26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

300€ ’sitoutumismaksusta’

Etusivu Foorumit Yleistä 300€ ’sitoutumismaksusta’

Esillä 13 viestiä, 126 - 138 (kaikkiaan 138)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • JuKu kirjoitti: (2.10.2010 11:15:06)

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Ensinnäkin seurat saavat kaikista pelaajista greenfee tuloja, tosin ei niiden varaan oikein voi mitään suunnitella.

    Kaikista vieraspelaajista, kyllä. Nämä tulot ovat seuralle plussaa, vai? Kuulostaa siltä, ettei näin välttämättä olisi??

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Miksi etäjäsenet ovat vain kaivattua peliseuraa?

    En sanonut ’vain’, on heistä paljon muutakin hyötyä. Välittömästi, mulle henkilökohtaisesti, näkyy peliseura, jonka saaminen on kotikentällä on elokuun alun jälkeen (kesäasukkaiden lähdettyä) vaikeaa. Seuralle näkyy green fee -tulot, tosin me taidettaisiin pärjätä muutenkin, mutta plussaa kuitenkin. Pitkällä tähtäimellä lajin suosiosta seuraa kaikenlaista kivaa. Esim. ekat golfkenkäni jouduin hankalan malliseen jalkaani hakemaan ulkomailta. Nytkään ei vielä löydy kotikaupungista, mutta Suomessa on alan kauppa, jonka kannattaa pitää kymmeniä eri malleja eri kokoisina hyllyssä; kun aikansa sovittaa niin löytyy istuvakin. Samalla reissulla löytyi myös uutuusputteri, josta olin lukenut alan lehdestä, suomeksi.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Jos maahan on tullut 40.000 etäjäsentä muutamassa vuodessa…

    Uutta harrastajaa…

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    …niin on aika naivia sanoa että heistä tulisi osakkeenomistajia …

    Aikanaan. Jos ei tule uusia harrastajia reilusti lisää, niin ei pitemmän päälle ole ostajia senkään vertaa kuin nyt.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    …kun samaan aikaan osakkeiden hinnat ovat laskeneet ja myydyt volyymit ovat pienentyneet eikä uudet kentät saa rahoitusta eikä uusia kenttähankkeita juurikaan ole.

    Näin muillakin aloilla. Mun ymmärrykseen ei mitenkään mene, että potentiaalisten ostajien pienempi määrä tilannetta voisi mitenkään helpottaa.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Hyvä jos alle 1% etäjäsenistä on ostanut osakkeen, tosin en tiedä, mutta tuon käyttö perusteluna on kuitenkin aika kyseenalainen.

    En minäkään tiedä, mutta veikkaisin 20%? Aivan varmaa on se, että ilman noita uusia pelaajia osakemyynti ja siten hintakehitys olisi vielä huonompi.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Mitä sitten jää perusteluista käteen, ei oikein mitään miksi etä/kauko/lähi jäsenyyttä pitäisi sallia.

    Siis mun perustelut ei kelpaa? Ei sitten, mutta minä nyt olen niitä edes esittänyt ja perustellut.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 10:44:43)
    Sensijaan löytyy aikamoinen määrä hyviä perusteluita miksi tätä toimintaa pitää rajoittaa.

    No, näitä jo äsken kysyin, mutta päätit kuitenkin dissata mun näkökulmia. Kysyn siis uudelleen: Jos niitä kerran löytyy, niin kerro nyt sitten!

    Siis mä olen näitä perustellut aika hemmetin monessa viestissä jota et ilmeisesti ole lukenut tai tajunnut. Nyt sä koitat pitää yllä vanhaa järjestelmää joka on laajetessaan usean vuoden aikana johtanut ongelmiin joihin yritetään hakea ratkaisua. Vanhan järjestelmän ylläpidolle ei siis ole mitään perusteltuja syitä jatkaa kun se ei yksinkertaisesti toimi, vaikkka kuinka käyttäisit samoja vanhoja argumentteja millä niiden hyvyyttä on koitettu perustella.

    Ei siis edelleenkkän ole mitään järkeviä perusteita säilyttää tuota etä/kauko järjestelmää tai kannustaa sen toimintaa. Uudet ’rajoitukset’ johtaa varmasti golfin ja seurojen kannalta parempaan lopputulokseen, kuin vanha.

    Mä lähden nyt golfaamaan vaikka Ryder-cup onkin kesken.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 12:38:33)
    Mä lähden nyt golfaamaan vaikka Ryder-cup onkin kesken.

    Vaikka kylmä onkin niin teen minäkin.

    hkgolf kirjoitti: (1.10.2010 14:00:22)

    Ei sitä tartte heti alkuun olla 4 miljoonaa superkenttään. Reikiä voi olla kuusi ja nekin vaatimattomia. Siitä se sitten voi laajentua tarpeen mukaan. Ei se olisi kaaos.

