-
JulkaisijaArtikkelit
-
käsittääkseni ko. mailoissa on vakiona DG S300 varret. pelaan tällä hetkellä cleven TA5 raudoilla, joissa on DG Regu varret. kysymys siis kuuluu: kannattaisiko minun ottaa noihin tituihin ( jotka ostan joka tapauksessa) S300 vai laittaa tilaukseen Regu varret ?? mailanpäännopeutta en tiedä, mutta lyön nykyisellä r5:lla noin 170m ilmassa. r7 kantaa noin 145 ja r9 noin 125m
Ei noille pituuksille ainakaan regua ensimmäisenä suositella.. Eli stiff, sanon ma.
Itse ottaisin regut. Paljon pehmeämpi tuntuma mailoihin.
Titun 690.mb on vielä kohtuu vaikea maila enkä haluisi vaikeuttaa sitä ottamalla stiff varret. Itse pelaan regu varsilla ja mitat ovat samankaltaiset kuin sinulla.
Käy hakemassa jostain kaupasta sama maila stiff ja regu varrella ja kokeile eroa.
Vaihdoin mailoja tässä keväällä regu-varsilla olleista Titun 690CB:stä stiffi-vartisiin 690.MB:hin.
Katsoin TrueTemperin sivullla olevan ShaftLabin suosituksen ja kävin testaamassa 690CB:tä stiffi-varrella. Otin varret ’pappaoptiolla’ eli sensicorella ja tuntuma on juuri sitä mitä odotinkin, onnistunut lyönti tuntuu toudella makoisalta eikä täydellinen epäonnistuminenkaan tärähdä näpeille tuon sensicoren (?) ansiosta.
Lue lisää: True Temper varret
ilman muuta.Itse asiassa 690.MB:t eivät ole mitkään kauhean vaikeat edes,koska niissä on painopiste aika alhaalla.Ainakin mizunon PRO2 raudat olivat hankalammat lyödä.
’Mikä bleideissä on vaikeaa?Osuu keskelle lappa,niin se on helppoa’
Kappas sinulla on sama tilanne kuin minulla oli aikaisemmin keväällä. Minäkin pelasin aikaisemmin Cleven TA5:lla (toisin olin vaihtanut vakio regut jäykempiin stiffeihin Harrisonin Professionaliin) ja nyt hommasin juuri nuo Titun 690.mb:t (DG S300). Lyöntipituudet on minullakin juuri tuota samaa luokkaa kuin sinulla enkä tosiaan ole reguja enää harkinnut pitkään aikaan.
Nyt olen muutaman viikon noilla Tituilla pelannut eikä tunnu yhtään liian jäykiltä varsilta eikä muutenkaan vaikeilta mailoilta (itseasiassa yllättävän helpoilta).
Minä suosittelisin niitä S300:ia.
mulla on titun DCI 962 (cavity back) raudat joissa on TT DG S300 varret. ne ovat mielestäni hyvät, tosin mun käteen voisi olla hieman jäykemmät (mailanpäänopeus on noin 120 mph)… mutta itse olen kyllä tykännyt ko varsista!
Mullla noissa raudoissa (tosin ilman pistettä) oli juuri S300, mutta vaihdatin ne Rifle Flighted 5.5:n on ainakin mulle kivemman tuntuinen varsi. SS R5 90+mph carry n. 170m. Varren vaihdon jälken korkeampi kaari ja pehmeämpi yleisfiilis. Tuskin kannataa regu varsia ottaa, ellei sitten tempo ole rauhallisela puolella?
eiks toi rifle 5.0 vastaa firmiä ?? ainoo mikä tossa DG S300 huolettaa, on sen matalahko lentorata, itte tykkään kaarevammasta ( ainakin pitkillä raudoilla, lyhyillä matala on sitten parempi)
Tuota minulla ainakin lyöntikaaret yllätyksekseni nousivat korkeammiksi noilla 690.mb:llä ja DG S300 varsilla kuin vanhoilla Cleven TA5:lla ja Harrisonin Professional varsilla. Eron huomasin selvästi jo testikierroksella jossa löin vain muutamalla 690.mb:llä (I6 ja I5) ja loput oli omia vanhoja rautoja. En ihan varmasti tiedä mistä mistä löyntikaaren nousu minulla johtuu vaikka varsi DG S300 tosiaan pitäisi olla matalan kaaren varsi. Veikkan että johtuu siitä että 690.mb mailojen loftit on n. 2-3 astetta suuremmat kuin TA5:ssa ja sekä bleidien antama hiukan suurempi spinni myös nostaa palloa ylemmäs.
Mutta jos et ole noita mailoja vielä testannut niin kokeile ihmeessä ensin S300 varsilla. Saattaa lyöntikaaren korkeus yllättää kuten minulla ainakin kävi.
Ps. pitää muuten vissiin vaihtaa nimimerkkiä kun on noi mailakin vaihtuneet.
Ovatko kyseiset Titun 690 mb:t kovin vaikeat blatet? Ite laittanu rahaa syrjään uusia(hyviä) mailoja varten. Aika moni tällä palstalla on ostanut kyseiset raudat. Joten ovatko vaikeat?
Frusciante: mikä on tasoituksesi?
P.S noita 690 mb. ovat niin hienot, että ei voi olla ostamatta 🙂
Itse ostin kyseiset mailat kyseisillä varsilla vuoden vaihteessa Jenkkilästä ja olen ollut todella tyytyväinen ostokseeni. Pelata ja lyödä en osaa yhtään, mutta eivät nuo silti ole tuntuneet yhtään sen vaikeemmilta kuin vanhat kehäpainoiset Maxflit.
Ja onhan tuo maila jo niin samperin hyvän näkönen, että eihän sitä vois edes ääneen tunnustaa vaikeaksi (siis itselle). Ja pelaahan se toinenkin klubituuppari näillä samoille (siis tuo Etelä-Afrikan poika).
tasotus on noin 7, muistaakseni jotain 6,6
Nyt pääsin testaaamaan Titun 690mb Bladeja ja olivat todella loistavat mailat!!! Bladet eivät ole lähellekään niin vaikeat, kuin luulin. Saan kyseiset mailat ensiviikon torstaina. Ei näitä voi olla ostamatta, ON NIIN HIENOT!!!
Ei liittyny aiheeseen, mutta oli pakko kirjoittaa noista ihanista mailoista 😀
Kannattaa tsekata myös ne niken bladet….
Ei ole rumemmat kuin titut, saattaa jopa olla kauniimmat;)
Enkä omista kumpiakaan bladeja…
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)