26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Autetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä

Etusivu Foorumit Yleistä Autetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 634)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • popeye kirjoitti: (30.4.2013 23:26:34)
    … jos lasketaan vaikka yhden golfliiton palkkalistoilla olevan työntekijän palkka noin 30 000 €/vuosi, niin kyllä siihen aika monen jäsenen jäsenmaksua menee ja mitä sillä oikeen saa? Ja kun työntekijöitä on liitossakin aikas monta, niin maksaahan sen ylläpito.

    Pitäiskö aloittaa noiden suojatyöpaikkojen karsinta?

    Enpä oikein usko tuon vuosipalkan riittävän. Huhujen mukaan luvun voi kertoa runsaalla kolmella.
    Aika kova hinta suojatyöpaikasta jäsenmaksuilla maksettavaksi.

    ts

    Whiff kirjoitti: (1.5.2013 22:43:59)

    popeye kirjoitti: (30.4.2013 23:26:34)
    … jos lasketaan vaikka yhden golfliiton palkkalistoilla olevan työntekijän palkka noin 30 000 €/vuosi, niin kyllä siihen aika monen jäsenen jäsenmaksua menee ja mitä sillä oikeen saa? Ja kun työntekijöitä on liitossakin aikas monta, niin maksaahan sen ylläpito.

    Pitäiskö aloittaa noiden suojatyöpaikkojen karsinta?

    Enpä oikein usko tuon vuosipalkan riittävän. Huhujen mukaan luvun voi kertoa runsaalla kolmella.
    Aika kova hinta suojatyöpaikasta jäsenmaksuilla maksettavaksi.

    Ei tarvitse kuunnella huhuja kun katsoo tuon liiton tilinpäätöksestä. Henkilöstökulut vuonna 2012 olivat 1,3 miljoonaa euroa. Lisäksi Finish golf consultingin henkilöstökulut noin 245.000 euroa.

    En ota kantaa summien suuruuteen, kunhan postasin todelliset luvut näkyville.

    ts kirjoitti: (2.5.2013 8:45:50)
    Ei tarvitse kuunnella huhuja kun katsoo tuon liiton tilinpäätöksestä. Henkilöstökulut vuonna 2012 olivat 1,3 miljoonaa euroa. Lisäksi Finish golf consultingin henkilöstökulut noin 245.000 euroa.

    En ota kantaa summien suuruuteen, kunhan postasin todelliset luvut näkyville.

    Toimintakertomuksessa 2012 on myös kerrottu, että liiton toimistossa on työskennellyt 17 toimihenkilöä. FGC:n palveluksessa on työskennelyt yksi henkilö.

    Todennäköisesti molemmista on kuitenkin maksettu palkkioita ja palkkoja vähän muillekin sivutoimisille tekijöille (tämä tosin ei ilmene kertomuksesta ja on vain omaa tulkintaani). Pelkkää elon laskuoppia käyttäen korvaus menetystä vapaa-ajasta keskiarvoina tarkasteltua voisi olla perisuomalaisia tuntemuksia herättävää (tosin golfpiireissähän vain lokki korkeitaan voi älähtää).

    Muistetaan lisätä ne palkkojen sivukulut sitten sinne yhtälöön ennen lopullisia tuntemuksia.

    votsonintomppa kirjoitti: (2.5.2013 15:32:44)
    Muistetaan lisätä ne palkkojen sivukulut sitten sinne yhtälöön ennen lopullisia tuntemuksia.

    Ne huhujenmuiaiset todella isot retkeilykulut… kaikenmaailman kissanristiäisiin pitää myös muistella.

    Kyllä ulkoistus rulettaa.
    niin koulutuksen kisapuolen kun kaikenmaailman muunkin klubituupparia (maksajaa) hyödyttämättömän asian kannalta.

