26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

Aloittelijan avaukset

Etusivu Foorumit Yleistä Aloittelijan avaukset

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tiedustelu lajin tuoreelta harrastajalta: Millä mailalla aloittelijan kannattaisi lähteä opettelemaan pitkiä avauksia? Tasoitukseni on tipahtanut sen verran että avaukset saa kajauttaa jo keltaisilta, joten raudoilla ei oikein enää pärjää.. Eli kannattaako suoraan mennä draiveriin, vai olisiko järkevämpää aloittaa esim. jollain pienemmällä puulla..?

    Sopivin maila lienee se, mihin luottaa eniten ja millä tulee parasta tulosta.

    Jollekin se voi olla draiveri, toisille vaikka puuviitonen tai hybridi/rescue. Jotkut pysyttelevät hyvin pitkään irti puumailosta 🙂

    Pelin sujuvuuden ja myös tuloksen teon kannalta on järkevää lyödä mailalla, jolla pallo pysyy pelissä eikä syviä metsien siimeksiä tarvi liiemmälti koluta.

    Reeveri o mailojen maila eli sellainen heti kouraan. IHan tiukinta loftia ei välttämättä heti kannata kokeilla, sellainen 12 astetta on varmaan passeli.

    Ja eikun raivaamaan =D

    Nimetön

    Kaikkien kannalta ja myös itsesi kannalta kannattaisi edetä puu-5/puu-3 kautta driveriin. Golfissa ei draivit ratkaise eikä niiden pituus vaan se, että lyönnit ovat tasalaatuisia ja itse ne tunnistat… + tietenkin lähipeli ja pelistrategia. Tasalaatuisuuden avain on edetä maltilla ja suoraan driveriin siirtyminen tuo vääriä tavoitteita ja estää kehittämistä…

    vain mielipiteeni….

    Ite otin heti draiverin käteen tuossa vaiheessa.

    Minä aloitin puufemmalla ja sitten siirryin heti spooniin. Viime kesänä (kolmas kausi) ostin ekan draiverin. Ensimmäinen malli ei pelittänyt, mutta nykyinen PaksuBertta on luottomaila.

    Puukolmonen voisi olla harkitsemisen arvoinen juttu vaikken minä näistä mailajutuitsta mitään oikeasti ymmärrä :o).

    Nimetön

    Älä ainakaan mitään 12 asteen draiveria hanki. Oletan,että olet nuorehko = <50, joten, jos esim. olet käyttänyt rauta 3 avauksissa, voisi puu 3 olla sopiva l. sillä matka kyllä kuppiin lyhenee – tai ainakin etäisyys teeltä lisääntyy. Kun puu 3 alkaa tuntua kotoiselta n. 10 asteinen draiveri voisi olla paikallaan.

    Mielestäni muut saamasi 'ohjeet' eivät ole asiallisia.

    Tietysti päätös on omasi, joten osta vaikka 12 asteinen resque maila.

    Nimetön

    En ollut lukenut viestiäsi, joten kommenttini ei koske sinun viestiäsi.

    W5 -> W3 ->D-> W3 on oma reitti nykytilanteeseen.

    Rescue voisi olla hyvä vaihtoehto, sillä olisi käyttöä tiin lisäksi väylällä.

    Aika tärkeää on, että ’luottaa’ mailaansa, ts. vähän huolimatonkin lyönti tuottaa kohtuullisen tuloksen.

    Itse olen palannut w3:n, koska slaissi tulee kuvaan mukaan ehkä 1/20, kun isolla D:lla suhde on suurin piirtein käänteinen.

    Kannattaa muistaa, että useimmille nelosille ja vitosille avaus 150-200 m väylälle (huom.) on ihan riittävä parin tai poksun metsästykseen

    Itse siirryin heti samantien draiveriin, 12 asteiseen ja tosi lötkövartiseen. En tiedä faktaa, mutta ainakin itsestä tuntuu, että se vie pidemmälle kuin puu-3. Tosin draiveri kädessä on paljon varmempi olokin, joten se varmaan vaikuttaa pituuteenkin. Mutta turha sitä draiveria on pelätä.

