23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

Blogit - Unelmien peli

Onnellisuusgolfia Ahvenanmaalla

ANNA GOLF KAPTEENI – HELI PUHAKKA

Ahvenmaalla kaikki on jotenkin sopivasti sinne päin, mutta kuitenkin niin huoliteltua ja kaunista. Niin myös golfkenttä.

Lähdin työkavereideni kanssa Tallinkilla sujahtaen päiväksi pelaamaan Ahvenanmaan toisen golfkentän Slottsbananin.

Päivän reissu aiheuttaa yhteyksien suhteen hieman juonimista, mutta on toteutettavissa. Suuntasimme torstai-iltana junalla Turkuun, jossa yövyimme Scandic Juliassa. Aamulla hyppäsimme Galaxyn kyytiin ja saavuimme Ahvenanmaalle noin klo 13, jonka jälkeen siirryimme golfkentälle. Aikaa jäi hyvin  lounaalle ja rangelämmittelylle, sillä tiiaus oli kolmen maissa.

Tallink Galaxyn aamulautalla kohti Ahvenanmaata

Sää helli ja pääsimme pelaamaan upeassa auringonpaisteessa. Ahvenanmaalla on merellinen leuto ilmasto, joka on suotuisa kentänhoidon kannalta. Sen huomasi, sillä kenttä ja sen ympäristö oli paljon vihertävämpiä verrattuna mantereeseen. Maisemat olivat erittäin idylliset ja kauniit. Meri, kauniit vanhat ympäröivät puut, upea vanha Kastelholman linna golfkentän laitamilla sekä puutalot muodostavat uniikin miljöön golfin peluulle. Tuntui, että kenttä oli kuin yhtä luonnon kanssa ja meri tuoksui vahvasti kesältä.

Slottsbanan oli ensimmäisiä kesiä pelaavan naisgolfarin näkökulmasta myös hyvä. Väylät eivät olleet liian pitkiä, mutta haastoivat sopivasti. Aloitin kierrokseni hyvin, mutta valitettavasti takaysillä muutama väylä meni (erittäin) pieleen ja siksi jäi vielä tavoitteeni, eli alle 100 lyönnin kierros odottamaan vuoroaan. Erittäin hyvä maku suuhun jäi kuitenkin viimeisellä väylällä tekemästäni birkusta! Hyvät onnistumiset epäonnistumisten jälkeen antavat todellakin toivoa.

Saimme kierroksen päätökseen klo 20 aikaan, jonka jälkeen kävimme klubilla saunomassa ja nautimme viinit. Sen jälkeen suuntasimme keskustaan ennen laivanlähtöä illalliselle.

Illallisen nautimme päivän päätteeksi Indigo ravintolassa, jonka täydellinen hummeririsotto pääsi tämän risottofriikin top-3 annoksiin. Lämmin suositus!

Puolen yön aikaan hyppäsimme Tukholmasta tulevan Silja Symphonyn kyytiin, joka oli Helsingissä aamulla klo 10.15.

Ahvenanmaan golfreissu oli sopivasti strömsöä, auringonpaistetta ja onnellisuutta. Haluan ehdottomasti mennä pelaamaan Ahvenanmaalle uudelleen, mutta seuraavan kerran toivon voivani pelata molemmat kentät. Yksi golfkierros jätti  golfpalvojan vähän nälkäiseksi.