    Niin no, jos lukee liiton säännöt, niin ei siellä puhuta klubituupparista, vaan aivan muita asioita varten liitto on perustettu.
    Itseä ihmetyttää tämä vikinä liitolle menevästä rahasta, sillä jotakuinkin kaikissa lajeissa maksetaan lisenssimaksu liitolle, eikä niistä kukaan ole moksiskaan. Koodinimet ’Kummala & Jupila’ (nimet keksitty) mm. ryyppäävät ja reissaavat meidän lasten toisen lajin lisenssirahat moneen kertaan, mutta minkäs teet?
    Tietty matkustaminen kuuluu kyllä välttämättä liiton toimenkuvaan, ja maksaahan se. Suomalaisen golfväen edustaminen kansainvälisissä kuvioissa on yksi liiton tehtävista. Kenttäkonsulentit ja valmennus- ja tuomarikoordipentit viuhtovat ympäri maata, päivärahat juoksee ja bensa palaa. Mutta eikö se niin pidä ollakin?
    Epäilemättä liiton toiminnassa on kehittämistä. Liiton oma varainhankinta mm. yrityksiltä vaikuttaa melko vaatimattomalta, kun ajattelee mikä raha näissä kuvioissa kaikkinensa pyörii. Näkyvyyttä pitäisi saada nostettua, jotta rahan saisi liikkeelle. Olympiaprojektia on arvosteltu siellä täällä, mielestäni siinä on ihan hyvä tilaisuus liitolla nostaa lajin näkyvyyttä suhteellisen pienillä panoksilla.
    Valmennuspuolellakin tuntuu olevan paljonkin sanottavaa liiton toiminnasta, mutta siitä saa joku muu valaista enemmän.

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 10:43:46)
    Niin no, jos lukee liiton säännöt, niin ei siellä puhuta klubituupparista, vaan aivan muita asioita varten liitto on perustettu.

    Voisitko ystävällisesti kertoa minulle missä kohtaan liiton säännöissä ei puhuta tavallisista golfin harrastajista eli missä kohtaaan ne suljetaan ulos?

    2 § Liitto on Suomen golfseurojen valtakunnallinen keskusjärjestö. Sen tarkoituksena on toimia golfurheilun alalla Suomessa toimivien yhdistysrekisteriin merkittyjen seurojen ja rekisteröimättömien alueiden aatteellisena järjestönä ja toiminnallisena yhdyssiteenä ja keskuselimenä.

    Toiminnallinen yhdysside ei mielestäni pois sulje,tai ei anakaan saisi pois sulkea, lajin harrastajia eikä nosta erityisasemaan VAIN ammattilaiset. Golf on paljon muutakin kuin kilpaileminen kansainvälisellä tasolla.

    Liiton strategiassa lukee:
    Visio
    Suomen Golfin visio on koko toimialan yhteinen tahtotila siitä, millaiseksi haluamme yhdessä tulla. Visioksi on määritetty se, että golfista tulee koko kansan suosittu urheilu- ja liikuntaharrastus.
    .

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 10:43:46)
    Itseä ihmetyttää tämä vikinä liitolle menevästä rahasta, sillä jotakuinkin kaikissa lajeissa maksetaan lisenssimaksu liitolle, eikä niistä kukaan ole moksiskaan. Koodinimet ’Kummala & Jupila’ (nimet keksitty) mm. ryyppäävät ja reissaavat meidän lasten toisen lajin lisenssirahat moneen kertaan, mutta minkäs teet?

    Tässäpä sitä mennään pahasti harhaan. Golfliittoa ei voi verrata jääkiekkoliittoon tai hiihtoliittoon. Golfliitto on AINOA iso lajiliitto, joka käytännössä on pystynyt rekisteröimään ja rahastamaan, jokaisen harrastajan. Kilpa- ja huippu-urheiluliittona Golfliitto on ainut laatuisessa tilanteessa suhteessa muihin lajiliittoihin.

    Jos menet Paloheinän laduille talvella tekemään galluppa, niin moniko sivakoitsija on hiihtoseuran jäsen ja sitä kautta hiihtoliiton rekisterissä tai moniko aikuinen jääkiekkohöntsäri maksaa Kummolan putiikille jäsenmaksua?

    Ero muihin liittoihin on merkittävä myös jäsenten ikäjakaumassa. Muissa liitoissa enemmistö jäsenistä on lapsia ja ’tulevaisuuden lupauksia’. Golfliitossa tilanne on pikkasen erilainen.

