin klubille allekirjoittamaan vahinkoilmoitus. Tällöin omavastuun maksoi vahingon aiheuttaja.

    Samalla tavalla kuin muuallakin elämässä, jotkut kantavat suoraselkäisesti vastuun, jotkut luikkivat tiehensä.

    Mitäs jos vaikka jollain kentällä paukauttaa pallon parkkipaikalle ja äänestä (ei siis näe mihin osuu) päätellen kolahtaa auton kylkeen. Kun sitten menee parkkipaikalle, niin siinä on kahden auton kyljessä pallonjälki. Joku toinen on vaikkapa aamupäivällä lyönyt sen toisen jäljen (tai muutaman päivän vanha jälki) ja ei ole mitään siitä ilmoittanut. Kummasta autosta maksan omavastuun? Millä perusteella?

    Joku eka kertaa rangella oleva ei taida tietää mitään jonkun golfetiketin olemassaolosta.

    Noh, auto on auto, se on vain meitä varten, ei me olla autoa varten :-).

    Et siis mielestäsi ole vastuussa omista teoistasi?

    Jos et itse pysty päättelemään mitä on tapahtunut, pitää sinun silti ilmoittaa asiasta Cm:lle ja jättää yhteystietosi.

    Toisaalta jos mietit miltä suunnalta ja korkeudelta pallosi on parkkipaikalle lentänyt, ei lienee vaikeaa päätellä mihin pallo on voinut osua.

    Sehän voi vahingoittaa myös kahta tai useampaakin autoa. Olisit silti vastuullinen, koska sinä löit pallon.

    Käyttäytyisitkö samalla tavalla jos siellä makaisi kaksi tajutonta ihmistä?

    Oikeastaan tässä pitäisi kait miettiä sitä, että entäs jos se olisikin oma auto, johon jonkun toisen pallo osuu. Toivoisinko silloin kyseisen henkilön ilmoittautuvan? Miten siis itse toimisin, jos aiheuttaisin vahingon? Vakuutuksen omavastuu harmittaa, tottakai! Mutta vielä enemmän harmittaisi, jos löytäisin sen klommon oman autoni kyljestä ja kukaan ei ilmoittautuisi….

    Olen vastuussa mutta jos (huomaa sana jos) ne jäljet ovat samanlaisia mutta toinen jälki olisi vain minun aiheuttamani ( ja edes CSI ei pystyisi kertomaan kumpi on minun), niin kumman auton omavastuun maksaisin? Tämä on vaan tälläinen leikkimielinen ajatus, että miten tälläisessä tilanteessa meneteltäisiin. Kuvittele, että se toinen auto on sinun Hole ja se toine jonkun muun. Mitä tekisit?

    selvennän lisää…itse menisin kertomaan mutta sanoisin CM:lle, että en tiedä kumpaan osuin.

    Jos siellä makaisi kaksi henkilöä tajuttomana, niin apua olisi pyydettävä ja tarvittaviin toimenpiteisiin ryhdyttävä.

    Meillä tuli Ringsiden rangelta pallo auton takalokasuojaan. Lommo tietysti havaittiin vasta kierroksen jälkeen ja sitten vaan vahinkoilmoitusta tekemään CM:lle.

    Lyöjä ei ollut ilmoittautunut. Vakuutusyhtiö maksoi korjauksen ja ERG omavastuuosuuden. Kiitos vaan!

    Ikävää oli tietysti se, että korjaus = maalaus ottaa oman aikansa jolloin auto ei ole käytössä.

    Käsitykseni mukaan golfarit pääsääntöisesti ilmoittavat vahingoista. Olin kerran Tarinaharjun parkkipaikalla pakkaamassa tavaroita autoon, kun kuului kova pamaus. Hetken päästä käveli kaveri viereiseltä PAR-3 reiältä ja kysyi, näinkö mihin autoon hän oli osunut. Käveli siitä paikasta ilmoittautumaan CM:lle.

    Jos lyöt pallon parkkipaikalle ja oletetaan että osuu useampaan autoon ja jää lommo, niin eikö se omavastuu ole 100€/vahinkotapahtuma ei 100€/auto. Eli jos kahdessa autossa olisi lommo, niin joka tapauksessa omavastuuon 100€ huolimatta siitä osuiko pallo yhteen kahteen tai kolmeen autoon.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #373427 kohteessaAutovahingot pysäköintipaikalla+

Etusivu Foorumit Yleistä Autovahingot pysäköintipaikalla+