23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista
Blogit - Unelmien peli

Pohjois-Italian roadtrip – elämän nautintojen maksimointia

Kesän lomareissuun sai yhdistettyä tänä vuonna monta mieleistä tekijää, kuten häikäisevät maisemat, ulkoiluaktiviteetit, herkullinen ruoka ja hyvä viini, ihanan rento italiainen kulttuuri sekä tietysti golf.
Vuokrasimme auton pariksi viikoksi ja kiersimme Pohjois-Italiassa nautiskellen upeista maisemista ja italialaisesta elämänmenosta. Reittisuunnitelmaamme kuului Garda – Como – Liguria (Bogliasco, Camoglia) – Toscana – Venetsia. Emme olleet kumpikaan käyneet Italiassa aikaisemmin, joten halusimme nähdä monipuolisesti erilaisia paikkoja. Näin jälkikäteen reititys oli kyllä aika täydellinen, kilometrejä kertyi yhteensä kahden viikon aikana n. 1600, joten aikaa jäi rauhassa myös pelkkään rentoutumiseen. Ehdimme nähdä kuitenkin monta erilaista paikkaa, joista jokainen valloitti persoonallisella tyylillään.

Viiniviljelmiä riitti silmänkantamattomiin

Himogolfareina oli tietysti päästävä pelaamaan myös muutama kenttä, vaikka matkan päätarkoitus olikin tällä kertaa Italian näkeminen. Otimme mukaan kynäbägit, jotka sai pakattua kätevästi yhteen matkasuojaan, eivätkä ne painaneet juuri mitään. Oli myös todella kivaa vaihtelua pelata puolikkaalla setillä, eikä muita mailoja osannut edes kaivata. Suosittelen kokeilemaan myös kotimaassa.

Garda-järvellä majoituimme kauniissa Riva Del Gardan –kylässä, josta pääsi kiva reittejä pitkin pyöräilemään läheisiin kyliin. Kävin myös aamulla aikaisin suppailemassa, jolloin oli vielä tyyntä. Luonto näyttäytyi järveltä jylhänä ja kauniina.

Ajoimme Rivasta yhtenä päivänä Gardagolf & Country Clubille pelaamaan. Gardan läheisyydestä löytyy lukuisia golfkenttiä, joten valinnan varaa riittää sinne päin matkustaville golfareille. European Tourin kisakenttänäkin tunnettu Gardagolf CC oli kaunis ja erittäin hyvin hoidettu kenttä, jonka klubitalo oli jykevä. Kentällä oli melko tarkat etiketit, joten rennoimmille klubipelaajille tämä ei välttämättä ole oikea vaihtoehto. Gardagolf & Country Clubilla on kolme 9 reikäistä kenttää: punainen, valkoinen ja keltainen. Pelasimme valkoisen ja keltaisen. Välillä pilkahteli kaunis Garda-järvi ja vuoristomaisemat, mutta muuten kenttä tarjosi melko tyypilliset puistokenttämaiset olosuhteet. Gardagolf oli hieno kokemus ja kenttä sopi täydellisesti roadtripin varrella bongattavaksi.

Gardagolf & Country Clubin kotisivut

Gardagolf & Country Clubin jykevä klubitalo taustalla

Gardalta jatkoimme matkaa toiselle tunnetulle järvelle, Comolle. Urheilulliseen ja aktiviteettirikkaaseen Gardaan verrattuna Como viehätti puolestaan hienostuneilla villoillaan ja tyylikkäällä ilmapiirillään.

Majoituimme Comolla Menaggiossa, jossa sijaitsi myös Menaggio Golf Club, jonka halusin ehdottomasti pelata.

Menaggion kenttä tarjosikin ainutlaatuisen elämyksen. Italian toiseksi vanhin klubi oli säilyttänyt vanhan tunnelman upeasti. Kentälle ajettiin mutkittelevaa vuoristoreittiä, josta avautui henkeäsalpaavat näkymät Como –järvelle. Klubilta löytyi kauniita yksityiskohtia ja tunnelma oli erityislaatuinen ja hieman mystinenkin. Kenttä tunnetaan myös siitä, että George Clooney on käynyt pelaamassa siellä. Valitettavasti hän ei osunut samaan lähtöön tällä kertaa. Kentällä oli muutenkin todella hiljaista, joka teki kokemuksesta vielä uniikimman. Väylät olivat erittäin kapeita, joten se vaati todellista tarkkuutta. Kenttä erinomaisessa kunnossa ja greenit hipoivat täydellisyyttä. Joka väylältä oli mielettömät maisemat vuorille.

Klubitalo oli myös hieno ja sieltä löytyy myös hotelli, jos haluaa majoittua kentän yhteydessä. Kylään mennäkseen tarvitsee tosin auton. Hauskana yksityiskohtana klubitalolta löytyy Euroopan laajin golfkirjasto, joka sisälsi yli 1200 golfkirjaa. Menaggio oli ehdottomasti makea bongauskohde, joten vahva suositus jos olet joskus lähistöllä.

Menaggio Golf Clubin kotisivut

Alla kuvasatoa kentältä

Kentänhoitajan koti

Griineiltä sai ihastella upeita maisemia

Myös range oli kapea

Kolmantena kenttänä pelasimme monille suomalaisille tutun Bogogno Golf Club-kentän, joka on todella suuri ja tunnettu golfresort Euroopassa. Bogogno sisältää kaksi 18 reikäistä kenttää: teknisesti haastavan Bonoran sekä lumihuippuisissa alppimaisemissa kumpuilevan Del Conten. Pelasimme Bonoran, joka oli viehättävä puistokenttä. Teknisesti haastava ja erittäin kaunis, jonkin verran korkeuseroja.

Hieman jäi harmittamaan, ettei meillä ollut aikaa pelata Del Contea, joten ehkä tulevaisuudessa tänne palaan vielä. Bogognosta jäi erittäin laadukas kuva. Alueelle tultaessa tarkistettiin tiiaikaa, joten ulkopuolisilla ei ole sinne mitään asiaa mikä tekee tietysti turvallisen olon omaisuuden kannalta. Alueella on lukuisia isoja lomataloja sekä uudehko hotelli. Klubitalo, pro shop sekä ravintola olivat suuria, jotka palvelevat hyvin isompaakin porukkaa. Range oli myös hyvä ja siinä pääsi lyömään nurmelta. Olisin mielelläni viettänyt muutaman päivän golfaten Bogognossa ja ehkäpä tulevaisuudessa tulenkin uudelleen.

Bogogno Golf Clubin kotisivut

Bogognon Bonora-kenttä oli teknisesti haastava puistokenttä, joka tarjosi paikoiteillen upeita lumihuippuisia vuoristomaisemia

Lomagolf look

Matkamme jatkui golfien jälkeen Ligurian rannikolle, jossa nautimme rantaelämästä. Kelit olivat todella kuumat, joten päätimme jättää loppureissusta golfit väliin ja nauttia Italian muista hyvistä antimista Ligurian rannikolla, Toscnan viiniviljelmillä sekä kiehtovassa Venetsiassa. Alla vielä kuvasatoa reissusta.

Hyviä lomia ja kesän jatkoa kaikille!

Srixonin matkasuojaan mahtui hyvin pari kynäbägiä, tarvikkeita ja parit kengät

Toscanan upeita maisemia kelpasi katsella uima-altaalta

Riva Del Gardan kylä

Garda järvellä oli hyvä suppailla aamulla ennen iltapäivän tuulta