    Tee tähän maahan vaatimaton vajaa kenttä ja ihmettele sen jälkeen kun ei sitä kukaan halua pelata.. vaikka vähän kierroksesta maksettais –

    nyt pitää poistua takavasemmalle oksentamaan kyynelet silmäkulmista ja itkemään kerjäläisten golfpeluuhaaveiden romuttumista..

    Kaikkee sontaa täälläkin saa lukeakseen..

    Tilpehööri kirjoitti: (2.10.2010 13:18:25)

    hkgolf kirjoitti: (1.10.2010 14:00:22)

    Ei sitä tartte heti alkuun olla 4 miljoonaa superkenttään. Reikiä voi olla kuusi ja nekin vaatimattomia. Siitä se sitten voi laajentua tarpeen mukaan. Ei se olisi kaaos.

    Tee tähän maahan vaatimaton vajaa kenttä ja ihmettele sen jälkeen kun ei sitä kukaan halua pelata.. vaikka vähän kierroksesta maksettais –

    nyt pitää poistua takavasemmalle oksentamaan kyynelet silmäkulmista ja itkemään kerjäläisten golfpeluuhaaveiden romuttumista..

    Kaikkee sontaa täälläkin saa lukeakseen..

    Tali golf ja paloheinä golf ovat molemmat lähteneet vaatimattomasti liikkeille.

    Tilpehööri kirjoitti: (2.10.2010 13:18:25)

    hkgolf kirjoitti: (1.10.2010 14:00:22)

    Ei sitä tartte heti alkuun olla 4 miljoonaa superkenttään. Reikiä voi olla kuusi ja nekin vaatimattomia. Siitä se sitten voi laajentua tarpeen mukaan. Ei se olisi kaaos.

    Tee tähän maahan vaatimaton vajaa kenttä ja ihmettele sen jälkeen kun ei sitä kukaan halua pelata.. vaikka vähän kierroksesta maksettais –

    nyt pitää poistua takavasemmalle oksentamaan kyynelet silmäkulmista ja itkemään kerjäläisten golfpeluuhaaveiden romuttumista..

    Kaikkee sontaa täälläkin saa lukeakseen..

    Tali golf ja paloheinä golf ovat molemmat lähteneet vaatimattomasti liikkeille.

    Kyllä pölvästejä ehdotuksia nuo sitoutumiskomitean ajatukset. Ikäänkuin ihmisille
    voitaisiin väkipakolla myydä golfosakkeita. Ei ole tästä maailmasta eikä tätä aikaa.
    Moni varmaan vaihtaa lajia ja osakkeet ovat entistä vähäarvoisempia.

    Eikö osakkeita voitaisi jakaa viikko- tai kuukausiosakkeiksi, kuudesosaosakkeiksi
    tms. Ottakaa mallia lomaosakemarkkinnoinnista. Turha haikailla mitään menneitä
    vuosikymmeniä.

    Milligan kirjoitti: (2.10.2010 13:57:49)
    Kyllä pölvästejä ehdotuksia nuo sitoutumiskomitean ajatukset. Ikäänkuin ihmisille
    voitaisiin väkipakolla myydä golfosakkeita. Ei ole tästä maailmasta eikä tätä aikaa.
    Moni varmaan vaihtaa lajia ja osakkeet ovat entistä vähäarvoisempia.

    Eikö osakkeita voitaisi jakaa viikko- tai kuukausiosakkeiksi, kuudesosaosakkeiksi
    tms. Ottakaa mallia lomaosakemarkkinnoinnista. Turha haikailla mitään menneitä
    vuosikymmeniä.

    Takanahan tässä on se, että kukaan ei saa enää ’myrkytettyä ’ eteenpäin näitä osakkeita.
    Golfosakkeen omistamiseen liittyvät riskit ovat hyvin tiedossa nykyään.

    visionääri kirjoitti: (2.10.2010 13:33:22)

    Tilpehööri kirjoitti: (2.10.2010 13:18:25)

    hkgolf kirjoitti: (1.10.2010 14:00:22)

    Ei sitä tartte heti alkuun olla 4 miljoonaa superkenttään. Reikiä voi olla kuusi ja nekin vaatimattomia. Siitä se sitten voi laajentua tarpeen mukaan. Ei se olisi kaaos.

    Tee tähän maahan vaatimaton vajaa kenttä ja ihmettele sen jälkeen kun ei sitä kukaan halua pelata.. vaikka vähän kierroksesta maksettais –

    nyt pitää poistua takavasemmalle oksentamaan kyynelet silmäkulmista ja itkemään kerjäläisten golfpeluuhaaveiden romuttumista..

    Kaikkee sontaa täälläkin saa lukeakseen..

    Tali golf ja paloheinä golf ovat molemmat lähteneet vaatimattomasti liikkeille.

    Osaan lukea yhdestäkin postauksesta – toisin kuin vaatimattomammin eväin tällekin planeetalle tiputetut turhakkeet.. Älä suotta minuun tuhlaa irvokkaita palstamillimetrejä – säästä ne hengenheimolaisilles (valkaistu syvä haukotus..)