    Enkö juuri luetellut esimerkkejä siitä, mihin liitto rahojaan käyttää, nimenomaan jäsentensä, eli golfseurojen hyväksi. Liiton menoista n. neljännes suuntautui kilpailutoimintaan. Vaan kerro ihmeessä, mitä liiton mielestäsi pitäisi tehdä juuri sinun, klubituupparin hyväksi? Eikö se riitä että tekee seurasi hyväksi? Mitä tarkoitat tällä että liitto sulkisi pois harrastajat? Mielestäni ei missään nimessä tee niin, en ole sellaista havainnut enkä varsinkaan väittänyt.
    Pitäisikö liiton rakentaa 4 miljoonan jäsenmaksuillaan p&p kenttiä sellaisille, jotka eivät seuraan halua kuulua, vai mitä ajat takaa?

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 12:18:04)
    Enkö juuri luetellut esimerkkejä siitä, mihin liitto rahojaan käyttää, nimenomaan jäsentensä, eli golfseurojen hyväksi. Liiton menoista n. neljännes suuntautui kilpailutoimintaan. Vaan kerro ihmeessä, mitä liiton mielestäsi pitäisi tehdä juuri sinun, klubituupparin hyväksi? Eikö se riitä että tekee seurasi hyväksi? Mitä tarkoitat tällä että liitto sulkisi pois harrastajat? Mielestäni ei missään nimessä tee niin, en ole sellaista havainnut enkä varsinkaan väittänyt.
    Pitäisikö liiton rakentaa 4 miljoonan jäsenmaksuillaan p&p kenttiä sellaisille, jotka eivät seuraan halua kuulua, vai mitä ajat takaa?

    Tämä yo. vastaus oli Whiffille, luonnollisesti.
    No, Poodri Hoolle: Mikä siinä jäsenmaksussa ahistaa? Jännä että liiton avuksi perustetussa ketjussa halutaan vähentää liiton tuloja. Ei sitä ole pakko maksaa, jumalauta sentään.
    Jos haluaa kuulua seuraan ja saada sen mukanaan tuomat edut, kuten tasoituskortin, niin on pakko maksaa, seurat ovat itse näin halunneet. Ovat halunneet kattojärjestön tiettyihin toimintoihin, ja rahoittaa sen jäsentensä maksuilla.
    Golfia voi harrastaa muutenkin, tiedän sen omistakin kokemuksista, mutta ei se ihan niin hauskaa ole. Vaan tää tästä mun osalta. Paitsi haluaisin vastauksen siihen, mitä liiton halutaan tekevän lisää tavan tuupparin puolesta?

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 10:43:46)Valmennuspuolellakin tuntuu olevan paljonkin sanottavaa liiton toiminnasta, mutta siitä saa joku muu valaista enemmän.

    Siellä onkin monta asiaa jotka hämmästyttää ja kummastuttaa montaa pientä klubituuparina kulkijaa.

    Esim eräällä kakkostason kurssilla kerrottiin, että oppilaiden maksama maksu on pieni osa kurssin kokonaiskustannuksista. Jos tuo sama pitää paikkansa myös kolmosen suhteen jossa koulutetaan PGA:lle uusia jäseniä liiton laskuun niin mitähän siitäkin pitäisi ajatella.

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 12:28:00)
    No, Poodri Hoolle: Mikä siinä jäsenmaksussa ahistaa? Jännä että liiton avuksi perustetussa ketjussa halutaan vähentää liiton tuloja. Ei sitä ole pakko maksaa, jumalauta sentään.

    Ei kuule ahista mikään ja olen maksanut mielelläni jäsenmaksut ja pelimaksut. Minä oioin esittämääsi näkökulmaan lajiliitoista. Tiedän kohtuullisen hyvin miten toiminta on organistoitu.

    Nips kirjoitti: (30.4.2013 17:59:53)
    Siellä on luokkayhteiskunta ja asia tietty näkyy sikäläisen golfin ’järjestäytymisessä’.

    Englantilaista luokkayhteiskuntaa kuvaa TV-sarja ’Kahden kerroksen väkeä’. Sarjassa yläluokka tarvitessaan kutsuu soittokellolla pohjakerrokseen sijoitettua palvelusväkeä. Yläkertaan tulo ilman kutsua on kielletty.