    Joku muuten joskus mulle yritti sanoa, ettei naiset osaa lyödä draiverilla, mutta omasta mielestäni kyllä lyön ihan mallikkaasti, vaikkei 200m menekään 🙂

    Itse olen aloittelija. Avaan rauta kolmella ja menee lyönnit suht koht suoraan. Puuta käteen ottaessa lyönnit joko slaissaavat tai hukkaavat joten käytän useimmiten rauta 3:a avauksiin.

    ’Reeveri o mailojen maila eli sellainen heti kouraan. IHan tiukinta loftia ei välttämättä heti kannata kokeilla, sellainen 12 astetta on varmaan passeli.’

    Mistäs tiedät että kysyjä on valmis ostamaan uuden Draiverin?

    ’Joku muuten joskus mulle yritti sanoa, ettei naiset osaa lyödä draiverilla, mutta omasta mielestäni kyllä lyön ihan mallikkaasti, vaikkei 200m menekään :)’

    Tulkoon se joku sitten katsomaan kun mä pamautan Big Berthalla 200 metriä ja IHan mallikkaasti ;-). Tosin IHan aina en yllä tuohon kahteen sataan ja joskus sekin on ylitetty…Onneksi golf ei kuitenkaan ole pituuslyöntikilpailu.

    Itse avaan suht tarkkoja puu-3:lla.

    Mieluiten puu-3 kun rauta 3 ’. Puu-3 on ainakin minulla tarkempi. Ja myös lentää VÄHÄN paremmin kuin I-3:lla. En kyllä tiedä minkä asteinen on kyseessä, mutta Wilson Prostaff W-3 erittäin letkulla varrella. ’jäi bägiin ensimmäisistä mailoista’ Aloitin itsekin pelaamisen vasta viimevuonna.

    Nimetön

    itse aloittelin lyömään avauksetr puu 3:sella syyn ä oli kun en omistanut driveriä mutta kannattaa varmaankin opetella driver heti kunnolla niin ei tule se este eteen myöhemmässä vaiheessa kun pitäis alkaa lyömään pitemmälle 🙂

    Rangelle kaikki mailat mukaan ja kaikkilla harjoitellen. Pallojen hajonta aloituslyöntiä harjoitellessa kullakin mailalla kertoo totuuden siitä millä mailalla kannattaa tiiattua palloa alkaa lyömään kentällä.. Ja aina pisin maila ei ole paras vaihtoehto, eli pelistrategiaan kannattaa hieman panostaa! Par 3lla aloitusmailahan on useimmiten rautainen.

    Jos draiveria ei ole tullut vielä hankkineeksi kannatta semmoinen hankkia (halpa + esim 10,5 ast regu). Perusajurilla oppii ensin lyömään ja heti opin jälkeen voi palkita itseään ostamalla vaikka markkinoiden kalliimman draiverin, niin siitä vaan..

    Kannattaa muuten harjoitella puumailoilla lyöntiä matolta/nurmelta: sillä säästää tuloksesta nopeasti monta lyöntiä. Suosittelen lämpimästi!

    Hommaa draiveri ja väyläpuu, tai kokeile ensin molempia riittävän pitkään.

    Itse pelasin ensin pelkillä raudoilla, kun draiverista peloteltiin. Oma eka käytetty settini sisälsi vanhat (vm n -85) korkeamalliset puut 1-3, joilla ei aluksi osunut edes palloon. Myöhemmin aloituskesänä lainasin kaverilta halpisdraiverin, jolla löin välillä n. parinsadan metrin lyöntejä. Viime vuonna tuli hankittua jo titaanimopodraiveri, joka tämän kesän alussa toimiikin yllättäen loistavasti. Sen sijaan uusi puu 3 ei kulje bägissä mukana, koska se ei toimi ja en tarvi kun draivi kulkee. Itse asiassa se -vm 85 kividraiverikin toimii yllättäen mainiosti..