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 12:38:33)
    Siis mä olen näitä perustellut aika hemmetin monessa viestissä jota et ilmeisesti ole lukenut tai tajunnut. Nyt sä koitat pitää yllä vanhaa järjestelmää joka on laajetessaan usean vuoden aikana johtanut ongelmiin joihin yritetään hakea ratkaisua. Vanhan järjestelmän ylläpidolle ei siis ole mitään perusteltuja syitä jatkaa kun se ei yksinkertaisesti toimi, vaikkka kuinka käyttäisit samoja vanhoja argumentteja millä niiden hyvyyttä on koitettu perustella.

    Ei siis edelleenkkän ole mitään järkeviä perusteita säilyttää tuota etä/kauko järjestelmää tai kannustaa sen toimintaa. Uudet ’rajoitukset’ johtaa varmasti golfin ja seurojen kannalta parempaan lopputulokseen, kuin vanha.

    Mä lähden nyt golfaamaan vaikka Ryder-cup onkin kesken.

    Olen lukenut suunnilleen kaikki tästä aiheesta käydyt keskustelut ja tätä kommenttia varten tästä ketjusta sun viestit vielä uudelleen. Ja joo, en ole vielä tajunnut sellaista ongelmaa, johon liittotason toimia tarvitaan. Ei kai niitä sitten ole. Samoin en ole nähnyt kommenttia, jossa nyt ehdotettujen toimien positiivista vaikutusta selitettäisiin niin, että minäkin ymmärtäisin jääväni voitolle. Ei kai niitäkään sitten ole.

    Ongelmat pitää korjata siellä, missä ne ongelmat on. Ja nyt mäkin lähden rakentamaan itselleni ongelmia, kolmosella niitä on viimeistään tiedossa.

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 14:47:03)
    … Samoin en ole nähnyt kommenttia, jossa nyt ehdotettujen toimien positiivista vaikutusta selitettäisiin niin, että minäkin ymmärtäisin jääväni voitolle. …

    Oletko sitten jossain kohtaa jäämässä tappiolle?

    kebax kirjoitti: (2.10.2010 19:27:14)

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 14:47:03)
    … Samoin en ole nähnyt kommenttia, jossa nyt ehdotettujen toimien positiivista vaikutusta selitettäisiin niin, että minäkin ymmärtäisin jääväni voitolle. …

    Oletko sitten jossain kohtaa jäämässä tappiolle?

    Joo, ensin siinä kohtaa jos meidän kenttäkin suostuu painostukseen ja alkaa vaatia virallista tasoitusta. Vielä useammin joudun pelaamaan yksinäni, vaikken tahtoisi. Toisen kerran siinä kohtaa, kun golffarien määrä vähenee, ja lajilla alkaa yleisesti mennä kaikin puolin huonommin.

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 20:06:23)

    kebax kirjoitti: (2.10.2010 19:27:14)

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 14:47:03)
    … Samoin en ole nähnyt kommenttia, jossa nyt ehdotettujen toimien positiivista vaikutusta selitettäisiin niin, että minäkin ymmärtäisin jääväni voitolle. …

    Oletko sitten jossain kohtaa jäämässä tappiolle?

    Joo, ensin siinä kohtaa jos meidän kenttäkin suostuu painostukseen ja alkaa vaatia virallista tasoitusta. Vielä useammin joudun pelaamaan yksinäni, vaikken tahtoisi. Toisen kerran siinä kohtaa, kun golffarien määrä vähenee, ja lajilla alkaa yleisesti mennä kaikin puolin huonommin.

    Teidän pitää hankkia uusi osaava toimari joka saa hommat pyörimään ja tuloja sekä uusia jäseniä kentälle. Tätähän täällä on huudettu perään monessa viestissä.

    Rauski kirjoitti: (2.10.2010 20:12:53)

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 20:06:23)

    kebax kirjoitti: (2.10.2010 19:27:14)

    JuKu kirjoitti: (2.10.2010 14:47:03)
    … Samoin en ole nähnyt kommenttia, jossa nyt ehdotettujen toimien positiivista vaikutusta selitettäisiin niin, että minäkin ymmärtäisin jääväni voitolle. …

    Oletko sitten jossain kohtaa jäämässä tappiolle?

    Joo, ensin siinä kohtaa jos meidän kenttäkin suostuu painostukseen ja alkaa vaatia virallista tasoitusta. Vielä useammin joudun pelaamaan yksinäni, vaikken tahtoisi. Toisen kerran siinä kohtaa, kun golffarien määrä vähenee, ja lajilla alkaa yleisesti mennä kaikin puolin huonommin.

    Teidän pitää hankkia uusi osaava toimari joka saa hommat pyörimään ja tuloja sekä uusia jäseniä kentälle. Tätähän täällä on huudettu perään monessa viestissä.

    Meidän toimari hoitaa hommansa ihan hyvin, sitä on liiton turha tulla sotkemaan.

Esillä 13 viestiä, 126 - 138 (kaikkiaan 138)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #457300 kohteessa300€ ’sitoutumismaksusta’

Etusivu Foorumit Yleistä 300€ ’sitoutumismaksusta’