    Eräällä suomalaisella golf-kentällä on otettu käyttöön vastaava malli. Ylös (Hill) kutsutaan pelaamaan. Muutoin voi pelata alhaalla (Valley).

    Siis toivon ettei Suomen aiempaa vierailukulttuuria kehitettäisi suljetun luokkayhteiskunnan suuntaan. Nyttemmin taloudellisesti epäterve tilanne on korjattava, muttei sairasta yhteiskuntamallia seuraten.

    ts

    Marx kirjoitti: (3.5.2013 12:31:02)

    votsonintomppa kirjoitti: (3.5.2013 10:43:46)Valmennuspuolellakin tuntuu olevan paljonkin sanottavaa liiton toiminnasta, mutta siitä saa joku muu valaista enemmän.

    Siellä onkin monta asiaa jotka hämmästyttää ja kummastuttaa montaa pientä klubituuparina kulkijaa.

    Esim eräällä kakkostason kurssilla kerrottiin, että oppilaiden maksama maksu on pieni osa kurssin kokonaiskustannuksista. Jos tuo sama pitää paikkansa myös kolmosen suhteen jossa koulutetaan PGA:lle uusia jäseniä liiton laskuun niin mitähän siitäkin pitäisi ajatella.

    Nii että jos sitä ei maksa oppilaat itse niin automaattinen päätelmä on että sitten se on liitto??

    Taas vois kysyä että mistä näitä….

    Nips kirjoitti: (4.5.2013 8:41:03)

    Nips kirjoitti: (30.4.2013 17:59:53)
    Siellä on luokkayhteiskunta ja asia tietty näkyy sikäläisen golfin ’järjestäytymisessä’.


    Englantilaista luokkayhteiskuntaa kuvaa TV-sarja ’Kahden kerroksen väkeä’. Sarjassa yläluokka tarvitessaan kutsuu soittokellolla pohjakerrokseen sijoitettua palvelusväkeä. Yläkertaan tulo ilman kutsua on kielletty.

    Eräällä suomalaisella golf-kentällä on otettu käyttöön vastaava malli. Ylös (Hill) kutsutaan pelaamaan. Muutoin voi pelata alhaalla (Valley).

    Siis toivon ettei Suomen aiempaa vierailukulttuuria kehitettäisi suljetun luokkayhteiskunnan suuntaan. Nyttemmin taloudellisesti epäterve tilanne on korjattava, muttei sairasta yhteiskuntamallia seuraten.

    Ööh… eli Hillsiden osakkaat jotka ovat itselleen kentän rakentaneet, eivät saisi päättää pelaamisen ehdoista? Nyt on taas vaikea ymmärtää. Jos sulla ei ole venettä, voitko mennä purjehdusseuran rantaan ja pyytää venettä käyttöösi? Eiköhän nämä purjehtijatkin ole rakentaneet laiturinsa ja ostaneet veneensä omaan käyttöön. Ei kaikkien tule päästä joka paikkaan. Se voi koskea myös golfkenttää. Todennäköisesti jatkossakin kenttiä tullaan sulkemaan. Toiset ottaa toisen linjan ja avaavat ovat kaikille.

    Niin kauan kun kenttiä ei rakenneta verovaroin, tulee tilanne olemaan tämä.

    Ja kyllä ne samat luokat suomestakin – ja lähes kaikista muistakin maista kuin briteistä, löytyy. Markkinatalous johtaa siihen että pienellä porukalla on paljon ja monilla hyvin vähän tai ei ollenkaan. Sitä voidaan tasata vain vasemmistolaisella politiikalla, jossa tehdään hyvin voimakkaita tulonsiirtoja ja verotetaan rajusti pääomia. Voi olla että olisi parempi malli.

    ts kirjoitti: (4.5.2013 9:07:42)

    Nii että jos sitä ei maksa oppilaat itse niin automaattinen päätelmä on että sitten se on liitto??

    Taas vois kysyä että mistä näitä….