    Kaikilla mailoilla oppii lyömään, kun pitää ajatuksen mukana.

    200m kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Ehkä minäkin joskus vielä 🙂

    Kyllä tuo, joka siitä draveista mulle letkautti, on sittemmin jo pyörtänyt puheensa. Pitää kyllä myöntää, että erityisen kivaa on onnistua juuri silloin, kun mukana on joku moinen epäilijä. Niitä aina välillä sattuu kohdalle.

    Nimetön

    Aina sitä oppii uutta. Tämä ketju paljastaa sen totuuden, ettei huonot lyönnit johdukkaan pelaajasta, vaan huonoista mailoista.

    Mikä helpotus, täytyypä hankkia uusia välineitä, kun ainakin yksi 18 avauksesta on enemmän tai vähemmän epäonnistunut.

    Neljä vuotta oon pelannu enkä vielä oo oppinu lyömään draiverilla. Tosin en oo sitä niin kauheesti yrittänytkään, koska oon pärjäilly tosi hyvin puu3:lla tai jos se ei jonakin päivänä toimi niin sitten puu7:a kehiin. Sillä oon useimmiten väylällä ~200 m päässä tiiltä.

    Suosittelen sinua Calmos opettelemaan lyömään puu3/5/7:lla ja kun niillä kaikilla kulkee niin sitten Draiveriin.

    Mistäs tiedät että kaverilla o nykyään reeveri päkissään?

    Oon edelleen sitä mieltä että kaikkia mailoja tulisi treenata; toi reeverillä lyöminen on sen verran erilainen juttu ettei mielestäni rautoja hinkkaamalla itekseen ala sujumaan.

    Ja en muuten väitä että osaisin reeverillä lyödä, siksipä pyrin käyttämään sitä mahtollisimman usein =D

    Eräs ruotsalaistuttu pelasi kertomasa mukaan viisi ensimmäistä vuotta pelkillä raudoilla, minkä jälkeen hänen tasoituksensa oli 12.

    Aivan saman tasoinen pelimies en itse ole, hcp on 14 pinnassa kahdeksan pelikesän jälkeen. Silti pelailen etenkin kesäisin ekan ysin pelkillä raudoilla. Olen havainnut sen parantavan peliä muutoinkin eivätkä tulokset jää kuin korkeintaan pari lyöntiä huonommiksi per ysi, mutta vastaavasti tosi harvoin tulee huonoa ysiä.

    Ehkäpä juttu on siinä, että ruotsalaisen ei ole niin hirveän tärkeää näyttää olevansa mies ihan joka tilanteessa. Tiedättekö muuten mikä on Fennomaanin vastakohta? No, sehän on tietysti svedofiili 😉

    Kyllähän noi tytötkin näyttää reeveriä suosivan… which is nice =D

    Joo,

    On se draiveri sellainen kapula, että meikäläisen tuupparin kannattaisi ainakin tulosmielessä jättää se bägistä pois.

    Siinä kilahduksessa, kun pallo lähtee kuin ohjus väylän keskustaa kohti, on vain homman suola. Äsken kuvailemaani tilannetta en usein omakohtaisesti todista, mutta aina pitää koittaa 😉

    Draiverille hyvä suomennos olisi mielestäni ’raivari’. Hyvin kuvaava kun pallo slaissaa outtiin kolmannella väylällä perätysten…

    Driverilla oppii parhaiten lyömään…lyömällä driverilla. Eli heti vaan käyttämään kaikkia mailoja alusta alkaen.

    Nimetön

    Lyö sillä mikä tuntuu hyvältä kullekin ei vittu mitä juttuja kiitti kilinää pää on glas ja POKS!!!!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #375053 kohteessaAloittelijan avaukset

Etusivu Foorumit Yleistä Aloittelijan avaukset