    Kyllä luulisi tuossa iässä olevan noinkin koulutetun golfopettajan tietävän mistä yleensä mitäkin tulee. Vai eikö siellä kehänelosen kulmilla ole minkäänlaista valistusta edes kouluaikana suoritettu.

    Kysyppä vaikka kotiväeltä, josko niillä olis tietoa. Jos ei ole niin soita vaikka väestöliittoon. Ne kyllä tietää

    ts kirjoitti: (4.5.2013 9:07:42)
    Nii että jos sitä ei maksa oppilaat itse niin automaattinen päätelmä on että sitten se on liitto??

    Taas vois kysyä että mistä näitä….

    Eiköhän tuota osaa jopa osa jäsenistä tulkita oikein

    Kilpa- ja huippu-urheilu
    Kilpa- ja huippu-urheilun tuotot olivat 45.578 euroa (40.264) ja kulut
    1.181.502 euroa (1.123.338).

    Koulutus
    Koulutuksen tuotot olivat 85.254 euroa (105.646) ja kulut 253.972
    euroa (203.147)
    .

    Suoraan 2012 vuoskertomuksesta.

    ts

    Marx kirjoitti: (4.5.2013 19:07:40)

    ts kirjoitti: (4.5.2013 9:07:42)
    Nii että jos sitä ei maksa oppilaat itse niin automaattinen päätelmä on että sitten se on liitto??

    Taas vois kysyä että mistä näitä….

    Eiköhän tuota osaa jopa osa jäsenistä tulkita oikein

    Kilpa- ja huippu-urheilu
    Kilpa- ja huippu-urheilun tuotot olivat 45.578 euroa (40.264) ja kulut
    1.181.502 euroa (1.123.338).

    Koulutus
    Koulutuksen tuotot olivat 85.254 euroa (105.646) ja kulut 253.972
    euroa (203.147)
    .

    Suoraan 2012 vuoskertomuksesta.

    Eivät vaan liity juurikaan tuohon mainitsemaasi asiaan.

    Mutta osa jäsenistöstä varmaan toki osaa tulkita oikeinkin.

    Moi Marx ,Kl,Haade,J.O.K ja me muut dorgat mistä lie meitä sikiää
    Mä olin kafrun suosittelemalla hoidolla jonkun päivän mut ei näin snadi hoito auta näin pahassa taudissa kun mä hölmö avasin tämän Teemun sivun ja tsiigasin kuin helvetin pönttöjä me ei perässä suksijat ollaan ja mistä meitä riittääja jopa kehä femman sisäpuolelt.
    Mä meen nyt bastuun ja otan ekat brandyt .
    Eiköhän me dorgat mistä lie meitä sikiääkin pistetä snadisti löylyä bönden kiukaalle.

    Ajatelkaa jos me tyhmät ei tajuttais kuinka tyhmiä me ollaan jos joku juntti kynttilä meitä ei ohjais.
    Täällä on vissiin jollain omat sivutkin.
    Ei taida olla hirvee ryysis siellä kun on tota aikaa snadisti opetuksen,anteeks VALMENNUKSEN väleillä skrivata täällä niin harvoin.

    Mä yritän mennä takas hoitoon ja voisin ottaa yhden kaverin mukaan suomen johtavan urheilupsykologin juttusille, saatais rabattia kun on vuosikymmenien takainen kaveri ja jeesannu jälkikasvua urheiluvalmennuksessat ja ei ehkä tekis pahaa meille kummallekkaan.
    Turhaa duunia.

    ts

    Kah.. Velttokin saanu taas fattan rahoilla pullon ostettua ja jopa avattua…

    Mulla on omat fyrkat ja omat brenkut ja laskutettuja tunteja tehty jokunen vuosi sitten ehkä snadisti enemmän kuin böndellä valmennuksessa ja muissa duuneissa .
    Et taas ne spettarit skoleista ym.Ei näy sun viikon kahden kursseja.Mikäs se kioskis nimi on jos löytyis jotain tietoo.
    Et omia brandejä otan,en fattan,mistä bönde on kuullu ’fattan’bonjaatsä edes mitä se tarkoittaa.
    Juttelin just yhden sun ’kurssikaverin’kanssa .
    En kehtaa toistaa täällä vaikka ei mua yleensä ujostuta missään.

    Hauskaa sapattia ystävälleni,

    Tänään eka rundi härmässä eikä alkanu kasilla mut keltasilta ja paskalla svingillä ja ilman valmentajaa…..
    Odotan yst.vastausta

    ts kirjoitti: (4.5.2013 20:49:22)
    Kah.. Velttokin saanu taas fattan rahoilla pullon ostettua ja jopa avattua…

    Suhun uppoo näköjää ihan kaikki 😀 Ootsä itte ajatellu jotain terapiaa ku kaikki muut on aina vääräs ja vaan sä oot oikees?

    Sitä mä vaan en bonjaa miks tommonen pitkän linjan heebo lähtee joka tanssiinkutsuun ku noviisi portsari? Luulis et sulla ois parempaaki tekemistä vai eiks oo?

    ts

    sardiini kirjoitti: (4.5.2013 22:14:05)

    ts kirjoitti: (4.5.2013 20:49:22)
    Kah.. Velttokin saanu taas fattan rahoilla pullon ostettua ja jopa avattua…

    Suhun uppoo näköjää ihan kaikki 😀 Ootsä itte ajatellu jotain terapiaa ku kaikki muut on aina vääräs ja vaan sä oot oikees?

    Sitä mä vaan en bonjaa miks tommonen pitkän linjan heebo lähtee joka tanssiinkutsuun ku noviisi portsari? Luulis et sulla ois parempaaki tekemistä vai eiks oo?

    Mä vaan tykkään vastata idiooteille kun ne saa siitä hyvän mielen. Eikös saakin?

    ts kirjoitti: (4.5.2013 22:20:19)

    sardiini kirjoitti: (4.5.2013 22:14:05)

    ts kirjoitti: (4.5.2013 20:49:22)
    Kah.. Velttokin saanu taas fattan rahoilla pullon ostettua ja jopa avattua…

    Suhun uppoo näköjää ihan kaikki 😀 Ootsä itte ajatellu jotain terapiaa ku kaikki muut on aina vääräs ja vaan sä oot oikees?

    Sitä mä vaan en bonjaa miks tommonen pitkän linjan heebo lähtee joka tanssiinkutsuun ku noviisi portsari? Luulis et sulla ois parempaaki tekemistä vai eiks oo?

    Mä vaan tykkään vastata idiooteille kun ne saa siitä hyvän mielen. Eikös saakin?

    Sä et oo ihan terve. Ei oo ihme et sä oot riidoissa nii monen kaa.

    ts

    sardiini kirjoitti: (4.5.2013 22:31:59)

    ts kirjoitti: (4.5.2013 22:20:19)

    sardiini kirjoitti: (4.5.2013 22:14:05)

    ts kirjoitti: (4.5.2013 20:49:22)
    Kah.. Velttokin saanu taas fattan rahoilla pullon ostettua ja jopa avattua…

    Suhun uppoo näköjää ihan kaikki 😀 Ootsä itte ajatellu jotain terapiaa ku kaikki muut on aina vääräs ja vaan sä oot oikees?

    Sitä mä vaan en bonjaa miks tommonen pitkän linjan heebo lähtee joka tanssiinkutsuun ku noviisi portsari? Luulis et sulla ois parempaaki tekemistä vai eiks oo?

    Mä vaan tykkään vastata idiooteille kun ne saa siitä hyvän mielen. Eikös saakin?

    Sä et oo ihan terve. Ei oo ihme et sä oot riidoissa nii monen kaa.

    Päin vastoin. Molempiin virkkeisiin. Itse asiassa mä en tiedä ketään kenen kanssa oisin ollu riidoissa juuri koskaan. Ehkä sulla on siitä parempaa tietoa.

    Mutta jos tota velttoa ei saa sanoa ihan suoraan idiootiks ni sit ei ketään.

Esillä 25 viestiä, 576 - 600 (kaikkiaan 634)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #418634 kohteessaAutetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä

Etusivu Foorumit Yleistä Autetaan Golfliittoa – Ajatuksia golffin POSITIIVISESTA kehittämisestä